moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Koniec pewnej epoki
Lubuscy pancerniacy sforsują Odrę
Drony w natarciu
Dzień Bezpieczeństwa na Baltexpo
Terytorialsi dłużej będą wspierać Straż Graniczną
Jak skutecznie szkolić polskie wojsko?
Rój bezzałogowców nad Orzyszem
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Baltexpo ‘25 wystartowały
Zjednoczyć wysiłek w przeciwdziałaniu presji migracyjnej
Owad z drukarki
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Kopuła nad bewupem
Polski „Wiking” dla Danii
Rozwijanie śmigłowcowych zdolności
Weterani pamiętają
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
W poszukiwaniu majora Serafina
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Dziki na Legwanach
Na Baltexpo o bezpiecznym morzu
Strategiczna inwestycja w Bumarze-Łabędy
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Terytorialsi ćwiczyli taktykę i walkę z pożarem
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Wkrótce rusza pilotaż powszechnych szkoleń obronnych
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Brytyjczycy na wschodniej straży
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Koniec dzieciństwa
Przedwczesny triumf
Wyzwaniem – czas
Czarna taktyka terytorialsów
Wioślarze mistrzami świata, a pięcioboiści znów na podium
Nowe horyzonty medyków
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Medycyna na trudne czasy
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Kraków – strategiczne centrum wojskowej medycyny
W obronie gazoportu
Od doświadczeń z wojny do pokolenia Z
Kircholm 1605
Wyspa komandosów i walka z morskim żywiołem
Speczespół wybierze „Orkę”
„Road Runner” w Libanie
Para ratowników i pies w kopalni złota
Europa ma być zdolna do obrony
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Polskie „Tygrysy” nagrodzone w Portugalii
Rekompensaty na nowych zasadach
AWL zainaugurowała rok akademicki 2025/26
Pływali jak morscy komandosi
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Okiełznać Borsuka
Apache i Chinook a sprawa polska
RAF nad Polską. Cel: patrolować i odstraszać
Żołnierze testują nowoczesne drony. To polska robota
Świadczenia mieszkaniowe w górę
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
W wojsku orientują się najlepiej
Maratońskie święto w Warszawie
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Abolicja dla ochotników
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Historia jest po to, by z niej czerpać
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Wojsko podzieli się Merkurym 2.0
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Jednym głosem w sprawie obronności

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO