moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Remontowcy mają pełne ręce roboty

Żołnierze kompanii remontowej batalionu logistycznego nie zwalniają tempa i wykonują planowe przeglądy czołgów F-3.


Wspierani siłami etatowych załóg czołgów 4 kompanii wykorzystywali każdy dzień, aby przygotować pojazdy 1 Batalionu Czołgów do zaplanowanego już w styczniu ćwiczenia taktycznego kompanii, a w dłuższej perspektywie czekającej brygadę Inspekcji Sił Zbrojnych.

1 plutonem remontu pojazdów gąsienicowych dowodził w tym czasie bardzo doświadczony i znający doskonale swoje remontowe rzemiosło sierżant Andrzej Pawiński, który na co dzień jest dowódcą drużyny. Pod jego nadzorem mocno angażował się starszy szeregowy Piotr Terlecki z kompanii remontowej oraz żołnierze 4 kompanii czołgów: starszy szeregowy Marcin Jasiński, starszy szeregowy Adam Sondaj i szeregowy Kamil Maleńczak. – Przegląd F-3 trwa około 200 roboczogodzin, dlatego mając do dyspozycji techniczne środki materiałowe i czołgi w hali remontowej chcemy wykorzystać każdą chwilę, aby te przeglądy wykonać – powiedział sierżant Andrzej Pawiński. – Tym bardziej że już czekają na nas kolejne wozy batalionów czołgów do przeglądu F-3 i F-4.

Należy dodać, że po intensywnym szkoleniu 1 Batalionu Czołgów, jakie miało miejsce w ostatnich miesiącach ubiegłego roku, remontowcy mają pełne ręce roboty. Obok planowych przeglądów F-3 i F-4, specjaliści z kompanii remontowej wykonują również naprawy bieżące, aby przywrócić sprawność intensywnie użytkowanego sprzętu.

W hali remontu pojazdów kołowych również trwały prace obsługowo-remontowe. Plutonem remontu pojazdów kołowych w okresie międzyświątecznym dowodził starszy plutonowy Zawiasa. Remontowcy z plutonu remontu pojazdów kołowych realizowali również naprawy bieżące i obsługowe pojazdów GZM. Przy tym przedsięwzięciu najbardziej widoczne jest zaangażowane starszego szeregowego Mariusz Jakubowicza.

– Jestem dumny ze swoich żołnierzy z kompanii remontowej, którzy przeplanowali posiadane urlopy i dni wolne, aby skoncentrować swój wysiłek na zadaniach obsługowo-remontowych na korzyść pododdziałów brygady – podsumował dowódca batalionu logistycznego ppłk Michał Koniarz. – Oznacza to, że są gotowi do realizacji zadań bez względu na okoliczności i że zawsze można na nich liczyć.

Źródło: ppłk Michał Koniarz/ 10 BKPanc

PZ

autor zdjęć: 10 BKPanc

dodaj komentarz

komentarze


Pracowity dyżur Typhoonów
 
Gdy sekundy decydują o życiu
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Poznajcie Głuptaka – polskiego kamikadze
Polska 1 Dywizja Pancerna zajęła Wilhelmshaven
Trzy wymiary „Tarczy Wschód”
Rodzina na wagę złota
Więcej polskiego trotylu dla USA
Wiedza na trudne czasy
Nasi czołgiści najlepsi
Poznać rakietowego Homara
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Promujemy polski sprzęt wojskowy
Gra o kapitulację
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Więcej na mieszkanie za granicą
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Apache’e na horyzoncie
Szabla hubalczyków
Ukwiał z Gdańska
Składy wysokiego ryzyka
Kierunki rozwoju polskiego przemysłu obronnego
Zapraszamy na „Wakacje z wojskiem”
Ogień z nabrzeża
Pegaz nad Europą
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Nowy prezes PGZ-etu
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Pierwsza misja Gripenów
Nowa siła uderzeniowa
Początek „Burzy”
Wspólna wola obrony
Mistrzyni olimpijska najszybsza na Bali
DriX – towarzysz okrętu
Polskie F-16 w służbie NATO
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Obierki z błotem
Na pomoc po katastrofie
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Historyczne zwycięstwo Ukraińców w potyczce morsko-powietrznej
Koniec wojny, którego nie znamy
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Walka pod napięciem
Więcej amunicji do Rosomaków
Międzynarodowe manewry pod polskim dowództwem
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Sport kształtuje mentalność
Ustawa bliżej żołnierzy
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Podniebny Pegaz
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Podniebne wsparcie sojuszników
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Nowa partia Abramsów już w Polsce
Zostań cyberlegionistą! Wojsko rusza z nowym programem
Polska zwiększa produkcję amunicji 155 mm
Henry Szymanski na tropie prawdy
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Narodowy Dzień Zwycięstwa z żołnierzami
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO