moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Pilica w linii
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Gdy ucichnie artyleria
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Dzień wart stu lat
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Cywile zaskoczyli żołnierzy
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Wojskowy bus do szczęścia
Marynarze podjęli wyzwanie
The Darker, the Better
Kapral Bartnik mistrzem świata
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Mundurowi z benefitami
Nowe zasady dla kobiet w armii
Warto być wGotowości
Militarne Schengen
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Polski „Wiking” dla Danii
Razem na ratunek
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Dostawa Homarów-K
„Zamek” pozostał bezpieczny
Elementy Wisły testowane w USA
Sukces Polaka w biegu z marines
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Wojsko na Horyzoncie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Krajowa produkcja amunicji
Udany start Peruna
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Horyzont” przeciw dywersji
Komplet medali wojskowych na ringu
Nieoceniona siła edukacji
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Akademia Górniczo-Hutnicza w szeregach Cyber Legionu
Ogień z Leopardów na Łotwie
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Niebo pod osłoną
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Plan na WAM
W gotowości, czyli cywile na poligony
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Drony w szkołach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO