moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Mistrzowie kierownicy po raz 13.

34 zawodników – finalistów kolejnej, 13. już edycji Konkursu o miano najlepszego kierowcy Sił Zbrojnych RP oraz Mistrza Motocykla przez trzy dni rywalizować będzie w pięciu konkurencjach. Indywidualnie i drużynowo.

– Samo uczestnictwo w konkursie jest już dla wszystkich sukcesem. Mam nadzieję, że rywalizacja odbędzie się w zdrowej, sportowej atmosferze, zgodnie z zasadą fair play – powiedział płk Zbigniew Mirowski, szef Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk – Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk (STiRW – CKRW), który jest organizatorem konkursu. – Uważam 13. finał Konkursu o miano najlepszego kierowcy Sił Zbrojnych RP oraz Mistrza Motocykla za otwarty.

Tegoroczne mistrzostwa rozgrywają się na terenie Centrum Szkolenia Logistyki w Grupie. W rywalizacji udział biorą najlepsi kierowcy rodzajów sił zbrojnych, Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwa Garnizonu Warszawa, centrów szkolenia oraz Żandarmerii Wojskowej – finaliści wyłonieni w trakcie zawodów na trzech niższych szczeblach dowodzenia. O tytuł najlepszego walczy 34 uczestników, w tym 9 motocyklistów. W ramach zawodów wyłoniony będzie dodatkowo Mistrz Motocykla.

W trakcie trzech dni komisja sędziowska pod przewodnictwem ppłk Ryszarda Ociesy z STiRW – CKRW podda weryfikacji zakres wiedzy z przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pomocy przedlekarskiej. – Kierowcy, którzy tutaj przyjechali, to najlepsi w Siłach Zbrojnych, więc poziom trudności testów jest odpowiednio dostosowany – tłumaczył podpułkownik Ociesa. – Prawo ruchu drogowego ewoluuje, wiele zapisów rokrocznie jest novum dla kierowców, ale jak dotąd nie zdarzyło się jeszcze, aby któryś z finalistów zakreślił mniej niż 50 procent poprawnych odpowiedzi na 50 pytań zawartych w testach.

Po testach na placu manewrowym i w terenie za kierownicą Honkera, Stara 266 oraz motocykla Yamahy XT 660 R uczestnicy rywalizować będą w pięciu konkurencjach: zwrotności, slalomie, jeździe terenowej, udzielaniu pierwszej pomocy oraz na torze przeszkód.

Mistrzostwa kierowców rozpoczęły się 31 maja uroczystym apelem w asyście sztandaru, kompanii honorowej oraz orkiestry wojskowej z Torunia. Uczestników i przedstawicieli jednostek biorących udział w rywalizacji przywitał gospodarz zawodów komendant Centrum Szkolenia Logistyki płk Krzysztof Tokarczyk w towarzystwie szefa Służb Technicznych Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych płk. Kazimierza Wojciechowskiego i komendanta 13 Wojskowego Oddziału Gospodarczego płk. Wojciecha Marglarczyka.

Tekst: Katarzyna Portianko-Gaca/ WDK IWsp SZ, kpt. Daniel Chądzyński/ CSLog

red. PZ

autor zdjęć: Katarzyna Portianko-Gaca

dodaj komentarz

komentarze


Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?
 
Wielkopolanie powstali przeciw Niemcom
Olympus in Paris
Lektury na czas świąt i nie tylko
Ruszają prace nad „Ratownikiem”
Zmiany w prawie 2025
Wigilia ‘44 – smutek i nadzieja w czasach mroku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wiązką w przeciwnika
Zrobić formę przed Kanadą
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Zdarzyło się w 2024 roku – część III
Ochrona artylerii rakietowej
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Nowa wersja lotniczej szachownicy
Za nami kolejna edycja akcji „Edukacja z wojskiem”
Zdarzyło się w 2024 roku – część II
Zdarzyło się w 2024 roku – część IV
Chleb to podstawa
Polskie Pioruny bronią Estonii
Fiasko misji tajnych służb
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
Posłowie o modernizacji armii
Powstanie wielkopolskie, czyli triumf jedności Polaków
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Granice są po to, by je pokonywać
Atak na cyberpoligonie
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
W drodze na szczyt
TOP 10 z wideoteki ZbrojnejTV
Żołnierzowi grozi dożywocie
Wkrótce korzystne zmiany dla małżonków-żołnierzy
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Miliardy na obronność w 2024 roku
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Wzmacnianie wschodniej granicy
Polacy łamią tajemnice Enigmy
Ratownik, czyli morski wielozadaniowiec
Awanse dla medalistów
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Zmiana warty w PKW Liban
Kluczowy partner
Bohaterski zryw
2024! To był rok!
Świadczenie motywacyjne także dla niezawodowców
Rosomaki i Piranie
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Siedząc na krawędzi
Ciało może o wiele więcej, niż myśli głowa
Śmierć szwoleżera
Czworonożny żandarm w Paryżu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO