moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

WZM S.A. – wczoraj, dziś i jutro

Śmiało można powiedzieć, że bez WZM S.A. nie ma polskiej zbrojeniówki. Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. (Grupa PGZ) działają na polskim rynku zbrojeniowym od 1945 roku – a zatem przeszło 75 lat. Spółka definiuje i wyznacza kierunki rozwoju przemysłu zbrojeniowego w zakresie sprzętu pancernego. WZM S.A. stanowią wzór dla spółek z GK PGZ S.A. pod względem standardów obsługi pancernych pojazdów gąsienicowych – nie tylko co do jakości realizowanych prac, ale także ich terminowości.

Długoletnie doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza wykwalifikowanej kadry pracowniczej stanowią o sile i wartości zakładu, czego potwierdzeniem jest uzyskanie w 2000 roku certyfikatu ISO-9001 i AQAP-110. Obecnie WZM S.A. posiadają certyfikowany system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 i publikacją AQAP-2110:2016 i, nie spoczywając na laurach, podejmują dalsze działania zmierzające do osiągnięcia jeszcze większej sprawności i skuteczności produkcyjnej z coraz wyższymi standardami jakościowymi.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A., choć przed laty zlokalizowane w różnych rejonach Poznania, od 1967 roku są umiejscowione w zachodniej części miasta na powierzchni 280 tys. m2. Spółka dysponuje odpowiednim obszarem do dalszego, dynamicznego rozwoju, gotowa sprostać stawianym oczekiwaniom i potrzebom Sił Zbrojnych RP, w tym także w zakresie nowych typów uzbrojenia. Zakład, położony przy międzynarodowej trasie A-2 Warszawa– Berlin, dysponuje własną bocznicą kolejową i sąsiaduje z międzynarodowym lotniskiem, co sprawia, że WZM S.A. są spółką o dużym potencjale transportowym.

Działalność podstawowa poznańskich zakładów obejmuje: produkcję, modernizację, modyfikację, naprawy i serwis czołgów, transporterów opancerzonych oraz projektowanie i produkcję szybko wymiennych zespołów napędowych do pojazdów wojskowych. WZM S.A. oferują również szkolenia specjalistyczne i wsparcie techniczne użytkownika, gwarantując w ten sposób pełny i kompleksowy wachlarz usług oraz zabezpieczenie obsługiwanych pojazdów w pełnym cyklu życia sprzętu. Historycznie rzecz ujmując, WZM S.A. początkowo związane były z pojazdami kołowymi i o ile te kompetencje są wciąż utrzymywane, o tyle główne działania spółki skupione są teraz wokół jednej z najbardziej majestatycznych części sprzętu wojskowego – czołgów, bez względu na to, czy mówimy o czołgach Leopard 2A5, T-72, czy też innych typach, a nawet ich mniejszych krewniakach – bojowych wozach piechoty BWP-1.

Obecnie zakład oferuje działalność produkcyjną i usługową w bardzo szerokim zakresie, koncentruje się m.in. na tworzeniu wyspecjalizowanych centrów kompetencyjnych, zarówno dla zaspokojenia potrzeb polskiej armii, jak i dla armii zagranicznych (jeśli taka potrzeba się pojawi), a także klientów indywidualnych. Zakłady z Poznania zajmują się również produkcją wybranych części zamiennych do naprawianych pojazdów, a także urządzeń i narzędzi specjalnych, stanowisk kontrolno-pomiarowych, form do wyrobów z tworzyw sztucznych i gumy, przyrządów obróbkowych, wykrojników, wyginaków, szablonów czy tłoczników.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. to obecnie jedyny polski zakład posiadający autoryzowane uprawnienia do napraw czołgów Leopard 2, należących do Sił Zbrojnych RP, w zakresie: serwisu, przeglądów zespołów napędowych, przeglądów technicznych, naprawy, modernizacji jego kluczowych podzespołów. Spółka realizuje także specjalistyczne szkolenia teoretyczne i praktyczne dla użytkowników i służb technicznych m.in. w obszarze obsługi pojazdów wojskowych. Sukces ten nie byłby możliwy bez determinacji i konkretnych działań zmierzających do zdobycia licencji od producentów kluczowych podzespołów w zakresie napraw i remontów głównych.

Dobre zarządzanie spółką przynosi konkretne efekty, które każdego roku zwiększają wolumen obsługiwanych i naprawianych jednostek sprzętowych, co przekłada się na rosnące wyniki finansowe. To optymistyczna perspektywa nie tylko dla zakładu i jego przyszłości, lecz także dla Sił Zbrojnych RP, dla których WZM S.A. są sprawdzonym i godnym zaufania partnerem.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne

autor zdjęć: WZM

dodaj komentarz

komentarze


Polskie „JAG” już działa
 
O amunicji w Bratysławie
Czworonożny żandarm w Paryżu
Umowa na BWP Borsuk w tym roku?
Hokeiści WKS Grunwald mistrzami jesieni
Lotnicza Akademia rozwija bazę sportową
Wojna na planszy
Zmiana warty w Korpusie NATO w Szczecinie
Breda w polskich rękach
Medycyna w wersji specjalnej
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Komplet Black Hawków u specjalsów
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Roboty jeszcze nie gotowe do służby
1000 dni wojny i pomocy
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Wzlot, upadek i powrót
Wicepremier na obradach w Kopenhadze
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Udane starty żołnierzy na lodzie oraz na azjatyckich basenach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Jacek Domański: Sport jest narkotykiem
Szturmowanie okopów
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Ämari gotowa do dyżuru
Będzie nowa fabryka amunicji w Polsce
Jutrzenka swobody
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Mamy BohaterONa!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zostań podchorążym wojskowej uczelni
Siła w jedności
Karta dla rodzin wojskowych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Kancelaria Prezydenta: Polska liderem pomocy Ukrainie
Polskie mauzolea i wojenne cmentarze – miejsca spoczynku bohaterów
Zawsze z przodu, czyli dodatkowe oko artylerii
Saab 340 AEW rozpoczynają dyżury. Co potrafi „mały Awacs”?
Powstaną nowe fabryki amunicji
Zmiana warty w PKW Liban
Gogle dla pilotów śmigłowców
Powstanie Fundusz Sztucznej Inteligencji. Ministrowie podpisali list intencyjny
Ostre słowa, mocne ciosy
Nasza Niepodległa – serwis na rocznicę odzyskania niepodległości
Kamień z Szańca. Historia zapomnianego karpatczyka
HIMARS-y dostarczone
Cyfrowy pomnik pamięci
Kto dostanie karty powołania w 2025 roku?
Fabryka Broni rozbudowuje się
Patriotyzm na sportowo
Olympus in Paris
Nurkowie na służbie, terminal na horyzoncie
Silne NATO również dzięki Polsce
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Saab ostrzeże przed zagrożeniem
Triatloniści CWZS-u wojskowymi mistrzami świata
Olimp w Paryżu
Baza w Redzikowie już działa
Wojskowy Sokół znów nad Tatrami
Czarna taktyka czerwonych skorpionów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO