moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bumar-Łabędy uruchomią hub serwisowy

W Zakładach Mechanicznych „Bumar-Łabędy” SA powstanie centrum serwisowo-naprawcze czołgów T-64. Polscy specjaliści wraz z inżynierami z ukraińskiego koncernu Ukroboronprom będą w nim przywracać sprawność maszynom należącym do sił zbrojnych naszego wschodniego sąsiada. Centrum zajmie się też serwisem i naprawami przekazanych Ukrainie czołgów T-72 i PT-91.

Należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA wspólnie z ukraińskim koncernem zbrojeniowym Ukroboronprom (tamtejszy odpowiednik PGZ) utworzą centrum serwisowo-naprawcze. Polscy i ukraińscy specjaliści będą się tam zajmować przywracaniem sprawności używanym przez ukraińskie wojsko posowieckim, produkowanym w Charkowie czołgom T-64.

– Ponad 70-letnie doświadczenie zakładu w zarówno produkcji, jak i prowadzeniu przeglądów, remontów, doposażaniu oraz modernizacji sprzętu pancernego będzie stanowiło kluczową pomoc w utrzymaniu zdolności obronnych wojsk Ukrainy. Dzięki regularnym działaniom remontowo-serwisowym użytkowane wozy będą odzyskiwały w pełni wymaganą gotowość bojową – podkreśla Edyta Szymańska, prezes ZM „Bumar-Łabędy” SA.

– Jesteśmy wdzięczni naszym polskim partnerom za pomoc w zwiększeniu liczby sprzętu pancernego dla Sił Zbrojnych Ukrainy. Każda taka umowa międzynarodowa integruje nas w ramach łańcuchów produkcyjnych krajów członkowskich NATO — komentował Jurij Husjew, dyrektor generalny Ukroboronpromu.

Umowa między Zakładami Mechanicznymi „Bumar-Łabędy” SA a Ukroboronpromem przewiduje, że firmy będą współpracowały przy serwisie i naprawach nie tylko czołgów T-64, lecz także T-72 i PT-91, które Polska przekazała naszym wschodnim sąsiadom.

Niewykluczone również, że to firma Bumar-Łabędy zajmie się przywracaniem sprawności technicznej przekazywanym Ukrainie czołgom z rodziny Leopard 2, ale decyzje w tej sprawie po stronie ukraińskiego rządu jeszcze nie zapadły.

Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA od kilku lat modernizują czołgi Leopard 2A4 do standardu Leopard 2PL oraz przeprowadzają remonty, naprawy i modyfikacje używanych przez Wojsko Polskie czołgów T-72 i PT-91 Twardy. Wcześniej firma oprócz tych dwóch modeli produkowała także wozy zabezpieczenia technicznego WZT-3 i WZT-4 oraz mosty towarzyszące PMC-90.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Aris Messinis / AFP

dodaj komentarz

komentarze


Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
 
Szlachetny gest generała
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Fire from Coast
Wyzwanie, które integruje
Lotnicza „sztafeta pokoleń”
ZMU dla marynarzy
Letni wypoczynek z MON-em
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Karol Nawrocki wybrany na prezydenta RP
Czterej pancerni przeciw wyklętym
50 kabli na 50-lecie Jednostki Wojskowej Formoza
Kosiniak-Kamysz: Polska najbliższym partnerem Stanów Zjednoczonych w Europie
Misja PKW „Olimp” doceniona
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Nowe możliwości spółki Mesko
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
WOT z pomocą tonącym
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Podejrzane manewry na Bałtyku
Bałtycka tarcza
Dziękujemy wam, weterani!
Nowe cele obronne NATO
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Zawiszacy zwiększają zasoby K2
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pamiętają o powstańcach
Kajakarze, pięściarze i lekkoatletka CWZS-u na podium
Żołnierz influencer?
Zagadkowe znalezisko na Podkarpaciu
Rozpoznanie i możliwości rażenia bez ryzyka dla żołnierzy
Drony Wizjer rozpoznają cel
Kolejny krok ku wypowiedzeniu konwencji ottawskiej
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
Zachód daje Ukrainie zielone światło
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Następne „Czarne Pantery” dla Wojska Polskiego
K2 ze słowacką tarczą
Pancerna nauka jazdy
Szef MON-u oddał hołd gen. Marianowi Kukielowi
Powstanie raport o bezpieczeństwie dostaw do zbrojeniówki
Nowa mapa garnizonów
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Wyzwanie, które integruje
Dostawa K9 i chrzest ogniowy
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Nowe garaże dla Leopardów w Świętoszowie
Dzień, który zmienił bieg wojny
Nasi czołgiści najlepsi
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Wojska inżynieryjne wzmacniają granicę
AW149 to przygoda życia
Trudny los zwycięzców
Siła zaplecza
„Baltops ’25” – NATO ćwiczy na Bałtyku
Sportowcy z „armii mistrzów” pokazali klasę
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Recepta na sukces: zadowolony pracownik i dumny żołnierz
Medycyna pola walki dla cywilnych lekarzy?
Od chaosu do wiktorii
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Amunicja dla czołgów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO