moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Święto wolnej Rzeczypospolitej
Pięściarska uczta w Suwałkach
Arteterapia dla weteranów
Mity i manipulacje
Awanse w dniu narodowego święta
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Dzień wart stu lat
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Czy to już wojna?
Wellington „Zosia” znad Bremy
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Kolejny kontrakt Dezametu
Gdy ucichnie artyleria
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Polski „Wiking” dla Danii
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Rusza program „wGotowości”
Kraków – centrum wojskowej medycyny
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Kaman – domknięcie historii
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Standardy NATO w Siedlcach
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
OPW budują świadomość obronną
Mundurowi z benefitami
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Sportowcy na poligonie
Odznaczenia za wzorową służbę
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
„Road Runner” w Libanie
Brytyjczycy na wschodniej straży
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Ku wiecznej pamięci
Jesteśmy dziećmi wolności
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Abolicja dla ochotników
Inwestycja w bezpieczeństwo
Starcie pancerniaków
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Sukces Polaka w biegu z marines
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Zasiać strach w szeregach wroga
Grecka walka z sabotażem
Marynarze podjęli wyzwanie
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
Nowe zasady dla kobiet w armii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO