moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód

Pierwsza partia maszyn inżynieryjnych zakontraktowanych na potrzeby programu „Tarcza Wschód” już w Wojsku Polskim. „Wkrótce rozpoczną się szkolenia operatorów. Łącznie do jednostek inżynieryjnych trafi 108 koparkoładowarek na podwoziu kołowym oraz sześć koparek na podwoziu gąsienicowym” – poinformował w mediach społecznościowych Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych.

Pod koniec października 3 Regionalna Baza Logistyczna podpisała kontrakty na dostawy do końca roku dużej partii maszyn inżynieryjnych niezbędnych do budowy umocnień w ramach programu „Tarcza Wschód”. Za około 90 mln zł firmy Interhandler sp. z o.o. oraz Szczęśniak Pojazdy Specjalne sp. z o.o. dostarczą polskim jednostkom inżynieryjnym sześć koparek na podwoziu gąsienicowym, 58 koparkoładowarek z tzw. małymi kołami (przód: koła w rozmiarze 18–20 cali, tył: 24–26 cali) oraz 50 koparkoładowarek na tzw. dużych kołach (koła przednie: 26–28 cali, koła tylne: 26–28 cali).

Jak poinformował w piątek Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, któremu podlega 3 RBLog, pierwsza partia maszyn już znalazła się w wojskowych magazynach. „Koparki i koparkoładowarki zakupione w ramach programu »Tarcza Wschód« trafiły do 3 RBLog – Skład Dęblin. Wkrótce rozpoczną się szkolenia operatorów” – zakomunikował IWspSZ na swoim profilu w mediach społecznościowych.

Zgodnie z podpisanymi kontraktami Wojsko Polskie podzieliło każde z zamówień na gwarantowane oraz opcjonalne. W ramach gwarantowanego armia ma pozyskać trzy koparki na podwoziu gąsienicowym, 34 koparkoładowarki z tzw. małymi kołami oraz 25 koparek z tzw. dużymi kołami.

W ramach pierwszej dostawy do składu w Dęblinie firma Interhandler dostarczyła dwa typy koparek: z dużymi kołami – model 3CX Pro firmy KCB – oraz z małymi kołami – model 4CX Pro firmy JCB. Maszyny te wyposażone są w identyczny silnik – o mocy 81 kW, pojemności 4,8 l i momencie obrotowym wynoszącym 516 Nm, a różnice w możliwościach pracy inżynieryjnej są minimalne. Jedynie w zakresie podnoszonego ciężaru model 4CX Pro może dźwignąć ponad tonę więcej.

JCB 3CX Pro

Długość – 5,62 m
Wysokość wysypu – 2,72 m
Wysokość załadunku – 3,2 m
Zasięg na poziomie gruntu – 1,37 m
Kąt załadunku – 45 stopni
Ładunek podnoszony do pełnej wysokości – 3179 kg
Maksymalna głębokość kopania – 5,97 m

JCB 4CX Pro

Długość – 5,91 m
Wysokość wysypu – 2,69 m
Wysokość załadunku – 3,18 m
Zasięg na poziomie gruntu – 1,39 m
Kąt załadunku – 45 stopni
Ładunek podnoszony do pełnej wysokości – 4378 kg
Maksymalna głębokość kopania – 5,97 m

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych

dodaj komentarz

komentarze


Polskie Bayraktary nad Turcją
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
W poszukiwaniu majora Serafina
Polski „Wiking” dla Danii
Terytorialsi w akcji
Medicine for Hard Times
Abolicja dla ochotników
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Maratońskie święto w Warszawie
Jelcz się wzmacnia
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Priorytetowe zaangażowanie
W wojsku orientują się najlepiej
Medycy na start
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Kircholm 1605
Pływali jak morscy komandosi
Kosmiczny Perun
Koniec pewnej epoki
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Pasja i fart
Dywersanci atakują
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Brytyjczycy na wschodniej straży
Speczespół wybierze „Orkę”
„Droga do GROM-u”
Wojny na rzut kostką
Młodzi i bezzałogowce
Człowiek jest najważniejszy
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Deterrence in Polish
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Mity i manipulacje
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Kopuła nad bewupem
„Road Runner” w Libanie
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Kawaleria w szkole
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Koniec dzieciństwa
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Czarnomorski szlif minerów
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO