moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

REKLAMA

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Piłkarze walczyli o medale
Hiszpański desant
Kawaleria świętuje
Nóż w wojsku, czyli 1001 sposobów wykorzystania narzędzia
Jastrzębie na posterunku
„Dragon” jakiego jeszcze nie było
Wysoka poprzeczka dla klas mundurowych
Trwa odbiór pierwszego Gulfstreama
Polska kluczowym krajem wschodniej flanki NATO
Afganistan – kolejna zmiana rozpoczęła dyżur
„Różaniec” w rozsypce
Muzeum Gryf. Czołgi zamiast dywizjonu rakiet
Wakacje dla dzieci żołnierzy
Podchorążowie pod flagą NATO
Polska zbrojeniówka walczy o ukraiński rynek
Polki wojskowymi mistrzyniami świata!
Szefowie sztabów V4 debatują w Krakowie
Odnaleziono grób ostatniego żołnierza wyklętego?
Nowy samolot dla VIP-ów
Kawaleria wywalczyła awans do klasy okręgowej
Bliskowschodni taniec Trumpa
Wojskowy wkład w historyczny sukces lekkoatletów
Wyrok dopiero w lipcu
Szkolenia i kursy dla terytorialsów
Metoda na samobójcę
Będą podwyżki dla pracowników wojska
Śmigłowcowy przetarg pod lupą CBA
„Baltops ’17” – nie tylko na wodzie
Żołnierze walczą o medale w walce w bliskim kontakcie
Ćwiczenia CWIX 2017 – silni jednością
MON chce zmienić kluczowe dla wojska ustawy
Ułani na południowej flance NATO
Szwajcarski noblista z wykładem na WAT
Przetarg czy z wolnej ręki? Posłowie dyskutowali o samolotach dla VIP
Marynarka świętuje i zaprasza na pokłady okrętów
Order Virtuti Militari ma już 225 lat
„Noble Jump '17” – test mobilności szpicy NATO
Czy żołnierze pokonają Gortata?
Arktyczny marsz Rosji
Polscy politycy po szczycie NATO: uzyskaliśmy to, co chcieliśmy
Dodatki za operacje bojowe
Płk Ignacy Matuszewski – bohater, o którym trzeba pamiętać
Cedynia, czyli wielka zagadka
Sztandar i patron dla LITPOLUKRBRIG
Rozpoznać cel – polscy piloci na misji w Kuwejcie
W Senacie dyskutowano o wojskach obrony terytorialnej
„Baltops 2017”: sojuszniczy desant w Ustce
Medal Florence Nightingale dla polskiej pielęgniarki
Drugie miejsce „Machałka” w Diamentowej Lidze
Państwa Grupy Wyszehradzkiej chcą bliższej współpracy
Powstanie iwienieckie
Akrobacje lotnicze nad Krakowem
Saperzy dla IPN
Czarnogóra już w NATO
MON dobrze zrealizowało budżet
Kwiatek dla weterana

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO