moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Kolejne Jelcze dla armii

Wojsko chce kupić prawie 900 ciężarówek Jelcz model 442.32. Dostawy mają być zrealizowane latach 2019–2022. Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej, będzie to drugi co do wielkości kontrakt zbrojeniowy Jelcza, spółki należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy jest szacowana na ponad 600 milionów złotych.

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało dzisiaj, że Inspektorat Uzbrojenia MON negocjuje ze spółką z Laskowic kontrakt na dostawę ciężarówek średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Wojsko chce ich kupić sporo, bo aż 888 sztuk. Przy czym 473 egzemplarze zostaną pozyskane w ramach zamówienia gwarantowanego, a 415 – jako opcja. Wozy mają trafić do jednostek operacyjnych, a ich dostawa będzie się odbywała w kilku partiach w ciągu trzech lat (2019–2022).

W 2013 roku MON zapłacił 674 mln złotych za 913 Jelczy 442.32, a w 2017 roku – 420 mln złotych za 500 sztuk. Można więc przypuszczać, że 888 pojazdów będzie kosztować ponad 600 mln zł. MON przekazało, że będzie to drugi co do wielkości kontakt Jelcza po 1989 roku. Resort obrony zapewnił, że umowa zostanie zawarta w najbliższych tygodniach – pod koniec tego roku lub w I kwartale 2019 roku.  

Kapitan Krzysztof Płatek, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON, podkreśla, że armia nie ogłosiła w tej sprawie otwartego przetargu, ponieważ od strony formalnej negocjacje dotyczą kontynuacji dotychczasowych dostaw Jelczy 442.32.

Jelcz 442.32 to najmniejsza ciężarówka średniej ładowności wysokiej mobilności obecnie produkowana przez spółkę z Laskowic. Dwuosiowy pojazd o długości 7,98 metra, wysokości 2,74 m i szerokości 2,55 m, waży 9600 kg i może zabrać aż sześć ton ładunku albo 24 w pełni wyposażonych żołnierzy. Pojazd jest napędzany wysokoprężnym silnikiem MTU 6R106TD21 o mocy 326 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm przy 1200–1600 obr./min, sprawia, że pojazd może osiągnąć maksymalną prędkość 85 kilometrów na godzinę.

Jelcz jest częścią grupy kapitałowej Huta Stalowa Wola, którą tworzą Jelcz Sp. z o.o – HSW S.A., HSW-Wodociągi Sp. z o.o i Autosan Sp. z o.o. 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~chochoł
1542196620
Wszystko spoko, jako, że nie jestem jakimś wielkim znawcą to czy cena za szt. 600-800 tys. to normalna cena rynkowa, czy tzw, że dla wojska (MON) x 2? Bo wydaje mi się, że za średnio 700 tys. Można wybierać sobie gdzie się chce i jakie się chce. Co prawda duża zaleta, że produkcja w Polce.
65-0B-A2-67

Umowa na Feniksy
 
Pomyślna certyfikacja PKW w Libanie
Rozpoczynamy nową erę
Polscy nurkowie na Islandii
Wyspecjalizowany jak nurek, wszechstronny jak zwiadowca
„Operacja Wuhan”: Judo mężczyzn
Irańskie szachy
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Amerykański żołnierz z … pilotem w ręku
Modernizacja starów 266
Spadochroniarze walczyli o tytuł mistrza Wojska Polskiego
Natowskie brygady pod polskim dowództwem
Jedna misja, jeden zespół
Polscy weterani i książę Harry
Dead to the World
Nowa misja i nowy sprzęt
20 lat temu powstał Korpus Północno-Wschodni
Stalin czekał i kalkulował
Groźny jak Tallboy
Zawodnicy z Czarnej Dywizji zwycięzcami Spartakiady
Sprawdzają Brutusa
Terytorialsi na wysokościach
GROM Challenge
Zapal lampkę bohaterom Września’39
W Indiach mieli swój drugi dom
Iranian Chess Game
Spadochroniarze znów wylądują pod Arnhem
„Górale” zdobywają miasto
Modernizacja Sokołów
Chorwacki test polskich kadetów
Cztery lata LITPOLUKBRIG
Z maratonu programowania do wojska
Klasy wojskowe po nowemu
A Torn Subcontinent
Pamięć o tragedii
Samochód do desantowania
„Most współpracy”, czyli polska armia bliżej NATO
Debiuty MSPO: Mistrz misji
Cienka niebieska linia
Selekcja w pigułce
Spotkanie szefa MON z doradcą prezydenta USA
Wojsko wraca do Łomży
Posłowie o kondycji polskiego przemysłu obronnego
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Nowy wiceminister w MON
Stulecie 16 Dywizji Zmechanizowanej
Szer. rez. Szymon Sajnok na podium w Madrycie
Boxer, czyli waga ciężka na londyńskich targach
Oko na Europę
Wiceprezydent USA o Polsce: jesteśmy rodziną
Walka i dyplomacja
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Głos (z) płonącej Warszawy
Thin Blue Line
Festiwal Orkiestr w Mundurach
Pylon dla śmigłowca Black Hawk
Terytorialsi – ćwiczą i pomagają
Brawurowa ucieczka „Orła”
Pięć medali żołnierzy w Mistrzostwach Polski w Półmaratonie
Polska nie pozostanie osamotniona
Agresja sowieckiego kolosa
Podchorąży mistrzem Wojska Polskiego w szachach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO