moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Most od żołnierzy

Prawie 20 żołnierzy z 3 Niżańskiego Batalionu Inżynieryjnego buduje most tymczasowy w Krzyszkowicach. Po lipcowych ulewach, które zniszczyły dotychczasową przeprawę, mieszkańcom okolicznych terenów trudno było dostać się do domów. Żołnierze liczą, że już w sobotę skończą pracę i most zostanie oddany do użytku.

18 lipca nad Krzyszkowicami przeszła ulewa, która uszkodziła most na Głogoczówce. W ciągu kilkudziesięciu minut niewielki strumyk zmienił się w rwącą rzekę i odciął dojazd do 100 domów. Władze wsi zwróciły się z prośbą o pomoc do wojska. Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych do budowy mostu tymczasowego wyznaczyło 3 Niżański Batalion Inżynieryjny (podległy 2 Pułkowi Inżynieryjnemu z Inowrocławia). – Jeszcze w lipcu żołnierze odbyli wizję lokalną w terenie oraz wykonali ekspertyzę dotyczącą technicznych możliwości budowy tymczasowego mostu – mówi mjr Marcel Podhorodecki z biura prasowego Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych. Eksperci musieli zmierzyć m.in. głębokość i szerokość rzeki, by oszacować, ile materiału potrzebują do zbudowania tymczasowego mostu DMS-65. – Takie działania to nie tylko pomoc mieszkańcom miejscowości, lecz także wykazanie się swoim specjalistycznym wyszkoleniem przez żołnierzy 3 Batalionu Inżynieryjnego – mówi ppor. Kamila Kopernik, oficer prasowy batalionu.

Praca nad budową przeprawy rozpoczęła się 16 sierpnia. Na miejsce przyjechało 18 żołnierzy, wśród nich monterzy elementów mostu oraz operatorzy żurawi, dźwigów i pojazdów inżynieryjnych, czyli ciężkiego sprzętu niezbędnego przy budowie. W czasie, gdy żołnierze z Niska przygotowywali teren, z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych przyjeżdżały kolejne elementy mostu DMS-65. Do czwartku żołnierze zbudowali 33 m mostu. Właśnie tyle ma docelowo mierzyć przeprawa, ale… – DMS-65 to konstrukcja, która wymaga, aby most liczył podwójną liczbę metrów w stosunku do tego, jak został zaprojektowany dla danego miejsca. Dzięki temu podczas montażu udaje się uzyskać przeciwwagę i most może stanąć nad rzeką – mówi ppor. Kamila Kopernik. Kiedy przeprawa jest już zbudowana, te pomocnicze elementy mostu żołnierze rozmontowują.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, most zostanie oddany do użytku w sobotę. – Ma mieć 33 m długości, szerokość jezdni będzie wynosić ponad 4 m, a jego nośność to 30 t – mówi ppor. Kopernik. Dzięki żołnierzom ruch zostanie usprawniony.

KE

autor zdjęć: DGRSZ

dodaj komentarz

komentarze


Nowi generałowie Wojska Polskiego
 
Wielka lekcja
Spokojnych świąt na granicy!
Wielkie czyszczenie poligonów
Spartakiadowe zmagania w Łasku
GROM pod ostrzałem
Wyrok za tragiczny wypadek
Bliżej wojska
Power is Here
Viva Polaki! Viva liberatori!
Zwycięstwo mordercy
Więcej polskiego trotylu dla USA
Miliardy na wzmocnienie bezpieczeństwa
Hercules wydobyty, załoga nie żyje
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Ocalić resztki światła ukryte w sercu
Razem w walce ze skażeniami
Pracowity dyżur Typhoonów
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Szef MON-u złożył życzenia żołnierzom w Krakowie
Dobra wiadomość dla miłośników lotnictwa
Kadisz za bohaterów
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Motocykliści na weterańskim szlaku
Tysiące świątecznych kartek dla żołnierzy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze walczą z ogniem w Biebrzańskim Parku
Żołnierze usuwają skutki nawałnicy
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Podniebne wsparcie sojuszników
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Niezawiniona śmierć niezłomnego gen. Fieldorfa
Pokój nie obroni się sam
Kolejowy sabotaż udaremniony
Pierwsza misja Gripenów
Polskie rakiety do Homara-K już za trzy lata
„Pułaski” na Atlantyku
Uważaj, gdzie robisz selfie!
Polskie F-16 w służbie NATO
Bez technologii nie ma bezpieczeństwa
Double Eagle – podwodny tropiciel
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Herculesy pod lepszą opieką w Poznaniu
Strażnik nieba
Więcej na mieszkanie za granicą
Czy z „zetek” będą żołnierze?
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Pani oficer za sterami Jastrzębia
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Walka z ogniem trwa
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
Rozejm na Morzu Czarnym? Tak przynajmniej twierdzi Biały Dom
Test wytrzymałości
Priorytety dla Tarczy Wschód
Sport kształtuje mentalność
Rodzina na wagę złota
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Medycyna na morzu
Pamięć ofiar
Poszukiwania ofiar rzezi wołyńskiej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO