moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wzrost potencjału eksportowego Rosomaka

13 lipca Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich – miejsce produkcji polskich Rosomaków odwiedził wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Wicepremierowi towarzyszył podsekretarz stanu w MON ds. uzbrojenia i modernizacji Waldemar Skrzypczak.


Podczas wizyty wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział intensyfikację działań promocyjnych KTO na rynkach zagranicznych ‒ W najbliższych miesiącach podejmiemy (...) wielką promocję tego pojazdu na nowych rynkach – nie tylko azjatyckich, ale także będziemy chcieli pokazać i stosunkowo szybko podpisać kontrakty eksportowe – przy wsparciu polskiego rządu dla zabezpieczenia płatności – także z krajami Afryki” – zaznaczył wicepremier.

Unormowanie i stabilizacja strony prawnej pozwoli w przyszłości na eksport KTO do państw, które już teraz wyraziły zainteresowanie tą konstrukcją.  – Uważamy, że będzie można zawrzeć naprawdę dobre umowy z partnerami, którzy uwierzyli w to, że Rosomak jest najlepszym wozem na świecie w tej klasie (…) Zgodnie z nowymi umowami mamy dostęp praktycznie do każdego rynku na świecie – powiedział minister Skrzypczak.  Już teraz wiadomo, że zainteresowanie wyrazili odbiorcy w Afryce, Azji i południowej Europie – ofert na sprzedaż KTO Rosomak zostały już złożone m.in. Angoli.

Minister Waldemar Skrzypczak podkreślał także, że przedłużenie licencji  na produkcję KTO Rosomak w Polsce na kolejne 10 lat wzmacnia potencjał eksportowy tego transportera. Jak zaznaczył: – Nowa umowa ma wiele zalet, które radykalnie zmieniają naszą sytuację w stosunku do pierwotnej umowy; jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż poprzednio (…) Umów eksportowych nie ma jeszcze, ale są prowadzone bardzo zaawansowane.

*****

KTO Rosomak to produkowany na licencji w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich kołowy transporter opancerzony skonstruowany przez fiński koncern Patria Vehicles Oy.

KTO Rosomak znajdują się na wyposażeniu 12 Brygady Zmechanizowanej w Szczecinie, 17 Brygady Zmechanizowanej w Międzyrzeczu oraz Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie. Obecnie Wojsko Polskie posiada łącznie 570 Rosomaków. Pozostałe 117 transporterów powstanie do końca 2013 roku. W wyniku podpisanego 12 lipca porozumienia pomiędzy WZM w Siemianowicach Śląskich a fińską Patria Land Service Wojska Lądowe otrzymają do roku 2018 następnych 307 pojazdów. Nowe Rosomaki trafią m. in. do 21 Brygady Strzelców Podhalańskich.

źródło: PAP/DPI MON

PZ

autor zdjęć: Janusz Walczak

dodaj komentarz

komentarze


Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Pomnik nieznanych bohaterów
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Starcie pancerniaków
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Pięściarska uczta w Suwałkach
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Inwestycja w bezpieczeństwo
Sportowcy na poligonie
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Odznaczenia za wzorową służbę
Męska sprawa: profilaktyka
Rusza program „wGotowości”
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Standardy NATO w Siedlcach
Kolejny kontrakt Dezametu
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Szansa na nowe życie
Kaman – domknięcie historii
Marynarze mają nowe motorówki
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Polski „Wiking” dla Danii
Arteterapia dla weteranów
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Abolicja dla ochotników
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Lojalny skrzydłowy bez pilota
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
„Road Runner” w Libanie
Koniec dzieciństwa
Wellington „Zosia” znad Bremy
Mundurowi z benefitami
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Niespokojny poranek pilotów
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Nie daj się zhakować
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Kircholm 1605
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Mity i manipulacje
Sukces Polaka w biegu z marines
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Nowe zasady dla kobiet w armii
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Zasiać strach w szeregach wroga
Marynarze podjęli wyzwanie
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
F-35 z Norwegii znowu w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO