moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie MiG-i w nowych, litewskich hangarach

  NATO wysyła swoje myśliwce i pilotów, by strzegli nieba nad państwami bałtyckimi. Te przyznają: ta misja jest dla nas bardzo ważna. Dlatego inwestują w infrastrukturę lotniczą.

 

Niedawno na litewskim lotnisku w Siauliai (Szawle), na którym stacjonują polskie samoloty MiG-29 biorące udział w misji Baltic Air Policing, oddano do użytku nowe hangary. Strona litewska przeprowadziła też generalny remont miejsc postojowych oraz dróg kołowania dla samolotów. Zostały wylane nowe nawierzchnie wokół hangarów oraz uzupełnione ubytki.

– Teraz hangary spełniają wszystkie wymagania związane z bezpieczeństwem – mówi kpt. Grzegorz Grabarczuk, rzecznik prasowy PKW Orlik 4. Są wyposażone w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyją i przeciwpożarową. Mają też automatyczne bramy wjazdowe i wyjazdowe. Zadbano, by samoloty nie były narażone na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, dlatego pomieszczenia są wyjątkowo szczelne. Dużym udogodnieniem jest to, że piloci mogą do nowych hangarów wjeżdżać bezpośrednio z drogi kołowania. – Wcześniej po locie samolot trzeba było po prostu tam wpychać – dodaje kpt. Grabarczuk.

Jak ważna jest ta infrastruktura? – Litwini dokładają wszelkich starań, aby była jak najlepsza – mówi pułkownik Raimondas Matulaitis, attaché obrony Litwy. – Chcemy stacjonującym w naszym kraju żołnierzom zapewnić bezpieczeństwo i odpowiednie warunki służby. Wiadomo, że im lepsze one są, tym efektywniej i sprawniej działa kontyngent – dodaje.

Misja Baltic Air Policing zaczęła się osiem lat temu, w momencie wstąpienia Litwy, Łotwy i Estonii do NATO. Ponieważ państwa te nie mają samolotów bojowych, by mogły samodzielnie zapewnić bezpieczeństwo własnej przestrzeni powietrznej, zadanie to wzięły na siebie państwa Sojuszu Północnoatlantyckiego. Kontyngent narodowy zmienia się co cztery miesiące. Od kwietnia 2012 roku do końca sierpnia dyżur nad niebem pełnią Polacy. Dla państw bałtyckich to ważna misja. Dlatego, by przebiegała jak najsprawniej, budują infrastrukturę lotniczą.

Fot. kpt. Grzegorz Grabarczuk

PZ

dodaj komentarz

komentarze


MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Studenci ewakuowali szpital
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Brytyjczycy na wschodniej straży
Drony w szkołach
Ogień z Leopardów na Łotwie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Polski „Wiking” dla Danii
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Dostawa Homarów-K
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Is It Already War?
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Militarne Schengen
„Zamek” pozostał bezpieczny
Niebo pod osłoną
Mundurowi z benefitami
„Road Runner” w Libanie
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Merops wdrażany natychmiast
Elementy Wisły testowane w USA
Kapral Bartnik mistrzem świata
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Mity i manipulacje
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
„Horyzont” przeciw dywersji
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Dzień wart stu lat
Wojskowy bus do szczęścia
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Dywersja na kolei. Są dowody
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Nowe zasady dla kobiet w armii
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Gdy ucichnie artyleria
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
My, jedna armia
Razem na ratunek
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Ułani szturmowali okopy
Sukces Polaka w biegu z marines
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Marynarze podjęli wyzwanie
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Nieoceniona siła edukacji
Plan na WAM
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Dodatkowe zapory

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO