moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wzrost potencjału eksportowego Rosomaka

13 lipca Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich – miejsce produkcji polskich Rosomaków odwiedził wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Wicepremierowi towarzyszył podsekretarz stanu w MON ds. uzbrojenia i modernizacji Waldemar Skrzypczak.


Podczas wizyty wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział intensyfikację działań promocyjnych KTO na rynkach zagranicznych ‒ W najbliższych miesiącach podejmiemy (...) wielką promocję tego pojazdu na nowych rynkach – nie tylko azjatyckich, ale także będziemy chcieli pokazać i stosunkowo szybko podpisać kontrakty eksportowe – przy wsparciu polskiego rządu dla zabezpieczenia płatności – także z krajami Afryki” – zaznaczył wicepremier.

Unormowanie i stabilizacja strony prawnej pozwoli w przyszłości na eksport KTO do państw, które już teraz wyraziły zainteresowanie tą konstrukcją.  – Uważamy, że będzie można zawrzeć naprawdę dobre umowy z partnerami, którzy uwierzyli w to, że Rosomak jest najlepszym wozem na świecie w tej klasie (…) Zgodnie z nowymi umowami mamy dostęp praktycznie do każdego rynku na świecie – powiedział minister Skrzypczak.  Już teraz wiadomo, że zainteresowanie wyrazili odbiorcy w Afryce, Azji i południowej Europie – ofert na sprzedaż KTO Rosomak zostały już złożone m.in. Angoli.

Minister Waldemar Skrzypczak podkreślał także, że przedłużenie licencji  na produkcję KTO Rosomak w Polsce na kolejne 10 lat wzmacnia potencjał eksportowy tego transportera. Jak zaznaczył: – Nowa umowa ma wiele zalet, które radykalnie zmieniają naszą sytuację w stosunku do pierwotnej umowy; jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż poprzednio (…) Umów eksportowych nie ma jeszcze, ale są prowadzone bardzo zaawansowane.

*****

KTO Rosomak to produkowany na licencji w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich kołowy transporter opancerzony skonstruowany przez fiński koncern Patria Vehicles Oy.

KTO Rosomak znajdują się na wyposażeniu 12 Brygady Zmechanizowanej w Szczecinie, 17 Brygady Zmechanizowanej w Międzyrzeczu oraz Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie. Obecnie Wojsko Polskie posiada łącznie 570 Rosomaków. Pozostałe 117 transporterów powstanie do końca 2013 roku. W wyniku podpisanego 12 lipca porozumienia pomiędzy WZM w Siemianowicach Śląskich a fińską Patria Land Service Wojska Lądowe otrzymają do roku 2018 następnych 307 pojazdów. Nowe Rosomaki trafią m. in. do 21 Brygady Strzelców Podhalańskich.

źródło: PAP/DPI MON

PZ

autor zdjęć: Janusz Walczak

dodaj komentarz

komentarze


Tragiczne zdarzenie na służbie
 
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Szybki marsz, trudny odwrót
Wojna w świętym mieście, epilog
Pływacy i maratończycy na medal
25 lat w NATO – serwis specjalny
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Wytropić zagrożenie
Posłowie dyskutowali o WOT
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Ameryka daje wsparcie
Pod skrzydłami Kormoranów
Święto stołecznego garnizonu
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Awanse na Trzeciego Maja
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Weterani pod wszechstronną opieką
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Pierwsi na oceanie
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
NATO na północnym szlaku
Pytania o europejską tarczę
W obronie wschodniej flanki NATO
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Zmiany w dodatkach stażowych
Daglezje poszukiwane
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
W Italii, za wolność waszą i naszą
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pilecki ucieka z Auschwitz
Husarz na straży nieba
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Dumni z munduru
NATO on Northern Track
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wioślarze i triatlonistka na podium
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Gunner, nie runner

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO