moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polski holding i światowy koncern z pancernym projektem

Polska Grupa Zbrojeniowa oraz koncern zbrojeniowy BAE Systems podpisały porozumienie o współpracy. Chcą wspólnie dostarczać Wojsku Polskiemu pojazdy M88 ARV, czyli wozy zabezpieczenia technicznego przeznaczone dla czołgów Abrams M1A2 oraz zaproponować transportery opancerzone AMPV, które zostały opracowane dla US Army.

BAE Systems to jeden z największych koncernów zbrojeniowych na świecie. Wielonarodowa firma, której najważniejsze spółki córki mieszczą się w Wielkiej Brytanii (BAE Systems plc) oraz Stanach Zjednoczonych (BAE Systems Inc.), jest producentem m.in. okrętów podwodnych typu Astute (opracowanych dla Royal Navy), transporterów Bradley (stworzonych dla US Army) oraz współproducentem m.in. samolotów Eurofighter Typhoon i F-35 Lightning II.

Teraz koncern chce więcej pracować także dla Wojska Polskiego. Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała, że podpisała z BAE Systems memorandum o dwustronnej współpracy. Firmy zadeklarowały w dokumencie, że chcą wspólnie dostarczać polskiej armii pojazdy dla wojsk lądowych. Mowa o M88A2 Hercules (Armored Recovery Vehicle – ARV), czyli opracowanych przez BAE Systems wozach zabezpieczenia technicznego przeznaczonych dla czołgów Abrams. Polska kupiła od Stanów Zjednoczonych 250 Abramsów, pierwsze dotrą w przyszłym roku. Ale to nie jedyne założenie porozumienia. BAE Systems i PGZ chcą również zaoferować Siłom Zbrojnym RP transportery opancerzone AMPV (Armored Multi-Purpose Vehicle), które zostały opracowane przez brytyjsko-amerykański koncern na potrzeby wojsk lądowych USA. Amerykanie zostali wyposażeni w gąsienicowe wozy AMPV w 2020 roku.

Przedstawiciele obu firm zaznaczają, że ich współpraca ma mieć charakter strategicznej kooperacji, a jej efekty „wydatnie przyczynią się do modernizacji technicznej polskiej armii”. – Dzisiejsza umowa to kamień milowy w naszym partnerstwie z PGZ, potwierdzający nasze zaangażowanie w dostarczanie kluczowych zdolności wspierających przedsięwzięcie, jakim jest modernizacja polskiej armii. Przygotowujemy się do dostarczenia najlepszych, najskuteczniejszych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia technicznego i pola walki, aby wyposażyć wojska lądowe w nowoczesne, sprawdzone platformy NATO niezbędne do zagwarantowania stabilności w Europie – mówił Jeremy Tondreault, szef BAE Systems Platforms & Services.

PGZ podkreśla z kolei, że dąży do osiągnięcia jak największych korzyści z partnerstwa z każdą firmą zaangażowaną w programy modernizacji Sił Zbrojnych RP. – BAE Systems zapewniła sobie znaczącą pozycję w wojskach lądowych dzięki M88 ARV i na kanwie tego sukcesu pracujemy nad wypracowaniem owocnego formatu współpracy, która zapewni wysokiej jakości usługi dla naszych żołnierzy, a także nowe możliwości dla naszych przedsiębiorstw – komentował Sebastian Chwałek, prezes PGZ S.A.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: US Army, PGZ

dodaj komentarz

komentarze


Kawaleria pancerna spod znaku 11
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Młodzi i bezzałogowce
Deterrence in Polish
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Dywersanci atakują
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Drugi wojskowy most
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Wspólne szkolenie żandarmów z NATO
Polski „Wiking” dla Danii
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
Jelcz się wzmacnia
Pływali jak morscy komandosi
W wojsku orientują się najlepiej
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Pasja i fart
„Road Runner” w Libanie
Kircholm 1605
Speczespół wybierze „Orkę”
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
Koniec pewnej epoki
Maratońskie święto w Warszawie
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Priorytetowe zaangażowanie
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Człowiek jest najważniejszy
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Kopuła nad bewupem
Medycy na start
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego
Medicine for Hard Times
Koniec dzieciństwa
Mity i manipulacje
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Abolicja dla ochotników
Kawaleria w szkole
Terytorialsi w akcji
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
W poszukiwaniu majora Serafina
Czarnomorski szlif minerów
Polskie Bayraktary nad Turcją
Brytyjczycy na wschodniej straży
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO