moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bumar-Łabędy uruchomią hub serwisowy

W Zakładach Mechanicznych „Bumar-Łabędy” SA powstanie centrum serwisowo-naprawcze czołgów T-64. Polscy specjaliści wraz z inżynierami z ukraińskiego koncernu Ukroboronprom będą w nim przywracać sprawność maszynom należącym do sił zbrojnych naszego wschodniego sąsiada. Centrum zajmie się też serwisem i naprawami przekazanych Ukrainie czołgów T-72 i PT-91.

Należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA wspólnie z ukraińskim koncernem zbrojeniowym Ukroboronprom (tamtejszy odpowiednik PGZ) utworzą centrum serwisowo-naprawcze. Polscy i ukraińscy specjaliści będą się tam zajmować przywracaniem sprawności używanym przez ukraińskie wojsko posowieckim, produkowanym w Charkowie czołgom T-64.

– Ponad 70-letnie doświadczenie zakładu w zarówno produkcji, jak i prowadzeniu przeglądów, remontów, doposażaniu oraz modernizacji sprzętu pancernego będzie stanowiło kluczową pomoc w utrzymaniu zdolności obronnych wojsk Ukrainy. Dzięki regularnym działaniom remontowo-serwisowym użytkowane wozy będą odzyskiwały w pełni wymaganą gotowość bojową – podkreśla Edyta Szymańska, prezes ZM „Bumar-Łabędy” SA.

– Jesteśmy wdzięczni naszym polskim partnerom za pomoc w zwiększeniu liczby sprzętu pancernego dla Sił Zbrojnych Ukrainy. Każda taka umowa międzynarodowa integruje nas w ramach łańcuchów produkcyjnych krajów członkowskich NATO — komentował Jurij Husjew, dyrektor generalny Ukroboronpromu.

Umowa między Zakładami Mechanicznymi „Bumar-Łabędy” SA a Ukroboronpromem przewiduje, że firmy będą współpracowały przy serwisie i naprawach nie tylko czołgów T-64, lecz także T-72 i PT-91, które Polska przekazała naszym wschodnim sąsiadom.

Niewykluczone również, że to firma Bumar-Łabędy zajmie się przywracaniem sprawności technicznej przekazywanym Ukrainie czołgom z rodziny Leopard 2, ale decyzje w tej sprawie po stronie ukraińskiego rządu jeszcze nie zapadły.

Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA od kilku lat modernizują czołgi Leopard 2A4 do standardu Leopard 2PL oraz przeprowadzają remonty, naprawy i modyfikacje używanych przez Wojsko Polskie czołgów T-72 i PT-91 Twardy. Wcześniej firma oprócz tych dwóch modeli produkowała także wozy zabezpieczenia technicznego WZT-3 i WZT-4 oraz mosty towarzyszące PMC-90.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Aris Messinis / AFP

dodaj komentarz

komentarze


Husarz na straży nieba
 
Barwy Ojczyzny
Pod skrzydłami Kormoranów
Ameryka daje wsparcie
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Pierwsi na oceanie
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Pytania o europejską tarczę
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wioślarze i triatlonistka na podium
Wytropić zagrożenie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Dumni z munduru
Patriotyczny maraton
W obronie wschodniej flanki NATO
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Pilecki ucieka z Auschwitz
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Zmiany w dodatkach stażowych
NATO na północnym szlaku
Szybki marsz, trudny odwrót
Awanse na Trzeciego Maja
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Wojna w świętym mieście, epilog
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Posłowie dyskutowali o WOT
Święto stołecznego garnizonu
Daglezje poszukiwane
25 lat w NATO – serwis specjalny
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Biel i czerwień łączy pokolenia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Gunner, nie runner
Pływacy i maratończycy na medal
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Weterani pod wszechstronną opieką
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Tragiczne zdarzenie na służbie
NATO on Northern Track
W Italii, za wolność waszą i naszą
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO