moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bumar-Łabędy uruchomią hub serwisowy

W Zakładach Mechanicznych „Bumar-Łabędy” SA powstanie centrum serwisowo-naprawcze czołgów T-64. Polscy specjaliści wraz z inżynierami z ukraińskiego koncernu Ukroboronprom będą w nim przywracać sprawność maszynom należącym do sił zbrojnych naszego wschodniego sąsiada. Centrum zajmie się też serwisem i naprawami przekazanych Ukrainie czołgów T-72 i PT-91.

Należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA wspólnie z ukraińskim koncernem zbrojeniowym Ukroboronprom (tamtejszy odpowiednik PGZ) utworzą centrum serwisowo-naprawcze. Polscy i ukraińscy specjaliści będą się tam zajmować przywracaniem sprawności używanym przez ukraińskie wojsko posowieckim, produkowanym w Charkowie czołgom T-64.

– Ponad 70-letnie doświadczenie zakładu w zarówno produkcji, jak i prowadzeniu przeglądów, remontów, doposażaniu oraz modernizacji sprzętu pancernego będzie stanowiło kluczową pomoc w utrzymaniu zdolności obronnych wojsk Ukrainy. Dzięki regularnym działaniom remontowo-serwisowym użytkowane wozy będą odzyskiwały w pełni wymaganą gotowość bojową – podkreśla Edyta Szymańska, prezes ZM „Bumar-Łabędy” SA.

– Jesteśmy wdzięczni naszym polskim partnerom za pomoc w zwiększeniu liczby sprzętu pancernego dla Sił Zbrojnych Ukrainy. Każda taka umowa międzynarodowa integruje nas w ramach łańcuchów produkcyjnych krajów członkowskich NATO — komentował Jurij Husjew, dyrektor generalny Ukroboronpromu.

Umowa między Zakładami Mechanicznymi „Bumar-Łabędy” SA a Ukroboronpromem przewiduje, że firmy będą współpracowały przy serwisie i naprawach nie tylko czołgów T-64, lecz także T-72 i PT-91, które Polska przekazała naszym wschodnim sąsiadom.

Niewykluczone również, że to firma Bumar-Łabędy zajmie się przywracaniem sprawności technicznej przekazywanym Ukrainie czołgom z rodziny Leopard 2, ale decyzje w tej sprawie po stronie ukraińskiego rządu jeszcze nie zapadły.

Zakłady Mechaniczne „Bumar-Łabędy” SA od kilku lat modernizują czołgi Leopard 2A4 do standardu Leopard 2PL oraz przeprowadzają remonty, naprawy i modyfikacje używanych przez Wojsko Polskie czołgów T-72 i PT-91 Twardy. Wcześniej firma oprócz tych dwóch modeli produkowała także wozy zabezpieczenia technicznego WZT-3 i WZT-4 oraz mosty towarzyszące PMC-90.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Aris Messinis / AFP

dodaj komentarz

komentarze


Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Husarz z polskim instruktorem
Brytyjczycy na wschodniej straży
Młody narybek AWL-u na szkoleniu
Hekatomba na Woli
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Kurs dla najlepszych w SERE
Debiut polskich Patriotów
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
W poszukiwaniu majora Serafina
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Wielkie zbrojenia za Odrą
Krok ku niezależności
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zwycięska batalia o stolicę
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Black Hawki nad Warszawą
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Największy transport Abramsów w tym roku
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Premiera na MSPO: Pocisk dalekiego zasięgu Lanca
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Dwie agresje, dwie okupacje
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Czołgiści w ogniu
Orlik na Alfę
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Z najlepszymi na planszy
NATO – jesteśmy z Polską
Pożegnanie z Columbią
Polsko-ukraińskie rozmowy o współpracy
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Człowiek w pętli
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Brytyjczycy żegnają Malbork
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
17 września 1939. Nigdy więcej
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Rekompensaty na nowych zasadach
„Road Runner” w Libanie
Cios w plecy
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Święto Wojsk Lądowych
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO