moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Hala dla Rosomaka

Budowa hali remontowej trwała od 2010 roku i została ukończona w trakcie X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie.

Oddając halę do użytku, wstęgę przecięli: dowódca Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie generał brygady Piotr Błazeusz, dowódca kompanii logistycznej kapitan Michał Cyrklewicz, oficer do spraw kołowego transportera opancerzonego (KTO) kapitan Dariusz Hadała oraz kierownik serwisu KTO Rosomak z Siemianowic Śląskich Krzysztof Kozubik.

Kompleksowe remonty pojazdów uszkodzonych na misji należą do zadań mechaników pracujących w bazie Ghazni. Od początku przyjęcia obowiązków przez X zmianę dokonano niemal 300 napraw, w tym przede wszystkim obsługi półroczne, roczne, dwuletnie i czteroletnie.

Generał Piotr Błazeusz nie krył zadowolenia z otwarcia długo oczekiwanej hali remontowej. „Teraz macie odpowiedni obiekt, ogrzewane i suche pomieszczenie, w którym możecie naprawiać pojazdy niezbędne do służby w tych warunkach”, zwrócił się do mechaników dowódca kontyngentu.

hala2
Konstrukcja kołowego transportera opancerzonego Rosomak pozwala na przywrócenie do służby niemal wszystkich pojazdów, które uległy częściowemu zniszczeniu, głównie w skutek detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych. W trakcie remontu demontuje się wszystkie części pojazdu, ocenia uszkodzenia, a następnie naprawia kadłub i podzespoły użytkowe oraz bojowe transportera.

Hala remontowa wyposażona jest we wszystkie podstawowe elementy logistyczne związane z naprawą KTO. Są zamontowane podnośniki hydrauliczne do podnoszenia pojazdów, a w niedługim czasie zostanie zainstalowana suwnica. Praca w klimatyzowanym pomieszczeniu pozwala na system dwuzmianowy, dzięki czemu naprawy będzie można wykonywać 24 godziny na dobę.

Fot.: Jacek Thomas

dodaj komentarz

komentarze


Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Mity i manipulacje
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Marynarze podjęli wyzwanie
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Polski „Wiking” dla Danii
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Szansa na nowe życie
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Sportowcy na poligonie
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Niespokojny poranek pilotów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Zasiać strach w szeregach wroga
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Kolejny kontrakt Dezametu
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Męska sprawa: profilaktyka
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Wellington „Zosia” znad Bremy
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Rusza program „wGotowości”
Kircholm 1605
Mundurowi z benefitami
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Sukces Polaka w biegu z marines
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Pomnik nieznanych bohaterów
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Kaman – domknięcie historii
Marynarze mają nowe motorówki
Standardy NATO w Siedlcach
Nie daj się zhakować
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Arteterapia dla weteranów
Koniec dzieciństwa
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Inwestycja w bezpieczeństwo
Nowe zasady dla kobiet w armii
„Road Runner” w Libanie
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Abolicja dla ochotników
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Starcie pancerniaków
Pięściarska uczta w Suwałkach
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Odznaczenia za wzorową służbę
Szef MON-u z wizytą we Włoszech

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO