Hush House czyli Laboratorium Diagnozowania Silnika (Hamownia) to miejsce jedyne w swoim rodzaju. Nowoczesne. Komfortowe. Z doskonałą aparaturą pomiarową.
Zlokalizowany na terenie kompleksów infrastruktury 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego hangar to miejsce, w którym wykonywane są naprawy silników do F-16 wraz z modułami i osprzętem.
− Zakres napraw jest szeroki − wymienia kpt. Robert Kolasa, dowódca Klucza Obsługi i Naprawy Silnika 31 BLT. − Nasz personel jest w stanie usunąć drobne usterki na wymianie łopatek turbiny i łożysk silnika kończąc. Nasi specjaliści znają język angielski. Personel laboratorium, będący składem załogi, jest dobrze wyszkolony z budowy i montażu silnika, operowania sprzętem, a przy tym wyjątkowo czujny i odpowiedzialny. Zakres prac obejmuje bowiem zarówno proste testy jak i złożone, wielogodzinne badania – dodaje kpt. Kolasa.
Laboratorium wyposażone jest w aparaturę kontrolno-pomiarową, instalację paliwową, pneumatyczną, przeciwpożarową a także stanowiska pracy. W hangarze przeprowadza się próby zarówno na zdemontowanym silniku, jak i w samolocie, bez konieczności demontażu.
Wyposażenie stanowiska pozwala na przeprowadzenie prób samolotów typu F-16, F-15, F-18 czy F-22. Głównym jednak zadaniem jest prowadzenie prób silników F100-PW-229 stanowiących napęd dla F-16 w wersji Block 52+.
Stanowisko „Hush House” pozwala na kilkukrotne obniżenie poziomu hałasu podczas prób silników turboodrzutowych w warunkach komfortowych dla obsługi. Prace wykonywane są na miejscu, w bazie.
Źródło:kpt. Marlena Bielewicz
autor zdjęć: kpt. Marlena Bielewicz
komentarze