moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Katastrofa MiG-a-29. Pilot żyje

Po godzinie 13 w okolicy miejscowości Łochów w województwie mazowieckim rozbił się samolot MiG-29. – Pilot myśliwca przeżył katastrofę. Jego stan jest dobry, został przetransportowany do szpitala – informuje ppłk Marek Pawlak, rzecznik Dowództwa Generalnego RSZ. Sprawę wyjaśni Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

Z niewiadomych dotąd przyczyn, podczas lotu szkolnego, samolot MiG-29 z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego runął na ziemię. Myśliwiec spadł w terenie niezabudowanym w okolicach miejscowości Łochów w województwie mazowieckim (ok. 70 km od Warszawy). Za sterami maszyny siedział doświadczony pilot. – Zdążył się katapultować i przeżył katastrofę. Jest w dobrym stanie. Do szpitala przetransportował go lotniczy zespół poszukiwawczo-ratowniczy z 2 Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej z Mińska Mazowieckiego – mówi ppłk Marek Pawlak, rzecznik Dowództwa Generalnego RSZ. Lotnik przebywa teraz w Wojskowym Instytucie Medycznym przy ul. Szaserów w Warszawie. 

Miejsce zdarzenia i wrak MiG-a zostały zabezpieczone przez Żandarmerię Wojskową. Okoliczności wypadku wyjaśni Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

To kolejna w ciągu kilkunastu miesięcy katastrofa lotnicza z udziałem samolotu MiG-29. W grudniu 2017 roku samolot z Mińska rozbił się podczas podejścia do lądowania, pilot na szczęście przeżył wypadek. Siedem miesięcy później, w lipcu 2018 roku, myśliwiec z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Malborka runął w województwie warmińsko-mazurskim. Pilot myśliwca katapultował się, ale nie przeżył katastrofy.

Do incydentu lotniczego z udziałem MiG-29 doszło również dwa tygodnie temu. W połowie lutego samolot z bazy w Malborku lądował awaryjnie na macierzystym lotnisku. Powody wszystkich zdarzeń wyjaśnia Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: Piotr Łysakowski

dodaj komentarz

komentarze

~Scooby
1551814140
zmienić na czysto myśliwskie F-35 w rozproszonej wersji bazowania lotniczego z czasową dyslokacją .
EC-B4-95-43

W wojsku orientują się najlepiej
Koniec dzieciństwa
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Pływali jak morscy komandosi
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Polski „Wiking” dla Danii
Żołnierze testują nowoczesne drony. To polska robota
Zjednoczyć wysiłek w przeciwdziałaniu presji migracyjnej
Mity i manipulacje
Maratońskie święto w Warszawie
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
Wyspa komandosów i walka z morskim żywiołem
Priorytetowe zaangażowanie
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Speczespół wybierze „Orkę”
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Wyzwaniem – czas
Jednym głosem w sprawie obronności
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Carl-Gustaf przemówił
Czarna taktyka terytorialsów
Kopuła nad bewupem
Polskie „Tygrysy” nagrodzone w Portugalii
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Europa ma być zdolna do obrony
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Abolicja dla ochotników
Poligon dla medyków w mundurach
Koniec pewnej epoki
Brytyjczycy na wschodniej straży
Na Baltexpo o bezpiecznym morzu
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Okiełznać Borsuka
Drugi wojskowy most
Medicine for Hard Times
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Czarna taktyka terytorialsów
W poszukiwaniu majora Serafina
Historia jest po to, by z niej czerpać
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Weterani pamiętają
Terytorialsi w akcji
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Terytorialsi ćwiczyli taktykę i walkę z pożarem
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Kircholm 1605
Rój bezzałogowców nad Orzyszem
Polskie Bayraktary nad Turcją
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Leopardy i Rosomaki pokonały Odrę
Dzień Bezpieczeństwa na Baltexpo
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
„Road Runner” w Libanie
Dziki na Legwanach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO