Wojsko Polskie nie stoi w miejscu, lecz systematycznie rozwija się. Podejmuje działania, aby zwiększyć ukompletowanie, modernizuje sprzęt, bierze udział w licznych krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach, uczestniczy w misjach zagranicznych, a także organizuje szereg akcji promocyjnych, aby zaspokoić potrzeby informacyjne społeczeństwa i utrzymać jego wysoką akceptację.
W celu skoordynowania działań informacyjnych 12 Szczecińska Dywizja Zmechanizowana zacieśniła współpracę z Centralnym Wojskowym Centrum Rekrutacji Oddziałem Zamiejscowym w Szczecinie, gdyż od wielu miesięcy wykonują coraz więcej wspólnych zadań. Wśród nich można wymienić choćby propagowanie: dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej, Legii Akademickiej czy akcji "Trenuj z Wojskiem".
W najbliższej przyszłości można spodziewać się kolejnych wspólnych inicjatyw, więc etatowi i nieetatowi oficerowie prasowi z jednostek wojskowych "Dwunastki" oraz przedstawiciele sekcji rekrutacji i promocji z Wojskowych Centrów Rekrutacji województwa zachodniopomorskiego zorganizowali spotkanie, podczas którego omówiono priorytety działalności prasowo - informacyjnej na zbliżające się miesiące. Tak skoordynowane działanie ma skutkować spójnym i jasnym przekazem informacyjnym dla społeczeństwa, aby jeszcze bardziej zachęcić potencjalnych kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego.
Jednym z punktów tego spotkania było również szkolenie przeprowadzone przez szczecińskiego dziennikarza, aby żołnierze byli jeszcze lepiej przygotowani do wystąpień publicznych.
Odprawa ta jest jednym z wielu dowodów jak priorytetowo traktowana jest komunikacja społeczna w polskiej armii, a o skuteczności wypracowanych schematów i podjętych decyzji będzie można przekonać się już niebawem. Pierwszym sprawdzianem będzie przygotowanie i organizacja "Wojskowych Targów Służby i Pracy", które na Pomorzu Zachodnim planowane są w terminie 17-18 marca br. w Gryfinie.
autor zdjęć: chor. Ireneusz Tomaszewski/ 12 SDZ
komentarze