moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

SIL dyskutował o dostępności statków

Jak co roku szef Szefostwa Techniki Lotniczej – główny inżynier Wojsk Lotniczych Inspektoratu Wsparcia SZ zorganizował szkolenie kierowniczego personelu Służby Inżynieryjno-Lotniczej Sił Zbrojnych RP.


Tematem przewodnim odprawy, którą poprowadził szef Logistyki IWsp. SZ gen. bryg. Dariusz Łukowski była ocena zabezpieczenia techniki lotniczej w 2013 roku oraz wnioski i propozycje działań zwiększających dostępność statków powietrznych.

– To spotkanie jest jedną z niewielu sposobności, aby wspólnie zdefiniować środki, których użycie będzie skutkować osiągnięciem wymaganej, wysokiej dostępności statków powietrznych – mówił szef IWsp. SZ gen. broni Edward Gruszka i dodał, że w służbach technicznych, w tym w służbie inżynieryjno-lotniczej jako priorytet wskazano podwyższenie i utrzymanie współczynnika sprawności sprzętu. – A to jest możliwe poprzez zintensyfikowany wysiłek personelu służby inżynieryjno-lotniczej wszystkich szczebli oraz efektywne wsparcie przedsiębiorstw gospodarki narodowej.

Podczas odprawy omówiono również przypadki zaniedbań w przestrzeganiu zasad eksploatacji techniki lotniczej. W odprawie obok specjalistów STL IWspSZ uczestniczyli przedstawiciele jednostek lotniczych, rejonowych baz logistycznych, Zarządu Lotnictwa Dowództwa Generalnego RSZ, Szefostwa Techniki Lotniczej Inspektoratu Uzbrojenia, szkolnictwa wojskowego, a także reprezentanci lotniczych zakładów produkcyjno-naprawczych realizujących usługi na rzecz lotnictwa SZ. Do udziału w odprawie zaproszono również prezesów zakładów przemysłowych, którzy omówili kwestie realizacji serwisowania oraz napraw wojskowej techniki lotniczej zrealizowanych w 2013 roku.

Wiele uwagi poświęcono możliwościom kształcenia personelu służby inżynieryjno-lotniczej w Wojskowej Akademii Technicznej, Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych oraz Centrum Szkolenia Inżynieryjno-Lotniczego.

Na zakończenie główny inżynier wojsk lotniczych płk Waldemar Bogusławski postawił zadania do realizacji przez służbę inżynieryjno-lotniczą w 2014 r.

Tekst: Katarzyna Portianko-Gaca/Wydział Prasowy IWsp SZ

red. PZ

autor zdjęć: chor. Sławomir Mrowiński/Wydział Prasowy IWsp SZ

dodaj komentarz

komentarze


Orlik na Alfę
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
NATO – jesteśmy z Polską
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Kurs dla najlepszych w SERE
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Pożegnanie z Columbią
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Święto Wojsk Lądowych
Polsko-ukraińskie rozmowy o współpracy
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Apache’e nad Inowrocławiem
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Młody narybek AWL-u na szkoleniu
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Z najlepszymi na planszy
Miliardy na budowę schronów
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Husarz z polskim instruktorem
Dwie agresje, dwie okupacje
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Krok ku niezależności
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Rekompensaty na nowych zasadach
Premiera na MSPO: Pocisk dalekiego zasięgu Lanca
Wielkie zbrojenia za Odrą
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
17 września 1939. Nigdy więcej
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
W poszukiwaniu majora Serafina
Hekatomba na Woli
WOT sprawdzał się w Nowej Dębie
Cios w plecy
Brytyjczycy na wschodniej straży
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Zwycięska batalia o stolicę
Brytyjczycy żegnają Malbork
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Debiut polskich Patriotów
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
„Road Runner” w Libanie
Człowiek w pętli
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Black Hawki nad Warszawą
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Polsko-ukraińskie rozmowy o współpracy
Czołgiści w ogniu
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Eurokorpus pod hiszpańskim dowództwem
Największy transport Abramsów w tym roku
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO