moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Transport pod specjalnym nadzorem

W poniedziałek na lotnisku we Wrocławiu wylądował kolejny samolot AN-124 Rusłan ze środkami ochrony dla medyków. W ładowni maszyny było aż 54,5 t specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do walki z epidemią COVID-19. Rozładunkiem transportu z Chin zajęło się 20 żołnierzy z zespołu przeładunków lotniczych Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego.

To kolejna, od wybuchu epidemii COVID-19, dostawa z Chin środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Na początku kwietnia na wrocławskim lotnisku wylądował drugi co do wielkości samolot transportowy AN-124-100 Rusłan. Podobnie jak miesiąc temu, dzisiejsza dostawa sprzętu medycznego odbywa się w ramach natowskiego Programu Strategicznego Transportu Lotniczego SALIS (Strategic Airlift Interim Solution). Zgodnie z sojuszniczymi ustaleniami rozładunkiem mogą zajmować się tylko wyspecjalizowane ekipy wojskowe.

– Żołnierze wyładowują kartony z samolotu i umieszczają je na wojskowych ciężarówkach. Następnie w bezpiecznej odległości od samolotu, cywilna ekipa przeładowuje je z wojskowych pojazdów na duże ciężarówki Poczty Polskiej i Lotosu, którymi towar zostanie rozwieziony po kraju – relacjonuje por. Adrian Urbański, oficer z Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego, który koordynuje działania związane z przyjęciem samolotu AN-124 Rusłan i rozładunkiem towaru. Cywilna ekipa zaangażowana do pomocy to pracownicy Portu Lotniczego we Wrocławiu..

Wyładunek rozpoczął się w samo południe, po dokonaniu wszystkich formalności granicznych i celnych. Ta praca zajmie żołnierzom od ośmiu do dziesięciu godzin. – Wszystko dlatego, że kartony z kombinezonami i przyłbicami tym razem nie były w Chinach ustawione i ofoliowane na paletach tylko zostały umieszczone luzem w ładowni samolotu. To oznacza, że nie możemy używać wózków widłowych i innego sprzętu – tłumaczy st. sierż. Wiktor Grzesik, który dowodzi żołnierzami pracującymi przy rozładunku. Wojskowi muszą więc sami przenieść z samolotu do samochodu wszystkie (aż 5548) kartony.

Bogusław Politowski

autor zdjęć: st. sierż. Krystian Szczur-Gwozdecki

dodaj komentarz

komentarze


Cel: zniszczyć infrastrukturę wroga w górskim terenie
Niebo pod osłoną
Najdłuższa noc
Kolejne AW149 nadlatują
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Pomagaj, nie wahaj się, bądź w gotowości
Kalorie to nie wszystko
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Plan na WAM
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Mundurowi z benefitami
Amunicja od Grupy WB
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Aby granica była bezpieczna
Unikatowe studia trzech uczelni mundurowych
Odpalili K9 Thunder
Seryjny Heron coraz bliżej
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Polski Rosomak dalej w produkcji
Szwedzi w pętli
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Służba w kadrze
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Combat 56 u terytorialsów
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Pancerniacy jadą na misję
W ochronie granicy
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Militarne Schengen
Odnaleziono rozbitego drona w Lubelskiem
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
Smak służby
Gdy ucichnie artyleria
Wojsko ma swojego satelitę!
Operacja „Szpej” nigdy się nie skończy
Dwie umowy licencyjne w programie K2 podpisane
Nowe zasady dla kobiet w armii
Święto sportowców w mundurach
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Spotkanie liderów wschodniej flanki NATO
Dzień wart stu lat
Niemieckie wsparcie z powietrza
Polska produkcja amunicji rośnie w siłę
Wojskowo-policyjny patrol ratuje życie
Niemcy dla Tarczy Wschód
Kadłub ORP „Wicher” w drodze do stoczni
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Trałowce do remontu
Kto zostanie Asem Sportu?
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Historyczna „Wisła”
Nie wyślemy wojsk do Ukrainy
The Taste of Military Service
Nowe K9 w Węgorzewie
Pływacy i panczeniści w świetnej formie
Wisła dopłynęła
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Gala Boksu na Bemowie
Panczeniści na podium w Hamar
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
„Burza” nabiera kształtów
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO