moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Święto wolnej Rzeczypospolitej
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Torpeda w celu
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Czy to już wojna?
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Mundurowi z benefitami
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
„Road Runner” w Libanie
Brytyjczycy na wschodniej straży
My, jedna armia
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Nowe zasady dla kobiet w armii
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Dywersja na kolei. Są dowody
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Formoza – 50 lat morskich komandosów
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Plan na WAM
Is It Already War?
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Awanse w dniu narodowego święta
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Ułani szturmowali okopy
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Gdy ucichnie artyleria
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Sukces Polaka w biegu z marines
Wojskowy bus do szczęścia
Dzień wart stu lat
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Standardy NATO w Siedlcach
„Zamek” pozostał bezpieczny
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Pięściarska uczta w Suwałkach
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Im ciemniej, tym lepiej
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Nieznani sprawcy wysadzili tory
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Mity i manipulacje
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Kosmiczna wystawa
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Polski „Wiking” dla Danii
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Marynarze podjęli wyzwanie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Kaman – domknięcie historii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO