moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Hala dla Rosomaka

Budowa hali remontowej trwała od 2010 roku i została ukończona w trakcie X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie.

Oddając halę do użytku, wstęgę przecięli: dowódca Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie generał brygady Piotr Błazeusz, dowódca kompanii logistycznej kapitan Michał Cyrklewicz, oficer do spraw kołowego transportera opancerzonego (KTO) kapitan Dariusz Hadała oraz kierownik serwisu KTO Rosomak z Siemianowic Śląskich Krzysztof Kozubik.

Kompleksowe remonty pojazdów uszkodzonych na misji należą do zadań mechaników pracujących w bazie Ghazni. Od początku przyjęcia obowiązków przez X zmianę dokonano niemal 300 napraw, w tym przede wszystkim obsługi półroczne, roczne, dwuletnie i czteroletnie.

Generał Piotr Błazeusz nie krył zadowolenia z otwarcia długo oczekiwanej hali remontowej. „Teraz macie odpowiedni obiekt, ogrzewane i suche pomieszczenie, w którym możecie naprawiać pojazdy niezbędne do służby w tych warunkach”, zwrócił się do mechaników dowódca kontyngentu.

hala2
Konstrukcja kołowego transportera opancerzonego Rosomak pozwala na przywrócenie do służby niemal wszystkich pojazdów, które uległy częściowemu zniszczeniu, głównie w skutek detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych. W trakcie remontu demontuje się wszystkie części pojazdu, ocenia uszkodzenia, a następnie naprawia kadłub i podzespoły użytkowe oraz bojowe transportera.

Hala remontowa wyposażona jest we wszystkie podstawowe elementy logistyczne związane z naprawą KTO. Są zamontowane podnośniki hydrauliczne do podnoszenia pojazdów, a w niedługim czasie zostanie zainstalowana suwnica. Praca w klimatyzowanym pomieszczeniu pozwala na system dwuzmianowy, dzięki czemu naprawy będzie można wykonywać 24 godziny na dobę.

Fot.: Jacek Thomas

dodaj komentarz

komentarze


Koniec dzieciństwa
Sukces Polaka w biegu z marines
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Męska sprawa: profilaktyka
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
„Road Runner” w Libanie
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Szansa na nowe życie
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Kolejny kontrakt Dezametu
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Niespokojny poranek pilotów
Zasiać strach w szeregach wroga
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Arteterapia dla weteranów
Kircholm 1605
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Odznaczenia za wzorową służbę
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Nie daj się zhakować
Pomnik nieznanych bohaterów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Polski „Wiking” dla Danii
Inwestycja w bezpieczeństwo
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Nowe zasady dla kobiet w armii
Standardy NATO w Siedlcach
Mundurowi z benefitami
Marynarze mają nowe motorówki
Marynarze podjęli wyzwanie
Abolicja dla ochotników
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Wellington „Zosia” znad Bremy
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Mity i manipulacje
Sportowcy na poligonie
Pięściarska uczta w Suwałkach
OPW budują świadomość obronną
Starcie pancerniaków
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Rusza program „wGotowości”
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kaman – domknięcie historii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO