moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Iskry na pół roku odlecą z Dęblina

Wiosenne szkolenie podchorążych z dęblińskiej „Szkoły Orląt” będzie musiało odbyć się poza macierzystą bazą. Na lotnisku zaczęły się bowiem prace związane z przygotowaniem go do przyjęcia nowych samolotów szkolnych. Na czas remontu nową bazą pilotów i ich Iskier będzie prawdopodobnie Mińsk Mazowiecki lub Łask.


– Lotnisko powoli zaczyna przypominać jeden wielki plac budowy – przyznaje kpt. Grzegorz Grabarczuk, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. W pobliżu płyty rozstawione zostały wysokie dźwigi, które uniemożliwią bezpieczne wykonywanie lotów. Będzie to utrudnienie szczególnie dla niedoświadczonych podchorążych. Dlatego ich szkolenie będzie musiało się odbywać na innym lotnisku.

– Od 1 kwietnia do końca września przyszłego roku nasze Iskry będą stacjonowały poza Dęblinem – wyjaśnia kpt. Grabarczuk. Na razie jeszcze nie wiadomo, na jakie lotnisko odlecą samoloty. Pod uwagę brany jest między innymi Mińsk Mazowiecki i Łask. – Mimo skomplikowanej sytuacji postaramy się w pełni wykorzystać przyznane nam na przyszły rok limity paliwa. Będzie to jednak wymagało większego wysiłku niż zazwyczaj – podkreśla kpt. Grabarczuk.

Latający na Iskrach instruktorzy i podchorążowie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych na cały okres szkolenia także będą musieli zmienić miejsce zamieszkania.

W tej chwili na dęblińskim lotnisku stacjonuje 38 Iskier. – Do tymczasowej bazy odlecą wszystkie samoloty, które w kwietniu przyszłego roku będą sprawne – zapowiada kpt. Grabarczuk. Na miejscu pozostaną śmigłowce, które do startów i lądowań potrzebują mniej miejsca. Dęblin ma obecnie 24 maszyny SW-4 oraz dziesięć Mi-2.

Na lotnisku w Dęblinie powstanie m.in. wojskowy port lotniczy z wieżą kontroli lotów, nowa baza Kompanii Obsługi Lotniska, garaże, magazyny, drogi. Łącznie armia zainwestuje tam przeszło 45 mln zł. Prace zakończą się jesienią 2014 r. Inwestycja jest związana z planowanym zakupem nowych maszyn szkoleniowych, które zastąpią używane w tej chwili Iskry.

Z lotniska w Dęblinie korzystają piloci 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego oraz przyszli lotnicy szkolący się w tamtejszej „Szkole Orląt”.

Czytaj także: Wojsko inwestuje miliony w Dęblinie

Łukasz Zalesiński

autor zdjęć: Jarosław Wiśniewski

dodaj komentarz

komentarze


Triatloniści CWZS-u wojskowymi mistrzami świata
 
Wicepremier na obradach w Kopenhadze
Kto dostanie karty powołania w 2025 roku?
Powstanie Fundusz Sztucznej Inteligencji. Ministrowie podpisali list intencyjny
Umowa na BWP Borsuk w tym roku?
Silne NATO również dzięki Polsce
Zostań podchorążym wojskowej uczelni
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Olimp w Paryżu
Baza w Redzikowie już działa
Polskie „JAG” już działa
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Ostre słowa, mocne ciosy
Powstaną nowe fabryki amunicji
Będzie nowa fabryka amunicji w Polsce
HIMARS-y dostarczone
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Polskie mauzolea i wojenne cmentarze – miejsca spoczynku bohaterów
Kamień z Szańca. Historia zapomnianego karpatczyka
Zmiana warty w PKW Liban
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Czarna taktyka czerwonych skorpionów
Lotnicza Akademia rozwija bazę sportową
Saab 340 AEW rozpoczynają dyżury. Co potrafi „mały Awacs”?
Patriotyzm na sportowo
Zawsze z przodu, czyli dodatkowe oko artylerii
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
O amunicji w Bratysławie
Szturmowanie okopów
Mamy BohaterONa!
Karta dla rodzin wojskowych
Fabryka Broni rozbudowuje się
Wzlot, upadek i powrót
Wojna na planszy
Medycyna w wersji specjalnej
Siła w jedności
Jutrzenka swobody
Udane starty żołnierzy na lodzie oraz na azjatyckich basenach
Nasza Niepodległa – serwis na rocznicę odzyskania niepodległości
Hokeiści WKS Grunwald mistrzami jesieni
Breda w polskich rękach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Gogle dla pilotów śmigłowców
Ämari gotowa do dyżuru
Nurkowie na służbie, terminal na horyzoncie
Wojskowy Sokół znów nad Tatrami
Jacek Domański: Sport jest narkotykiem
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Roboty jeszcze nie gotowe do służby
Kancelaria Prezydenta: Polska liderem pomocy Ukrainie
Czworonożny żandarm w Paryżu
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Komplet Black Hawków u specjalsów
Zmiana warty w Korpusie NATO w Szczecinie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Saab ostrzeże przed zagrożeniem
1000 dni wojny i pomocy
Olympus in Paris

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO