moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Brak ofert na VIP-owskie samoloty

Nie udało się sprzedać dwóch rządowych maszyn Jak-40 – dowiedział się portal polska-zbrojna.pl. To już drugi przetarg zorganizowany przez Agencję Mienia Wojskowego. Agencja teraz spróbuje sprzedać samoloty w trybie negocjacji ceny.


Ostateczny termin składania wniosków o dopuszczenie do drugiego przetargu upłynął 19 września. – Mieliśmy zapytania od kilku podmiotów, także z byłego bloku wschodniego, ale nikt nie złożył oferty – mówi Małgorzata Golińska, rzeczniczka prasowa Agencji Mienia Wojskowego. Mimo obniżenia ceny wywoławczej nie było też chętnych na oferowane w przetargu pakiety części do Jak-ów oraz do samolotu Tu-154M.

– Planujemy, że trzeci przetarg zostanie ogłoszony 27 września i wtedy znana będzie też cena wywoławcza samolotów i pakietów części – informuje Małgorzata Golińska. Najprawdopodobniej ceny znów zostaną obniżone.

– Uruchamiamy sprzedaż poprzetargową w trybie negocjacji ceny. Chętni mogą do czasu ogłoszenia trzeciego przetargu przysłać do nas swoje oferty z zaproponowaną ceną, która musi się mieścić pomiędzy ostatnią ceną wywoławczą a jej połową. Oferty będzie rozpatrywać komisja przetargowa i jeśli uzna je za atrakcyjne, zawrzemy umowę sprzedaży – wyjaśnia rzeczniczka AMW.

Oferowane w przetargu dwa samoloty Jak-40 to luksusowe wersje dla VIP-ów. Przystosowane są do przewozu 15 pasażerów – pięciu w salonce i dziesięciu w przedziale pasażerskim. Maszyny były eksploatowane przez 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego. Po rozwiązaniu jednostki w 2011 r. dwa Jak-i przekazano muzeom – jeden trafił do Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, drugi do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Egzemplarz znajdujący się w MWP to ten samolot, którym do Smoleńska przed katastrofą prezydenckiego Tu-154 przylecieli dziennikarze.

Dwa pozostałe Jak-i zostały wystawione na sprzedaż. Maszyny mają ponad 30 lat, ich eksploatację rozpoczęto w 1980 r. Od tego czasu jeden samolot wylatał ponad 8500 godzin, a drugi prawie 9000. Każdy z nich przeszedł też pięć remontów, ostatni cztery lata temu na Białorusi.

Jeśli Agencji uda się sprzedać samoloty lub części zamienne, 93 proc. przychodu ze sprzedaży trafi do Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych. Pozostałe 7 proc. zasili konto AMW, w tym jej fundusz rezerwowy, inwestycyjny i socjalny.



Anna Dąbrowska

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Żyj zdrowiej
 
For the Right Cause
Ćwierćwiecze lublinieckiej Mety
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Szer. Robert Baran wicemistrzem Europy w zapasach
NATO pozostaje w Iraku, Polska także
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Czerwoni w odwrocie
Medyczne ćwiczenia zawiszaków
Nowy wiceminister w MON
Obradowała Rada Gabinetowa
„Brilliant Jump” – gotowi na sygnał
Iran uderza w USA
Chcę zadbać o sprawy wszystkich żołnierzy
Ważka bliżej
Arsenał talibów rozbity przez polskich żołnierzy
Nowy pilot F-16 Tiger Demo Team
Defense Without Politics
Pamiętajmy o przeszłości – konkursy MON
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Operacja „Adolphus”, czyli pierwszy skok
Ściana zachodnia też ma już swoich terytorialsów
Własne interesy Europy
Umowa na Harpie podpisana!
Podziemna potęga
They Train Together, They Fight Together
Wszyscy jesteśmy Darfurczykami
Chciałem walczyć z Niemcami
USA nie zacznie wojny z Iranem
Iskra – dama polskiego lotnictwa
Rok pod znakiem kondycji i zdrowia
Przekaż 1 proc. dla poszkodowanych saperów
Jałta była zdradą naszych sojuszników
Polscy żołnierze niosą pomoc w Libanie
Żołnierze w dziesiątce najlepszych sportowców Polski
„San 2020” – międzynarodowy trening na mapach
Arsenał Iranu
Jakie zmiany dla chętnych do służby za granicą?
Symulatory strzelań Rosomaków
Rywalizacja strzelców wyborowych
Nauka zimowego pływania
„Polski Czołg”, czyli żołnierz niepokonany w oktagonie
Lotnicy pomagają chorej dziewczynce
Wojownicy w Akademii Wojsk Lądowych
Darłowo czeka na śmigłowce
Gen. Piotrowski: zagrożenie w Iraku nie wzrasta
Polska świętuje powrót nad Bałtyk
Krwawe walki o Monte Cassino
Szturmani na Lipie
Klasy wojskowe – MON czeka na wnioski szkół
O Patriotach na WAT
Klasy wojskowe po nowemu
We Are All Darfur
Jastrzębie przechwyciły rosyjskie myśliwce
Double Eagle po nowemu
Hokeiści Grunwaldu o krok od podium Pucharu Europy
Centrum dla Viperów w Łodzi?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO