moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Rusza serwis polskich Abramsów

W poznańskich Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych kontrolę i serwis przejdzie pierwsza partia czołgów Abrams M1A1FEP oraz wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules. Inżynierowie sprawdzą kluczowe podzespoły oraz systemy szczególnie narażone na uszkodzenie w wyniku niekorzystnych warunków klimatycznych, np. morskich. Sprzęt był bowiem transportowany przez ocean.

Na początku tego roku wojsko zamówiło 116 Abramsów w wersji M1A1 z zasobów US Armed Forces oraz przeznaczone dla nich wozy zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules. Pierwsze egzemplarze uzbrojenia dotarły do Polski latem. O sprawność czołgów oraz pojazdów technicznych ma dbać polska zbrojeniówka. W spółkach Polskiej Grupy Zbrojeniowej, a przede wszystkim w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych z Poznania, będą odbywać się bieżące naprawy i serwis Abramsów oraz Herkulesów. Pierwsze ruszają lada moment. „Do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych w Poznaniu został skierowany pierwszy transport czołgów Abrams w wersji M1A1FEP oraz wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 pozyskanych przez SZ RP. Pracując ramię w ramię z partnerem strategicznym GDLS (General Dynamics Land Systems – przyp. red.), spółka będzie realizowała tzw. deprocessing” – zakomunikowała w mediach społecznościowych Polska Grupa Zbrojeniowa.

 

REKLAMA

Chodzi o kontrolę technicznej sprawności pojazdów, które zostały przetransportowane drogą morską ze Stanów Zjednoczonych. Wymaga tego amerykańskie prawo. Cały proces zostanie przeprowadzony w centrum serwisowo-naprawczym dla Abramsów, które zostało utworzone w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Poznaniu. W czerwcu tego roku PGZ podpisała z General Dynamics Land Systems – producentem Abramsów – umowę w sprawie utworzenia takiego centrum. A trzy miesiące później poznańskie zakłady motoryzacyjne zawarły z amerykańskim koncernem porozumienie dotyczące weryfikacji sprawności 116 czołgów M1A1FEP, które otrzyma Wojsko Polskie.

W ramach całej procedury inżynierowie sprawdzą kluczowe podzespoły pojazdów, które mogły zostać uszkodzone w wyniku niekorzystnych morskich warunków klimatycznych. Szczególną uwagę zwrócą na wszelkiego typu systemy elektroniczne oraz części, do których działania niezbędny jest smar – w wyniku działania morskiej wody mógł on utracić swoje właściwości. Wymienione zostaną również wszelkiego typu płyny niezbędne do eksploatacji.

Zgodnie z programem modernizacyjnym Sił Zbrojnych RP w najbliższych latach wojsko zostanie wzmocnione ponad 360 amerykańskimi czołgami Abrams – w dwóch wersjach M1A2SEPv3 i M1A1FEP. Armia dostanie także kilkadziesiąt przeznaczonych dla nich wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 Hercules.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: PGZ S.A.

dodaj komentarz

komentarze


Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
 
„Jaguar” grasuje w Drawsku
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
„Husarz” wystartował
Marynarka Wojenna świętuje
W MON-ie o modernizacji
Norwegowie na straży polskiego nieba
Wzmacnianie granicy w toku
Olimp w Paryżu
Czworonożny żandarm w Paryżu
Huge Help
Udane starty żołnierzy na lodzie oraz na azjatyckich basenach
Inwestycja w produkcję materiałów wybuchowych
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Od legionisty do oficera wywiadu
Olympus in Paris
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
Ostre słowa, mocne ciosy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Święto w rocznicę wybuchu powstania
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
O amunicji w Bratysławie
Zmiana warty w PKW Liban
Wojskowa służba zdrowia musi przejść transformację
Nowe uzbrojenie myśliwców
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
A Network of Drones
Wybiła godzina zemsty
Polskie „JAG” już działa
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Razem dla bezpieczeństwa Polski
Szturmowanie okopów
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Medycyna w wersji specjalnej
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
Święto podchorążych
Jak namierzyć drona?
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Karta dla rodzin wojskowych
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Szef MON-u na obradach w Berlinie
Saab 340 AEW rozpoczynają dyżury. Co potrafi „mały Awacs”?
Hokeiści WKS Grunwald mistrzami jesieni
„Szczury Tobruku” atakują
Triatloniści CWZS-u wojskowymi mistrzami świata
Transformacja dla zwycięstwa
Jesień przeciwlotników
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Rosomaki w rumuńskich Karpatach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO