moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Akcja ratownicza na promie Victoria Seaways

Czwartą w tym roku akcję ratowniczą przeprowadziła dzisiaj załoga SAR z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Po poszkodowanego, obywatela Litwy na promie poleciała Anakonda z darłowskiej grupy lotniczej 44 Bazy Lotnictwa Morskiego.


Dzisiaj (20 kwietnia), o godzinie 9.19 załoga dyżurna SAR z darłowskiej grupy lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego, postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym: "pomoc medyczna”. Jeden z pasażerów promu Victoria Seaways, płynącego z Kilonii (Niemcy) do Kłajpedy (Litwa), obywatel Litwy, skarżył się na bardzo silne bóle w klatce piersiowej. Załoga śmigłowca ratownictwa morskiego W-3WARM Anakonda, dowodzona przez kmdr por. pil. Wojciecha Koliczko, osiągnęła gotowość do działań o godzinie 9.25 i po dziesięciu minutach wystartowała w kierunku promu, znajdującego się ok. 40 mil morskich na północ od Ustki. W trakcie dolotu załoga nawiązała łączność ze służbami koordynującymi akcję oraz załogą promu. O godzinie 10.00 śmigłowiec dokonał zawisu nad pokładem promu, na który opuszczono ratownika. Dziesięć minut później, poszkodowany w stanie stabilnym, podjęty został na pokład śmigłowca, który natychmiast rozpoczął powrót do lotniska w Darłowie. Lądowanie nastąpiło o godzinie 10.35 i poszkodowany został przekazany, oczekującej na lotnisku obsadzie karetki pogotowia. Akcję wykonano zgodnie z procedurami w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania koronawirusa SARS-CoV-2. Kabina pilotów oddzielona była od przedziału ładunkowego, a załoga wykorzystywała środki ochrony osobistej. Dla dwóch członków załogi: drugiego pilota, por. Bartosza Wałczyka i ratownika medycznego, st. bosm. Dominika Tymeckiego była to pierwsza misja ratownicza.


Była to 670 akcja poszukiwawczo-ratownicza w historii BLMW i czwarta przeprowadzona w tym roku. W tym czasie udzielono pomocy 356 osobom. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR/ASAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim" oraz „Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym”, pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: BLMW

red. PZ

autor zdjęć: BLMW

dodaj komentarz

komentarze


Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
 
Szkolenie do walk w mieście
Spadochroniarze na warcie w UE
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Serwis bliżej domu
Katastrofa M-346. Nie żyje pilot Bielika
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
„Oczko” wojskowych lekkoatletów
Czujemy się tu jak w rodzinie
Ostatnia niedziela…
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Polsko-litewskie konsultacje
Walka – tak, ale tylko polityczna
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Pancerny sznyt
Wsparcie MON-u dla studentów
Naukowcy z MIIWŚ szukają szczątków westerplatczyków
Wojskowa odprawa przed szczytem Sojuszu
Jak usprawnić działania służb na granicy
Za zdrowie utracone na służbie
By żołnierze mogli służyć bezpiecznie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Oczy na Kijów
Lato pod wodą
Biało-czerwona nad Wilnem
RBN przed szczytem NATO
Jack-S, czyli eksportowy Pirat
Powstanie polsko-koreańskie konsorcjum
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Sukces lekkoatletów CWZS-u w Paryżu
Strzelnice dla specjalsów
Unowocześnione Rosomaki dla wojska
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Szpital u „Troski”
Spędź wakacje z wojskiem!
Medalowe żniwa pływaków i florecistek CWZS-u
Zdzisław Krasnodębski – bohater bitwy o Anglię
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Sportowa rywalizacja weteranów misji
Niepokonana reprezentacja Czarnej Dywizji
Wodne szkolenie wielkopolskich terytorialsów
Prezydent Zełenski w Warszawie
Trzy miecze, czyli międzynarodowy sprawdzian
Szkolenie na miarę czasów
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
X ŚWIĘTO STRZELCA KONNEGO.
Pancerniacy trenują cywilów
Oficerskie gwiazdki dla absolwentów WAT-u
Śmierć przyszła po wojnie
Olimp gotowy na igrzyska!
Spotkanie z żołnierzami przed szczytem NATO
Konsultacje polsko-niemieckie w Warszawie
Roczny dyżur spadochroniarzy
Mark Rutte pokieruje NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO