moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Akcja ratownicza na promie Victoria Seaways

Czwartą w tym roku akcję ratowniczą przeprowadziła dzisiaj załoga SAR z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Po poszkodowanego, obywatela Litwy na promie poleciała Anakonda z darłowskiej grupy lotniczej 44 Bazy Lotnictwa Morskiego.


Dzisiaj (20 kwietnia), o godzinie 9.19 załoga dyżurna SAR z darłowskiej grupy lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego, postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym: "pomoc medyczna”. Jeden z pasażerów promu Victoria Seaways, płynącego z Kilonii (Niemcy) do Kłajpedy (Litwa), obywatel Litwy, skarżył się na bardzo silne bóle w klatce piersiowej. Załoga śmigłowca ratownictwa morskiego W-3WARM Anakonda, dowodzona przez kmdr por. pil. Wojciecha Koliczko, osiągnęła gotowość do działań o godzinie 9.25 i po dziesięciu minutach wystartowała w kierunku promu, znajdującego się ok. 40 mil morskich na północ od Ustki. W trakcie dolotu załoga nawiązała łączność ze służbami koordynującymi akcję oraz załogą promu. O godzinie 10.00 śmigłowiec dokonał zawisu nad pokładem promu, na który opuszczono ratownika. Dziesięć minut później, poszkodowany w stanie stabilnym, podjęty został na pokład śmigłowca, który natychmiast rozpoczął powrót do lotniska w Darłowie. Lądowanie nastąpiło o godzinie 10.35 i poszkodowany został przekazany, oczekującej na lotnisku obsadzie karetki pogotowia. Akcję wykonano zgodnie z procedurami w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania koronawirusa SARS-CoV-2. Kabina pilotów oddzielona była od przedziału ładunkowego, a załoga wykorzystywała środki ochrony osobistej. Dla dwóch członków załogi: drugiego pilota, por. Bartosza Wałczyka i ratownika medycznego, st. bosm. Dominika Tymeckiego była to pierwsza misja ratownicza.


Była to 670 akcja poszukiwawczo-ratownicza w historii BLMW i czwarta przeprowadzona w tym roku. W tym czasie udzielono pomocy 356 osobom. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR/ASAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim" oraz „Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym”, pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: BLMW

red. PZ

autor zdjęć: BLMW

dodaj komentarz

komentarze


Rosomaki w rumuńskich Karpatach
 
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Awanse dla medalistów
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
Zmiany w prawie 2025
Kluczowy partner
Wkrótce korzystne zmiany dla małżonków-żołnierzy
Chleb to podstawa
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Nowa wersja lotniczej szachownicy
Zdarzyło się w 2024 roku – część II
Miliardy na obronność w 2024 roku
Wzmacnianie wschodniej granicy
Atak na cyberpoligonie
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
W drodze na szczyt
TOP 10 z wideoteki ZbrojnejTV
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Zdarzyło się w 2024 roku – część III
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Siedząc na krawędzi
Granice są po to, by je pokonywać
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Ochrona artylerii rakietowej
Wiązką w przeciwnika
Olympus in Paris
Zmiana warty w PKW Liban
Czworonożny żandarm w Paryżu
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ciało może o wiele więcej, niż myśli głowa
Świadczenie motywacyjne także dla niezawodowców
Polacy łamią tajemnice Enigmy
Fiasko misji tajnych służb
Powstanie wielkopolskie, czyli triumf jedności Polaków
Bohaterski zryw
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Żołnierzowi grozi dożywocie
Za nami kolejna edycja akcji „Edukacja z wojskiem”
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Rosomaki i Piranie
Lektury na czas świąt i nie tylko
Zrobić formę przed Kanadą
2024! To był rok!
Śmierć szwoleżera
Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?
Ratownik, czyli morski wielozadaniowiec
Posłowie o modernizacji armii
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Wielkopolanie powstali przeciw Niemcom
Ruszają prace nad „Ratownikiem”
Wigilia ‘44 – smutek i nadzieja w czasach mroku
Zdarzyło się w 2024 roku – część IV
Polskie Pioruny bronią Estonii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO