moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

WZM S.A. – wczoraj, dziś i jutro

Śmiało można powiedzieć, że bez WZM S.A. nie ma polskiej zbrojeniówki. Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. (Grupa PGZ) działają na polskim rynku zbrojeniowym od 1945 roku – a zatem przeszło 75 lat. Spółka definiuje i wyznacza kierunki rozwoju przemysłu zbrojeniowego w zakresie sprzętu pancernego. WZM S.A. stanowią wzór dla spółek z GK PGZ S.A. pod względem standardów obsługi pancernych pojazdów gąsienicowych – nie tylko co do jakości realizowanych prac, ale także ich terminowości.

Długoletnie doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza wykwalifikowanej kadry pracowniczej stanowią o sile i wartości zakładu, czego potwierdzeniem jest uzyskanie w 2000 roku certyfikatu ISO-9001 i AQAP-110. Obecnie WZM S.A. posiadają certyfikowany system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 i publikacją AQAP-2110:2016 i, nie spoczywając na laurach, podejmują dalsze działania zmierzające do osiągnięcia jeszcze większej sprawności i skuteczności produkcyjnej z coraz wyższymi standardami jakościowymi.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A., choć przed laty zlokalizowane w różnych rejonach Poznania, od 1967 roku są umiejscowione w zachodniej części miasta na powierzchni 280 tys. m2. Spółka dysponuje odpowiednim obszarem do dalszego, dynamicznego rozwoju, gotowa sprostać stawianym oczekiwaniom i potrzebom Sił Zbrojnych RP, w tym także w zakresie nowych typów uzbrojenia. Zakład, położony przy międzynarodowej trasie A-2 Warszawa– Berlin, dysponuje własną bocznicą kolejową i sąsiaduje z międzynarodowym lotniskiem, co sprawia, że WZM S.A. są spółką o dużym potencjale transportowym.

Działalność podstawowa poznańskich zakładów obejmuje: produkcję, modernizację, modyfikację, naprawy i serwis czołgów, transporterów opancerzonych oraz projektowanie i produkcję szybko wymiennych zespołów napędowych do pojazdów wojskowych. WZM S.A. oferują również szkolenia specjalistyczne i wsparcie techniczne użytkownika, gwarantując w ten sposób pełny i kompleksowy wachlarz usług oraz zabezpieczenie obsługiwanych pojazdów w pełnym cyklu życia sprzętu. Historycznie rzecz ujmując, WZM S.A. początkowo związane były z pojazdami kołowymi i o ile te kompetencje są wciąż utrzymywane, o tyle główne działania spółki skupione są teraz wokół jednej z najbardziej majestatycznych części sprzętu wojskowego – czołgów, bez względu na to, czy mówimy o czołgach Leopard 2A5, T-72, czy też innych typach, a nawet ich mniejszych krewniakach – bojowych wozach piechoty BWP-1.

Obecnie zakład oferuje działalność produkcyjną i usługową w bardzo szerokim zakresie, koncentruje się m.in. na tworzeniu wyspecjalizowanych centrów kompetencyjnych, zarówno dla zaspokojenia potrzeb polskiej armii, jak i dla armii zagranicznych (jeśli taka potrzeba się pojawi), a także klientów indywidualnych. Zakłady z Poznania zajmują się również produkcją wybranych części zamiennych do naprawianych pojazdów, a także urządzeń i narzędzi specjalnych, stanowisk kontrolno-pomiarowych, form do wyrobów z tworzyw sztucznych i gumy, przyrządów obróbkowych, wykrojników, wyginaków, szablonów czy tłoczników.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. to obecnie jedyny polski zakład posiadający autoryzowane uprawnienia do napraw czołgów Leopard 2, należących do Sił Zbrojnych RP, w zakresie: serwisu, przeglądów zespołów napędowych, przeglądów technicznych, naprawy, modernizacji jego kluczowych podzespołów. Spółka realizuje także specjalistyczne szkolenia teoretyczne i praktyczne dla użytkowników i służb technicznych m.in. w obszarze obsługi pojazdów wojskowych. Sukces ten nie byłby możliwy bez determinacji i konkretnych działań zmierzających do zdobycia licencji od producentów kluczowych podzespołów w zakresie napraw i remontów głównych.

Dobre zarządzanie spółką przynosi konkretne efekty, które każdego roku zwiększają wolumen obsługiwanych i naprawianych jednostek sprzętowych, co przekłada się na rosnące wyniki finansowe. To optymistyczna perspektywa nie tylko dla zakładu i jego przyszłości, lecz także dla Sił Zbrojnych RP, dla których WZM S.A. są sprawdzonym i godnym zaufania partnerem.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne

autor zdjęć: WZM

dodaj komentarz

komentarze


Kosiniak-Kamysz: Tylko zjednoczeni zwyciężamy
Moc wrażeń na defiladzie
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
Logistyczna rewolucja
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Defilada prawdziwie joint
Strzelanina w bazie US Army
Beret „na rekinka” lub koguta
Zwycięska batalia o stolicę
Jak zostać kapralem rezerwy
Bitwa Warszawska, dzień piąty: Bolszewika goń!
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Muzeum Bitwy Warszawskiej otwarte
Żołnierze-sportowcy o bezpieczeństwie nad wodą
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polskie drony dla wojska
Czternastka – pożegnanie z legendą
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Prezydent Nawrocki: Będziemy najsilniejszą armią NATO w Europie
Rekonstrukcja bitwy pod Ossowem
Jak dojechać na defiladę?
Gen. Kukuła: Musimy być gotowi na prowokacje w trakcie „Zapadu”
Cisza przed wojną
Najważniejszy jest żołnierz
Hekatomba na Woli
Muzeum Bitwy Warszawskiej zaprasza!
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Wojskowa Bożena i jej możliwości
Kolejne spotkanie Trump-Zełenski
Cel – pełna suwerenność w dziedzinie zbrojeń
Amunicja dla FA-50 kupiona
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Orlik na Alfę
Bitwa Warszawska, dzień czwarty: Zwycięska kontrofensywa
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Skok na głęboką wodę, ale ze spadochronem
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Świetne występy polskich żołnierzy
Bezpieczni dzięki żołnierzom
„Nitro-Chem” i Grupa Azoty łączą siły
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Chwała zwycięzcom!
Defilada tuż-tuż, żołnierze już gotowi
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Nas nikt nie oszuka
Gratulacje dla naszej katorżniczki!
„Piorun” już nie tylko dla łącznościowców
Nawrocki: Będę wspierał modernizację armii
Szef rządu odwiedził „urodzonych zwycięzców”
Warszawo, do broni!
Sławomir Cenckiewicz szefem BBN-u
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Celne oko sportowców z „armii mistrzów”
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Coraz więcej Panter w Polsce
„Road Runner” w Libanie
Rozkaz: sformować brygadę
Terytorialsi i czarna taktyka
Karol Nawrocki objął urząd prezydenta
Brytyjczycy żegnają Malbork

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO