Rozwiązania dotyczące cyberprzestrzeni, komunikacji, rozpoznania, ale też pojazdy opancerzone, systemy artyleryjskie i elementy wyposażenia osobistego żołnierzy znalazły się w przygotowanym przez rząd katalogu. Publikacja ma promować polski przemysł za granicą. – Dużo kupujemy, ale chcemy też sprzedawać – mówi wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz.
Wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz i Jacek Siewiera, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego zaprezentowali Katalog Eksportowy Polskiego Przemysłu Zbrojeniowego. Publikacja zawiera ofertę 60 firm zbrojeniowych – zarówno z sektora państwowego, jak i prywatnego. W wydawnictwie opisanych jest 200 produktów, wśród nich m.in. pojazdy wojskowe, systemy artyleryjskie i rozwiązania z zakresu łączności czy rozpoznania. To swoista baza polskiej oferty zbrojeniowej, której celem jest wsparcie promocji polskiego przemysłu obronnego. – Wydajemy bardzo dużo na obronność, na zakupy w polskim i zagranicznym przemyśle zbrojeniowym. Ale ambicją rządu, prezydenta, nas wszystkich, jest to, byśmy jak najwięcej sprzedawali – powiedział Władysław Kosiniak-Kamysz, prezentując katalog podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego.
Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk / ZbrojnaTV
Pomysłodawcą katalogu, jak zaznaczył Kosiniak-Kamysz, jest Jacek Siewiera, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego. – Kraj, który przeznacza ponad 4, a w perspektywie 5% PKB na obronność, nie ma wyboru, musi rozwinąć swój przemysł obronny – przekonywał minister Siewiera. – Jak pokazuje przykład Korei Południowej czy Turcji, rozwinięcie przemysłu w ciągu dekady jest nie tylko możliwe, ale po prostu konieczne – mówił Siewiera. Katalog ma być prezentowany przez przedstawicieli polskiego rządu na przykład podczas podróży zagranicznych. Trafi również do polskich ambasad na całym świecie.
autor zdjęć: mł. chor. Piotr Gubernat / CombatCamera
komentarze