moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Polacy na straży pokoju na Półwyspie Koreańskim
Sąd zdecyduje o losach pomnika katyńskiego w Jersey City
Multilifty dla armii
Prezydent podpisał ustawę budżetową na 2018 rok
Argentyńska zagadka
Kolejna zmiana żołnierzy leci do Afganistanu
Afgańska misja z nowymi siłami
Bojowa operacja u brzegów Estonii
Kpr. Marcin Lewandowski trzeci w Szanghaju
Pierwszy maraton biegłam z Polą
40 lat misji UNIFIL
Myśliwce F-16 dla Chorwacji
Co z kierowcami pojazdów uprzywilejowanych?
Bryza już lata nad Morzem Śródziemnym
Pamiętamy o Monte Cassino
Dziewczyny na medal
Hiszpanie spod znaku tygrysa
Warmaty na bojowo
Wyjątkowa fotografia
Atak terrorystyczny w Radomiu
16-31 maja 1918 – Amerykanie przystępują do walki
Służba z widokiem
Terror na Majorce
Projekt Wojownik
Większa flota Szkoły Orląt
Ustawa degradacyjna przyjęta przez rząd
Drugi dzień obrad NATO w Brukseli
Francja inwestuje w obronność
NATO Tiger Meet z niemieckimi pilotami
Pedro ze Stalowej Woli
„Ślązak” do końca roku
Huta celuje w miliard
Kevlar w polskiej armii
Na jakich zasadach powrót do armii?
Polska – przegrani zwycięzcy
Powstańcza Noc Muzeów
Siedmiotonowy polski w boju
Tygrysy nad Poznaniem
Minister obrony na spotkaniu w Rumunii
Europejska Harpia?
Kryzys na wodzie
Pod Monte Cassino walczyli o Polskę
Gdy przeszłość spotyka się z przyszłością
Sztafeta na stulecie
Polacy szkolą irackich żołnierzy
Antoni Macierewicz w Kanadzie o rosyjskiej agresji
Bliski Wschód – definicja chaosu
Tygrysy atakują, tygrysy bronią
Amerykańskie inwestycje w obronność krajów bałtyckich
108 twardzieli na mecie Ultramaratonu Kaszubskiego
Będzie więcej dróg o znaczeniu obronnym
„Kabul VIII” – gotowi do misji
Trzy medale żołnierzy w mistrzostwach zapaśników
Pomnik katyński w Jersey City. Prawda historyczna kontra polityczna poprawność
Zlot ku czci zdobywców Monte Cassino

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO