moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Ułani szturmowali okopy
Nowe zasady dla kobiet w armii
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Dywersja na kolei. Są dowody
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Kaman – domknięcie historii
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Dodatkowe zapory
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Mundurowi z benefitami
Mity i manipulacje
Standardy NATO w Siedlcach
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Marynarze podjęli wyzwanie
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Plan na WAM
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Ogień z Leopardów na Łotwie
Kosmiczna wystawa
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Lojalny skrzydłowy bez pilota
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
My, jedna armia
Gdy ucichnie artyleria
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Polski „Wiking” dla Danii
Torpeda w celu
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
„Road Runner” w Libanie
Im ciemniej, tym lepiej
Brytyjczycy na wschodniej straży
Pięściarska uczta w Suwałkach
Nieznani sprawcy wysadzili tory
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Dzień wart stu lat
Czy to już wojna?
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Wojskowy bus do szczęścia
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Is It Already War?
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Sukces Polaka w biegu z marines
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Awanse w dniu narodowego święta
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Formoza – 50 lat morskich komandosów
„Zamek” pozostał bezpieczny

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO