moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję
W Himalaje z Navalem - relacja z wyprawy

Dwóch byłych operatorów GROM-u i dwoje pasjonatów trekkingu wspólnie pokonają ponad 150 kilometrów wokół Annapurny – ośmiotysięcznika, dziesiątego najwyższego szczytu na świecie. Ich przewodnikiem po Himalajach będzie Naval, były żołnierz GROM-u, autor książki „Przetrwać Belize”, a dziś komentator portalu polska-zbrojna.pl. I właśnie u nas będzie relacjonował tę wyprawę.

W Himalajach myśli się o tym, co ważne

Żyjemy we względnym dostatku. Nasz rytm wyznaczają cztery pory roku. Sądzimy, że najważniejsza jest bogata, zachodnia cywilizacja. A może jest zupełnie inaczej, może dach świata jest gdzie indziej. Gdzieś, gdzie od fajnego ciucha ważniejsza jest ciepła kurtka, a od szpilek trampki – zauważa Naval, były żołnierz GROM-u, po powrocie z wyprawy w Himalaje.

Naval: Podróż jak wojskowa operacja

Wizę do Nepalu możesz dostać bez większego problemu na lotnisku w Katmandu. Ale pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dwa zdjęcia, bo tamtejsi fotografowie zedrą z ciebie każde pieniądze. Co zrobić, by w podróży uniknąć przykrych niespodzianek i skupić się na przygodach? Zaplanować ją od A do Z – radzi Naval, były operator GROM.

Jak krępulcem uratować życie

Gdy jechałem do Nepalu, nie sądziłem, że wykorzystam umiejętności i przeszkolenie medyczne zdobyte w GROM-ie. Tymczasem już na początku wyprawy stanęliśmy przed taką koniecznością. Młody motocyklista został poważnie ranny w wypadku, miał otwarte złamanie. Zatamowaliśmy krwawienie, założyliśmy opaskę uciskową – pisze z Nepalu Naval.

Nepalskie świątynie w obiektywie Navala

Wyprawa w Himalaje to nie tylko zdobywanie szczytów i przełęczy, wielodniowe marsze i zmaganie z własnymi słabościami.  To też możliwość poznania dwóch wielkich religii: hinduizmu i buddyzmu. W Nepalu przeplatają się ze sobą. Chciałbym Wam pokazać tę niezwykłą mozaikę. Zapraszam na spacer po Katmandu – pisze z Nepalu Naval.

Lodowe jezioro i zawody łuczników

Znowu jesteśmy razem! Po dwudniowej wędrówce nad Ice Lake i Tylicho Lake dołączyliśmy do Ani, Kuby i Pawła. Wspólnie z Markiem pokonaliśmy dystans ponad 60 kilometrów i wysokość 2 tysięcy metrów w dwa dni. Czy jesteśmy zmęczeni? Dobre sobie! - pisze z Nepalu Naval.

Lodowe Jezioro nie dla każdego

Stało się! Część naszej ekipy dopadły objawy choroby wysokościowej. Dlatego nad jezioro Tilicho idę tylko z Markiem. Ale spokojnie, nie rozdzielamy się na zawsze. Z Anią, Kubą i Pawłem spotkamy się za kilka dni. Muszą mieć chwilę, by się zaaklimatyzować – pisze z Nepalu Naval.
Do Tal na krawędzi

Na tę wiadomość czekałem kilka dni! Jest prąd, jest Internet! Wreszcie będę mógł podzielić się wrażeniami z wyprawy – pisze z Nepalu Naval.
Nepal pachnie curry

Pierwszy dzień i od razu przygody. W drodze z Katmandu do Besisahar udzielamy pomocy chłopakowi, który miał wypadek na motorze. Zabezpieczyliśmy otwarte złamanie – pisze z Nepalu Naval.
W Himalaje z Navalem

Święto stołecznego garnizonu

Charge of Dragon
Ramię w ramię z aliantami

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus