moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

REKLAMA

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Szkolenia i kursy dla terytorialsów
Pamięci bohaterskich skoczków AK
Wakacje dla dzieci żołnierzy
Jak rodziła się legenda Legii Cudzoziemskiej
St. szer. Monika Michalik mistrzynią Europy w zapasach
Gotowi do „Noble Jump’17”
Polscy politycy po szczycie NATO: uzyskaliśmy to, co chcieliśmy
Jan Olszewski: W Polsce obserwujemy działania agentury wpływu
Żołnierze AK uwolnili setki więźniów z obozu NKWD
Unia Europejska dyskutowała o wspólnej polityce obronnej
Gotowi do misji nad krajami bałtyckimi
Polscy czołgiści na międzynarodowych zawodach
Mistrzowie rozpoznania
Wynagrodzenia żołnierzy będą rosły
Sto lat płk. Stachiewicza
Kawaleria lata w górach
Szkoliliśmy Afgańskie Tygrysy
Marynarze z ORP „Czernicki” oddali hołd „Kujawiakowi”
„Uskok” patronem batalionu OT?
Będą podwyżki dla pracowników wojska
Minister spotkał się z weteranami
Nowy polski automatyczny granatnik
Arktyczny marsz Rosji
„Helikopter w ogniu” 24 lata później
Wniosek o wotum nieufności odrzucony
Śmigłowcowy przetarg pod lupą CBA
Lepiej wynająć niż sprzedać. MON o powojskowych nieruchomościach
Dzień Weterana w Giżycku
Samoloty piątej generacji na świecie
Metoda na samobójcę
Kolejny rekordowy kontrakt Jelcza
Gen. Rozwadowski – bohater Bitwy Warszawskiej
MON chce zmienić kluczowe dla wojska ustawy
Polska kluczowym krajem wschodniej flanki NATO
Serial telewizyjny o polskich weteranach
Polscy lotnicy na misji przeciw Daesz
Zwycięzcy ze Świętoszowa
Drugie miejsce „Machałka” w Diamentowej Lidze
Polscy żołnierze w Rumunii i na Łotwie
Witold Pilecki: twórca konspiracji w obozie Auschwitz
Przygotowania spadochroniarzy do sezonu
Siła polskich specjalsów
Strategiczny Przegląd Obronny – MON ujawniło szczegóły
Samoloty AWACS, czyli radary na polskim niebie
Żołnierze walczyli na Turnieju im. Feliksa Stamma
Żołnierz nowym mistrzem Polski w biegu na 10 000 m
Saperzy w dolinie Wisły
Bomby z Nitro-Chemu dla jastrzębi
Wiwat specjalsi!
W Senacie o zasługach gen. Hallera dla polskiej niepodległości
Gen. Haller – żołnierz i społecznik
Polski kontyngent w drodze na misję
Kawalerzyści wzmocnią wschodnią flankę NATO
Strategiczne kontrakty Belmy
W Łodzi stanął pomnik ku czci ofiar katastrofy smoleńskiej

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO