moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bumar-Łabędy uruchomią hub serwisowy

W Zakładach Mechanicznych „Bumar-Łabędy” SA powstanie centrum serwisowo-naprawcze czołgów T-64. Polscy specjaliści wraz z inżynierami z ukraińskiego koncernu Ukroboronprom będą w nim przywracać sprawność maszynom należącym do sił zbrojnych naszego wschodniego sąsiada. Centrum zajmie się też serwisem i naprawami przekazanych Ukrainie czołgów T-72 i PT-91.

Należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA wspólnie z ukraińskim koncernem zbrojeniowym Ukroboronprom (tamtejszy odpowiednik PGZ) utworzą centrum serwisowo-naprawcze. Polscy i ukraińscy specjaliści będą się tam zajmować przywracaniem sprawności używanym przez ukraińskie wojsko posowieckim, produkowanym w Charkowie czołgom T-64.

– Ponad 70-letnie doświadczenie zakładu w zarówno produkcji, jak i prowadzeniu przeglądów, remontów, doposażaniu oraz modernizacji sprzętu pancernego będzie stanowiło kluczową pomoc w utrzymaniu zdolności obronnych wojsk Ukrainy. Dzięki regularnym działaniom remontowo-serwisowym użytkowane wozy będą odzyskiwały w pełni wymaganą gotowość bojową – podkreśla Edyta Szymańska, prezes ZM „Bumar-Łabędy” SA.

– Jesteśmy wdzięczni naszym polskim partnerom za pomoc w zwiększeniu liczby sprzętu pancernego dla Sił Zbrojnych Ukrainy. Każda taka umowa międzynarodowa integruje nas w ramach łańcuchów produkcyjnych krajów członkowskich NATO — komentował Jurij Husjew, dyrektor generalny Ukroboronpromu.

Umowa między Zakładami Mechanicznymi „Bumar-Łabędy” SA a Ukroboronpromem przewiduje, że firmy będą współpracowały przy serwisie i naprawach nie tylko czołgów T-64, lecz także T-72 i PT-91, które Polska przekazała naszym wschodnim sąsiadom.

Niewykluczone również, że to firma Bumar-Łabędy zajmie się przywracaniem sprawności technicznej przekazywanym Ukrainie czołgom z rodziny Leopard 2, ale decyzje w tej sprawie po stronie ukraińskiego rządu jeszcze nie zapadły.

Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA od kilku lat modernizują czołgi Leopard 2A4 do standardu Leopard 2PL oraz przeprowadzają remonty, naprawy i modyfikacje używanych przez Wojsko Polskie czołgów T-72 i PT-91 Twardy. Wcześniej firma oprócz tych dwóch modeli produkowała także wozy zabezpieczenia technicznego WZT-3 i WZT-4 oraz mosty towarzyszące PMC-90.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Aris Messinis / AFP

dodaj komentarz

komentarze


Nie tylko dobrze walczyć, lecz także ratować
Rosyjski Ił-20 przechwycony przez polskie MiG-29
Wyrównać szanse
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Medale dla sojuszników z Niderlandów
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Żywy pomnik pamięci o poległych na misjach
„Trenuj z wojskiem” 7 za nami
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Kircholm 1605
Nowe zasady dla kobiet w armii
Standardy NATO w Siedlcach
„JUR” dla terytorialsów
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Operacja NATO u brzegów Estonii
Loty szkoleniowe na AW149. Piloci: to jest game changer
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Niezłomni w obronie
Abolicja dla ochotników
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Polskie drony nadlecą z Sochaczewa
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
Wellington „Zosia” znad Bremy
„Road Runner” w Libanie
Priorytetowe zaangażowanie
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Kawaleria pancerna spod znaku 11
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Wsparcie dla rodziny z Wyryk
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
WOT dostanie 13 zestawów FlyEye
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Szli po odznakę norweskiej armii
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Sztuka i służba w jednym kadrze
Brytyjczycy na wschodniej straży
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Żołnierze dostaną poradnik o sprawności i zdrowym stylu życia
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
DragonFly czeka na wojsko
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Koniec dzieciństwa
Bóbr na drodze Hannibala
Mity i manipulacje
W wojsku orientują się najlepiej
Polski „Wiking” dla Danii
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
MID w nowej odsłonie
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO