moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Flota aut na szczyt NATO

W szczycie NATO w Warszawie wezmą udział przywódcy niemal 65 państw oraz liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu. Polska armia musi im zapewnić środki transportu, m.in. mikrobusy, autobusy czy opancerzone limuzyny. Ponieważ ma ich ograniczoną liczbę, a koszt zakupu nowych jest zbyt wysoki, w grę wchodzi wynajęcie ponad 600 pojazdów.


Dwudniowy szczyt Sojuszu Północnoatlantyckiego w Warszawie, zaplanowany na 8–9 lipca, to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku nie tylko dla polskiej dyplomacji, lecz także dla Ministerstwa Obrony Narodowej i polskiej armii, które są współodpowiedzialne za organizację imprezy.

Nasze wojsko odpowiada między innymi za sprawy logistyczne, czyli także za transport oficjeli, którzy pojawią się w Polsce. A będzie ich prawie trzy tysiące. – Na szczyt NATO przybędą przywódcy około 65 państw i liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych i Unii Europejskiej – wyjaśnia Tomasz Chłoń, pełnomocnik MSZ ds. przygotowania szczytu NATO.

W tej sytuacji potrzebnych będzie kilkaset mikrobusów i pojazdów osobowych oraz kilkadziesiąt autobusów i opancerzonych limuzyn. Pomijając te ostatnie, których armia nie ma wcale, nasze wojsko nie dysponuje taką flotą aut, aby jednocześnie realizować swoje normalne zadania szkoleniowe i zapewnić transport gościom NATO Summit.

Wyjścia są dwa. Trzeba albo kupić niezbędne pojazdy, albo je wynająć. Wojsko zdecydowało się na ten drugi wariant. Na początku roku 2 Rejonowa Baza Logistyczna, w ramach analizy rynku, zaprosiła firmy transportowe do składania ofert w sprawie wynajmu na około dwa tygodnie – od 27 czerwca do 10 lipca – następujących pojazdów: autobusów (od 50 do 100 sztuk), mikrobusów dziewięciomiejscowych (od 100 do 200 sztuk), samochodów dostawczo-osobowych do 3,5 t (100 sztuk), samochodów osobowych klasy średniej wyższej (200 sztuk), opancerzonych samochodów osobowych klasy średniej wyższej (40 sztuk) oraz samochodów osobowych typu SUV (20 sztuk).

Armia oczekiwała od firm (dokumenty należało przedstawić do 13 stycznia) złożenia ofert wariantowych, zawierających warunki wynajmu pojazdów z kierowcami i bez, a także informacje na temat możliwości transportowych danej spółki, tj. liczebności i rodzaju posiadanej floty pojazdów, dostępnej w okresie trwania szczytu i tuż przed nim.

Obecnie wojskowi analizują złożone propozycje. Decyzja o sposobie wyłaniania tych, z którymi zostaną podpisane kontrakty (otwarty przetarg, negocjacje ze wskazaniem itp.), zapadnie w lutym.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: chor. Marcin Szubert

dodaj komentarz

komentarze

~etam
1453901100
Wynajem kierowców bym odpuścił, no bo skąd wezmą tylu "pewnych" z odpowiednim doświadczeniem i przeszkoleniem, których nie trzeba będzie pilnować. Wyrekrutują wśród bezrobotnych czy poproszą o pomoc sąsiadów cierpiących ostatnio na nadmiar rąk do pracy ? Kupa ryzykownej roboty ...
3F-43-D7-9F
~ktoś
1453832280
artykuł zawiera sporo nieścisłości i wręcz nieprawdy, instytucją wiodącą w tym przypadku będzie BOR, który będzie zapewniał bezpieczeństwo i transport przywódcom państw. Wojsko ze swoją flotą będzie co najwyżej przewozić sekretarki
A9-F6-82-97

Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Terytorialsi i czarna taktyka
Nawrocki: Będę wspierał modernizację armii
Warszawo, do broni!
Skok na głęboką wodę, ale ze spadochronem
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Wojskowa Bożena i jej możliwości
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Służby badają wybuch pod Łukowem
Eksplozja na Lubelszczyźnie
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Nas nikt nie oszuka
Akcja ratunkowa amerykańskich żołnierzy
Polskie drony dla wojska
Świetne występy polskich żołnierzy
Rosyjski atak po spotkaniu w sprawie pokoju
Rekonstrukcja bitwy pod Ossowem
Coraz więcej Panter w Polsce
W równym szyku, na centymetry
Polscy piloci trenują już na symulatorach FA-50
Celne oko sportowców z „armii mistrzów”
Jak zostać kapralem rezerwy
Gratulacje dla naszej katorżniczki!
Orlik na Alfę
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Prezydent Nawrocki: Będziemy najsilniejszą armią NATO w Europie
Sławomir Cenckiewicz szefem BBN-u
Flytrap, czyli młot na drony
Muzeum Bitwy Warszawskiej zaprasza!
Rosnąca sprzedaż i inwestycje
Strzelanina w bazie US Army
Cel – pełna suwerenność w dziedzinie zbrojeń
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
Kosiniak-Kamysz: Tylko zjednoczeni zwyciężamy
Muzeum Bitwy Warszawskiej otwarte
Zwycięska batalia o stolicę
Kolejne spotkanie Trump-Zełenski
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Cisza przed wojną
Brytyjczycy żegnają Malbork
Eksplozja pod Łukowem – rosyjska prowokacja
„Koalicja chętnych” rozmawia w sprawie Ukrainy
Uszyte na miarę
Najważniejszy jest żołnierz
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Żołnierze-sportowcy o bezpieczeństwie nad wodą
Amunicja dla FA-50 kupiona
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
„Nitro-Chem” i Grupa Azoty łączą siły
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kosmiczny prestiż
Szczyt przywódców ws. Ukrainy
Beret „na rekinka” lub koguta
„Road Runner” w Libanie
„Piorun” już nie tylko dla łącznościowców
Hekatomba na Woli
Rozkaz: sformować brygadę

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO