moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

WZM S.A. – wczoraj, dziś i jutro

Śmiało można powiedzieć, że bez WZM S.A. nie ma polskiej zbrojeniówki. Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. (Grupa PGZ) działają na polskim rynku zbrojeniowym od 1945 roku – a zatem przeszło 75 lat. Spółka definiuje i wyznacza kierunki rozwoju przemysłu zbrojeniowego w zakresie sprzętu pancernego. WZM S.A. stanowią wzór dla spółek z GK PGZ S.A. pod względem standardów obsługi pancernych pojazdów gąsienicowych – nie tylko co do jakości realizowanych prac, ale także ich terminowości.

Długoletnie doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza wykwalifikowanej kadry pracowniczej stanowią o sile i wartości zakładu, czego potwierdzeniem jest uzyskanie w 2000 roku certyfikatu ISO-9001 i AQAP-110. Obecnie WZM S.A. posiadają certyfikowany system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 i publikacją AQAP-2110:2016 i, nie spoczywając na laurach, podejmują dalsze działania zmierzające do osiągnięcia jeszcze większej sprawności i skuteczności produkcyjnej z coraz wyższymi standardami jakościowymi.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A., choć przed laty zlokalizowane w różnych rejonach Poznania, od 1967 roku są umiejscowione w zachodniej części miasta na powierzchni 280 tys. m2. Spółka dysponuje odpowiednim obszarem do dalszego, dynamicznego rozwoju, gotowa sprostać stawianym oczekiwaniom i potrzebom Sił Zbrojnych RP, w tym także w zakresie nowych typów uzbrojenia. Zakład, położony przy międzynarodowej trasie A-2 Warszawa– Berlin, dysponuje własną bocznicą kolejową i sąsiaduje z międzynarodowym lotniskiem, co sprawia, że WZM S.A. są spółką o dużym potencjale transportowym.

Działalność podstawowa poznańskich zakładów obejmuje: produkcję, modernizację, modyfikację, naprawy i serwis czołgów, transporterów opancerzonych oraz projektowanie i produkcję szybko wymiennych zespołów napędowych do pojazdów wojskowych. WZM S.A. oferują również szkolenia specjalistyczne i wsparcie techniczne użytkownika, gwarantując w ten sposób pełny i kompleksowy wachlarz usług oraz zabezpieczenie obsługiwanych pojazdów w pełnym cyklu życia sprzętu. Historycznie rzecz ujmując, WZM S.A. początkowo związane były z pojazdami kołowymi i o ile te kompetencje są wciąż utrzymywane, o tyle główne działania spółki skupione są teraz wokół jednej z najbardziej majestatycznych części sprzętu wojskowego – czołgów, bez względu na to, czy mówimy o czołgach Leopard 2A5, T-72, czy też innych typach, a nawet ich mniejszych krewniakach – bojowych wozach piechoty BWP-1.

Obecnie zakład oferuje działalność produkcyjną i usługową w bardzo szerokim zakresie, koncentruje się m.in. na tworzeniu wyspecjalizowanych centrów kompetencyjnych, zarówno dla zaspokojenia potrzeb polskiej armii, jak i dla armii zagranicznych (jeśli taka potrzeba się pojawi), a także klientów indywidualnych. Zakłady z Poznania zajmują się również produkcją wybranych części zamiennych do naprawianych pojazdów, a także urządzeń i narzędzi specjalnych, stanowisk kontrolno-pomiarowych, form do wyrobów z tworzyw sztucznych i gumy, przyrządów obróbkowych, wykrojników, wyginaków, szablonów czy tłoczników.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. to obecnie jedyny polski zakład posiadający autoryzowane uprawnienia do napraw czołgów Leopard 2, należących do Sił Zbrojnych RP, w zakresie: serwisu, przeglądów zespołów napędowych, przeglądów technicznych, naprawy, modernizacji jego kluczowych podzespołów. Spółka realizuje także specjalistyczne szkolenia teoretyczne i praktyczne dla użytkowników i służb technicznych m.in. w obszarze obsługi pojazdów wojskowych. Sukces ten nie byłby możliwy bez determinacji i konkretnych działań zmierzających do zdobycia licencji od producentów kluczowych podzespołów w zakresie napraw i remontów głównych.

Dobre zarządzanie spółką przynosi konkretne efekty, które każdego roku zwiększają wolumen obsługiwanych i naprawianych jednostek sprzętowych, co przekłada się na rosnące wyniki finansowe. To optymistyczna perspektywa nie tylko dla zakładu i jego przyszłości, lecz także dla Sił Zbrojnych RP, dla których WZM S.A. są sprawdzonym i godnym zaufania partnerem.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne

autor zdjęć: WZM

dodaj komentarz

komentarze


Wojskowe emerytury w górę
 
Oracle partnerem technologicznym MON-u
W Limanowej oddano do użytku nowoczesne koszary
Szwedzkie Gripeny włączą się w ochronę sojuszników
Lotnicza konferencja w Warszawie
Hercules wydobyty, załoga nie żyje
„Ostatnia szarża”, czyli ułani kończą w wielkim stylu
Dla firm przychylnych żołnierzom WOT-u
GROM walczy na Bałtyku
Podchorążowie AWL-u na tatrzańskich graniach
Podwyżki dla wojskowych wchodzą w życie
„Do obrony użyjemy każdego środka”
Drone Wars
Polak za sterami Apache’a
Nowe legitymacje dla weteranów
Były minister z prokuratorskimi zarzutami
O Ukrainie wspólnym głosem
Moskwa zrzuca winę na Kijów, licząc na przychylność Waszyngtonu
Szachownica dla F-35 w nowej odsłonie
Polskie F-16 w służbie NATO
Zmiana warty na Sycylii
Szwedzkie granatniki dla Czerwonych Beretów
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Zryw ku wolności
Szerszeń do zadań specjalnych
Sekrety biegu patrolowego
Wyrok za tragiczny wypadek
Poradnik na czas kryzysu już kwietniu
Prezes PGZ rezygnuje ze stanowiska
Rozejm na Morzu Czarnym? Tak przynajmniej twierdzi Biały Dom
Jedność w sprawie bezpieczeństwa jest racją stanu
Test wytrzymałości
Bez medalu w ostatnim dniu rywalizacji w wojskowych igrzyskach
Mazurek Dąbrowskiego na zakończenie igrzysk
Szwedzki debiut w Air Policing
Niepokonany generał Stanisław Maczek
Po raz drugi zostali Mistrzem Ekstraklasy Wojskowej
Podniebne wsparcie sojuszników
Kosiniak-Kamysz: Musimy wywierać presję na Rosję
Wojskowe Targi Służby i Pracy w całej Polsce
Parlamentarzyści UE o bezpieczeństwie Europy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Lekkoatleci wicemistrzami w crossie
Bałtyk pod parasolem
Podniebne tankowanie „Husarza”
Tropem podwodnego drona
W razie ataku Sojusz odpowie z całą siłą
HSW inwestuje w przyszłość
Sowiecki podstęp
Uroczyste pożegnanie żołnierzy, którzy niebawem wylecą do Libanu
Polacy pomogą w poszukiwaniach żołnierzy US Army
„Sokół” oficjalnie otwarty
Pokój nie obroni się sam
Wsparcie dla Wisły
Wspólnie zapracowaliśmy na ten medal
K9 strzelały w Ustce
Wojsko Polskie pomaga nauce. Transportery dla stacji polarnej
Dodatkowe pieniądze dla żołnierzy trzech jednostek
Rosomaki na Bałtyku
Zabójczy żniwiarz
Twierdza we krwi – Festung Kolberg
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO