moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Iskry na pół roku odlecą z Dęblina

Wiosenne szkolenie podchorążych z dęblińskiej „Szkoły Orląt” będzie musiało odbyć się poza macierzystą bazą. Na lotnisku zaczęły się bowiem prace związane z przygotowaniem go do przyjęcia nowych samolotów szkolnych. Na czas remontu nową bazą pilotów i ich Iskier będzie prawdopodobnie Mińsk Mazowiecki lub Łask.


– Lotnisko powoli zaczyna przypominać jeden wielki plac budowy – przyznaje kpt. Grzegorz Grabarczuk, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. W pobliżu płyty rozstawione zostały wysokie dźwigi, które uniemożliwią bezpieczne wykonywanie lotów. Będzie to utrudnienie szczególnie dla niedoświadczonych podchorążych. Dlatego ich szkolenie będzie musiało się odbywać na innym lotnisku.

– Od 1 kwietnia do końca września przyszłego roku nasze Iskry będą stacjonowały poza Dęblinem – wyjaśnia kpt. Grabarczuk. Na razie jeszcze nie wiadomo, na jakie lotnisko odlecą samoloty. Pod uwagę brany jest między innymi Mińsk Mazowiecki i Łask. – Mimo skomplikowanej sytuacji postaramy się w pełni wykorzystać przyznane nam na przyszły rok limity paliwa. Będzie to jednak wymagało większego wysiłku niż zazwyczaj – podkreśla kpt. Grabarczuk.

Latający na Iskrach instruktorzy i podchorążowie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych na cały okres szkolenia także będą musieli zmienić miejsce zamieszkania.

W tej chwili na dęblińskim lotnisku stacjonuje 38 Iskier. – Do tymczasowej bazy odlecą wszystkie samoloty, które w kwietniu przyszłego roku będą sprawne – zapowiada kpt. Grabarczuk. Na miejscu pozostaną śmigłowce, które do startów i lądowań potrzebują mniej miejsca. Dęblin ma obecnie 24 maszyny SW-4 oraz dziesięć Mi-2.

Na lotnisku w Dęblinie powstanie m.in. wojskowy port lotniczy z wieżą kontroli lotów, nowa baza Kompanii Obsługi Lotniska, garaże, magazyny, drogi. Łącznie armia zainwestuje tam przeszło 45 mln zł. Prace zakończą się jesienią 2014 r. Inwestycja jest związana z planowanym zakupem nowych maszyn szkoleniowych, które zastąpią używane w tej chwili Iskry.

Z lotniska w Dęblinie korzystają piloci 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego oraz przyszli lotnicy szkolący się w tamtejszej „Szkole Orląt”.

Czytaj także: Wojsko inwestuje miliony w Dęblinie

Łukasz Zalesiński

autor zdjęć: Jarosław Wiśniewski

dodaj komentarz

komentarze


Wiedza na czas kryzysu
 
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Pilecki ucieka z Auschwitz
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Ameryka daje wsparcie
Czarne oliwki dla sojuszników
Posłowie dyskutowali o WOT
Pływacy i maratończycy na medal
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Zmiany w dodatkach stażowych
Pytania o europejską tarczę
NATO na północnym szlaku
Daglezje poszukiwane
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Awanse na Trzeciego Maja
Wojna w świętym mieście, epilog
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Husarz na straży nieba
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Medyczne wnioski z pola walki
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Pierwszy polski technik AH-64
Tragiczne zdarzenie na służbie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polki pobiegły po srebro!
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Odliczanie do misji na Łotwie
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
25 lat w NATO – serwis specjalny
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
NATO on Northern Track
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Wioślarze i triatlonistka na podium
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Więcej hełmów dla żołnierzy
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
W obronie wschodniej flanki NATO
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pierwsi na oceanie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO