moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
 
Szlachetny gest generała
Dzień, który zmienił bieg wojny
Nowa mapa garnizonów
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
50 kabli na 50-lecie Jednostki Wojskowej Formoza
Lotnicza „sztafeta pokoleń”
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
Sierżant Mateusz Sitek. Cześć jego pamięci!
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Zagadkowe znalezisko na Podkarpaciu
Medycyna pola walki dla cywilnych lekarzy?
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kolejny krok ku wypowiedzeniu konwencji ottawskiej
Żołnierz influencer?
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Misja PKW „Olimp” doceniona
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Pamiętają o powstańcach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Nasi czołgiści najlepsi
Dziękujemy wam, weterani!
Drony Wizjer rozpoznają cel
Bałtycka tarcza
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
K2 ze słowacką tarczą
Wojska inżynieryjne wzmacniają granicę
Wyzwanie, które integruje
Kajakarze, pięściarze i lekkoatletka CWZS-u na podium
Wojsko zmodyfikowało program śmigłowcowy
Zawiszacy zwiększają zasoby K2
Nowe garaże dla Leopardów w Świętoszowie
Siła zaplecza
AW149 to przygoda życia
Nowe cele obronne NATO
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
Od chaosu do wiktorii
Letni wypoczynek z MON-em
Zachód daje Ukrainie zielone światło
Siły szybkiego reagowania na Pustyni Błędowskiej
Fire from Coast
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Powstanie raport o bezpieczeństwie dostaw do zbrojeniówki
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
ZMU dla marynarzy
Wyzwanie, które integruje
Szef MON-u oddał hołd gen. Marianowi Kukielowi
WOT z pomocą tonącym
Trudny los zwycięzców
Następne „Czarne Pantery” dla Wojska Polskiego
Nowe możliwości spółki Mesko
Podejrzane manewry na Bałtyku
Kosiniak-Kamysz: Polska najbliższym partnerem Stanów Zjednoczonych w Europie
Rozpoznanie i możliwości rażenia bez ryzyka dla żołnierzy
PGZ na nowo
Karol Nawrocki wybrany na prezydenta RP
„Baltops ’25” – NATO ćwiczy na Bałtyku
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Dostawa K9 i chrzest ogniowy
Recepta na sukces: zadowolony pracownik i dumny żołnierz
Sportowcy z „armii mistrzów” pokazali klasę
Amunicja dla czołgów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO