moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Gdyńska stocznia zyskała nowe kompetencje

PGZ Stocznia Wojenna oraz kanadyjska firma OSI Maritime Systems podpisały porozumienie, na mocy którego polska spółka będzie mogła instalować, serwisować i naprawiać zintegrowane taktyczne systemy nawigacyjne oparte na opracowanym przez Kanadyjczyków systemie OSI ECPINS. Porozumienie to kolejny krok na drodze do utworzenia w PGZ Stoczni Wojennej centrum serwisowo-logistycznego dla okrętów NATO.

Kanadyjska firma OSI Maritime Systems to jeden ze światowych liderów w budowie przeznaczonych dla okrętów wojennych zintegrowanych mostków nawigacyjnych i nawigacji taktycznej. Opracowane przez koncern rozwiązania są obecnie zainstalowane na ponad 700 jednostkach 25 marynarek wojennych, m.in. na okrętach podwodnych Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Holandii, Indonezji, RPA oraz Brazylii.

Marynarka Wojenna RP również korzysta z produktów OSI Maritime Systems. W 2020 roku wojsko podpisało umowę, ma mocy której kanadyjska spółka zaprojektowała i zainstalowała na niszczycielach min typu Kormoran II zintegrowany mostek nawigacyjny i nawigację taktyczną, które oparto na oprogramowaniu OSI ECPINS. Partnerem OSI Maritime Systems w tym zadaniu została PGZ Stocznia Wojenna, która w 2020 roku podpisała z kanadyjskim koncernem umowę o strategicznym partnerstwie. Na jej mocy stocznia miała zyskać wiedzę i umiejętności do serwisowania oraz naprawiania systemów nawigacyjnych Kormoranów II.

Polsko-kanadyjska współpraca układa się na tyle dobrze (w 2022 roku strony podpisały kontrakt na dostawę systemów dla kolejnych trzech Kormoranów II), że firmy postanowiły ją bardziej zacieśnić. Trzy dni temu w obecności ambasador Kanady w Polsce, Catherine Godin, podpisały umowę o wieloletniej kooperacji. Na jej mocy PGZ SW będzie mogła samodzielnie instalować na okrętach polskich i zagranicznych mostki nawigacyjne oparte na systemie OSI ECPINS. Będzie je mogła również serwisować, naprawiać oraz przeprowadzać ich próby zdawczo-odbiorcze.

To dla PGZ Stoczni Wojennej ogromna szansa na zyskanie nowych zdolności. – Transfer umiejętności i wiedzy ma dla nas zasadnicze znaczenie, w szczególności w kontekście centrum serwisowo-logistycznego dla jednostek NATO, nad którego uruchomieniem stocznia pracuje – wyjaśnia Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej. – Współpraca z partnerami zagranicznymi, takimi jak Babcock czy właśnie OSI Maritime Systems, zwiększa nasze możliwości obsługi okrętów zarówno Marynarki Wojennej RP, jak i marynarek państw sojuszniczych – podkreśla.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: kpt mar. Dariusz Konefał, PGZ Stocznia Wojenna

dodaj komentarz

komentarze


Z Su-22 dronów nie będzie
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Pociski rakietowe dla Husarzy
Niebo pod osłoną
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Najdłuższa noc
Pancerniacy jadą na misję
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
The Darker, the Better
Żołnierze zawodowi zasilają szeregi armii
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
W krainie Świętego Mikołaja
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Czwarta dostawa Abramsów
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
Czy Strykery trafią do Wojska Polskiego?
Noc Dnia Podchorążego
Zmierzyli się z własnymi słabościami
Po co wojsku satelity?
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Dzień wart stu lat
wGotowości do reakcji
Gotowi na zagrożenia cyfrowe
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Kapral Bartnik mistrzem świata
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Nowe Kraby w Sulechowie
Współpraca na rzecz bezpieczeństwa energetycznego
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Plan na WAM
Zwrot na Bałtyk
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
AW149 made in Poland
Wojskowy bus do szczęścia
Komplet medali wojskowych na ringu
Uczelnie łączą siły
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Więcej Herculesów dla Abramsów
Nowe zasady dla kobiet w armii
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Wojsko na Horyzoncie
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Mundurowi z benefitami
Wojsko przetestuje nowe technologie
Wojsko ma swojego satelitę!
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Przygotowani znaczy bezpieczni
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Razem na ratunek
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
AW149 – moc kawalerii powietrznej!
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Polska niesie ogromną odpowiedzialność
Skytrucki dla Niemiec
Militarne Schengen
Gdy ucichnie artyleria
Polski „Wiking” dla Danii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO