moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Młodzi i bezzałogowce
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Wojny na rzut kostką
Kawaleria w szkole
Kircholm 1605
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
Mity i manipulacje
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Terytorialsi w akcji
Brytyjczycy na wschodniej straży
Polskie Bayraktary nad Turcją
„Droga do GROM-u”
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Standardy NATO w Siedlcach
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Abolicja dla ochotników
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Wojskowi rekruterzy zawsze na posterunku
Polski „Wiking” dla Danii
Medycy na start
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Priorytetowe zaangażowanie
Dywersanci atakują
Pasja i fart
Kolejne „Husarze” w powietrzu
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Transbałtycka współpraca
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Człowiek jest najważniejszy
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Speczespół wybierze „Orkę”
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
WOT na Szlaku Ratunkowym
Orientuj się bez GPS-u
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
„Road Runner” w Libanie
Koniec dzieciństwa
W poszukiwaniu majora Serafina
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Jelcz się wzmacnia
Medicine for Hard Times
Kosmiczny Perun
Deterrence in Polish
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
Zawiszacy na Litwie
Szli po odznakę norweskiej armii
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Koniec pewnej epoki
Maratońskie święto w Warszawie
W wojsku orientują się najlepiej
DragonFly czeka na wojsko

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO