moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Rusza serwis polskich Abramsów

W poznańskich Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych kontrolę i serwis przejdzie pierwsza partia czołgów Abrams M1A1FEP oraz wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules. Inżynierowie sprawdzą kluczowe podzespoły oraz systemy szczególnie narażone na uszkodzenie w wyniku niekorzystnych warunków klimatycznych, np. morskich. Sprzęt był bowiem transportowany przez ocean.

Na początku tego roku wojsko zamówiło 116 Abramsów w wersji M1A1 z zasobów US Armed Forces oraz przeznaczone dla nich wozy zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules. Pierwsze egzemplarze uzbrojenia dotarły do Polski latem. O sprawność czołgów oraz pojazdów technicznych ma dbać polska zbrojeniówka. W spółkach Polskiej Grupy Zbrojeniowej, a przede wszystkim w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych z Poznania, będą odbywać się bieżące naprawy i serwis Abramsów oraz Herkulesów. Pierwsze ruszają lada moment. „Do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych w Poznaniu został skierowany pierwszy transport czołgów Abrams w wersji M1A1FEP oraz wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 pozyskanych przez SZ RP. Pracując ramię w ramię z partnerem strategicznym GDLS (General Dynamics Land Systems – przyp. red.), spółka będzie realizowała tzw. deprocessing” – zakomunikowała w mediach społecznościowych Polska Grupa Zbrojeniowa.

 

Chodzi o kontrolę technicznej sprawności pojazdów, które zostały przetransportowane drogą morską ze Stanów Zjednoczonych. Wymaga tego amerykańskie prawo. Cały proces zostanie przeprowadzony w centrum serwisowo-naprawczym dla Abramsów, które zostało utworzone w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Poznaniu. W czerwcu tego roku PGZ podpisała z General Dynamics Land Systems – producentem Abramsów – umowę w sprawie utworzenia takiego centrum. A trzy miesiące później poznańskie zakłady motoryzacyjne zawarły z amerykańskim koncernem porozumienie dotyczące weryfikacji sprawności 116 czołgów M1A1FEP, które otrzyma Wojsko Polskie.

W ramach całej procedury inżynierowie sprawdzą kluczowe podzespoły pojazdów, które mogły zostać uszkodzone w wyniku niekorzystnych morskich warunków klimatycznych. Szczególną uwagę zwrócą na wszelkiego typu systemy elektroniczne oraz części, do których działania niezbędny jest smar – w wyniku działania morskiej wody mógł on utracić swoje właściwości. Wymienione zostaną również wszelkiego typu płyny niezbędne do eksploatacji.

Zgodnie z programem modernizacyjnym Sił Zbrojnych RP w najbliższych latach wojsko zostanie wzmocnione ponad 360 amerykańskimi czołgami Abrams – w dwóch wersjach M1A2SEPv3 i M1A1FEP. Armia dostanie także kilkadziesiąt przeznaczonych dla nich wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: PGZ S.A.

dodaj komentarz

komentarze


Flytrap, czyli młot na drony
Uszyte na miarę
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Żołnierze-sportowcy o bezpieczeństwie nad wodą
Służby badają wybuch pod Łukowem
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
„Nitro-Chem” i Grupa Azoty łączą siły
Szczyt przywódców ws. Ukrainy
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Cisza przed wojną
Świetne występy polskich żołnierzy
Skok na głęboką wodę, ale ze spadochronem
Sławomir Cenckiewicz szefem BBN-u
Nawrocki: Będę wspierał modernizację armii
Nas nikt nie oszuka
Prezydent Nawrocki: Będziemy najsilniejszą armią NATO w Europie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Strzelanina w bazie US Army
Eksplozja na Lubelszczyźnie
Rosnąca sprzedaż i inwestycje
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Akcja ratunkowa amerykańskich żołnierzy
Najważniejszy jest żołnierz
„Koalicja chętnych” rozmawia w sprawie Ukrainy
Rozkaz: sformować brygadę
Polskie drony dla wojska
Gratulacje dla naszej katorżniczki!
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
Muzeum Bitwy Warszawskiej zaprasza!
Celne oko sportowców z „armii mistrzów”
Amunicja dla FA-50 kupiona
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Zwycięska batalia o stolicę
Rekonstrukcja bitwy pod Ossowem
Cel – pełna suwerenność w dziedzinie zbrojeń
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Polscy piloci trenują już na symulatorach FA-50
Rosyjski atak po spotkaniu w sprawie pokoju
Wojskowa Bożena i jej możliwości
Coraz więcej Panter w Polsce
Kosmiczny prestiż
Terytorialsi i czarna taktyka
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Brytyjczycy żegnają Malbork
„Road Runner” w Libanie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Hekatomba na Woli
Orlik na Alfę
Jak zostać kapralem rezerwy
Beret „na rekinka” lub koguta
Muzeum Bitwy Warszawskiej otwarte
Kosiniak-Kamysz: Tylko zjednoczeni zwyciężamy
„Piorun” już nie tylko dla łącznościowców
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Eksplozja pod Łukowem – rosyjska prowokacja
Warszawo, do broni!
Kolejne spotkanie Trump-Zełenski

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO