moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wzrost potencjału eksportowego Rosomaka

13 lipca Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich – miejsce produkcji polskich Rosomaków odwiedził wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Wicepremierowi towarzyszył podsekretarz stanu w MON ds. uzbrojenia i modernizacji Waldemar Skrzypczak.


Podczas wizyty wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział intensyfikację działań promocyjnych KTO na rynkach zagranicznych ‒ W najbliższych miesiącach podejmiemy (...) wielką promocję tego pojazdu na nowych rynkach – nie tylko azjatyckich, ale także będziemy chcieli pokazać i stosunkowo szybko podpisać kontrakty eksportowe – przy wsparciu polskiego rządu dla zabezpieczenia płatności – także z krajami Afryki” – zaznaczył wicepremier.

Unormowanie i stabilizacja strony prawnej pozwoli w przyszłości na eksport KTO do państw, które już teraz wyraziły zainteresowanie tą konstrukcją.  – Uważamy, że będzie można zawrzeć naprawdę dobre umowy z partnerami, którzy uwierzyli w to, że Rosomak jest najlepszym wozem na świecie w tej klasie (…) Zgodnie z nowymi umowami mamy dostęp praktycznie do każdego rynku na świecie – powiedział minister Skrzypczak.  Już teraz wiadomo, że zainteresowanie wyrazili odbiorcy w Afryce, Azji i południowej Europie – ofert na sprzedaż KTO Rosomak zostały już złożone m.in. Angoli.

Minister Waldemar Skrzypczak podkreślał także, że przedłużenie licencji  na produkcję KTO Rosomak w Polsce na kolejne 10 lat wzmacnia potencjał eksportowy tego transportera. Jak zaznaczył: – Nowa umowa ma wiele zalet, które radykalnie zmieniają naszą sytuację w stosunku do pierwotnej umowy; jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż poprzednio (…) Umów eksportowych nie ma jeszcze, ale są prowadzone bardzo zaawansowane.

*****

KTO Rosomak to produkowany na licencji w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich kołowy transporter opancerzony skonstruowany przez fiński koncern Patria Vehicles Oy.

KTO Rosomak znajdują się na wyposażeniu 12 Brygady Zmechanizowanej w Szczecinie, 17 Brygady Zmechanizowanej w Międzyrzeczu oraz Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie. Obecnie Wojsko Polskie posiada łącznie 570 Rosomaków. Pozostałe 117 transporterów powstanie do końca 2013 roku. W wyniku podpisanego 12 lipca porozumienia pomiędzy WZM w Siemianowicach Śląskich a fińską Patria Land Service Wojska Lądowe otrzymają do roku 2018 następnych 307 pojazdów. Nowe Rosomaki trafią m. in. do 21 Brygady Strzelców Podhalańskich.

źródło: PAP/DPI MON

PZ

autor zdjęć: Janusz Walczak

dodaj komentarz

komentarze


Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Mundurowi z benefitami
Marynarze podjęli wyzwanie
Ogień z Leopardów na Łotwie
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Kosmiczna wystawa
Polski „Wiking” dla Danii
Dywersja na kolei. Są dowody
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Gdy ucichnie artyleria
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Wojskowy bus do szczęścia
Awanse w dniu narodowego święta
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Dostawa Homarów-K
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Nowe zasady dla kobiet w armii
Standardy NATO w Siedlcach
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Kaman – domknięcie historii
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Pięściarska uczta w Suwałkach
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Dzień wart stu lat
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Czy to już wojna?
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Sukces Polaka w biegu z marines
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Im ciemniej, tym lepiej
Merops wdrażany natychmiast
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Torpeda w celu
Ułani szturmowali okopy
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
My, jedna armia
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Dodatkowe zapory
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Kapral Bartnik mistrzem świata
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Road Runner” w Libanie
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Is It Already War?
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Mity i manipulacje
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
„Zamek” pozostał bezpieczny
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Plan na WAM

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO