moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Razem na ratunek
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Mundurowi z benefitami
Kapral Bartnik mistrzem świata
„Zamek” pozostał bezpieczny
Krajowa produkcja amunicji
Gdy ucichnie artyleria
Polski „Wiking” dla Danii
Plan na WAM
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Dostawa Homarów-K
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Bezzałogowy nurek
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Dzień wart stu lat
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Wojskowy bus do szczęścia
Brytyjczycy na wschodniej straży
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
„Horyzont” przeciw dywersji
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Warto być wGotowości
Ogień z Leopardów na Łotwie
Udany start Peruna
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Nowe zasady dla kobiet w armii
Niebo pod osłoną
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Nieoceniona siła edukacji
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Marynarze podjęli wyzwanie
Elementy Wisły testowane w USA
Sukces Polaka w biegu z marines
Pilica w linii
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Militarne Schengen
Drony w szkołach
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Wojsko na Horyzoncie
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Cywile zaskoczyli żołnierzy
The Darker, the Better
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Komplet medali wojskowych na ringu
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Akademia Górniczo-Hutnicza w szeregach Cyber Legionu
W gotowości, czyli cywile na poligony

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO