moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Brytyjczycy żegnają Malbork
Krótka droga na Gotlandię
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Orlik na Alfę
Dwie agresje, dwie okupacje
„Gaudeamus igitur” u wojskowych medyków
Koniec dzieciństwa
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Medale na ściance i na torze regatowym
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Cichociemni w oczach swoich następców
Bohaterowie, których etos trwa
Europa ma być zdolna do obrony
Rekordowy rocznik rozpoczął naukę na WAT
Cios w plecy
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
Śmierć żołnierza Wojsk Obrony Terytorialnej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Brytyjczycy na wschodniej straży
Polskie wojsko na Gotlandii
Na tropie Bursztynowej Komnaty
Wioślarze mistrzami świata, a pięcioboiści znów na podium
Polski „Wiking” dla Danii
Rozkaz: zatankować kompanię Abramsów
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Nielekka budowa kompleksu dla 21 Lekkiego Batalionu Górskiego
Rosja eskaluje napięcie w Europie Wschodniej
Kircholm 1605
Nurkowie kontra dywersanci
WOT na froncie walki w cyberprzestrzeni
K2 bardziej polski i... bezpieczny dla załogi
W obronie gazoportu
Norwegowie zaczynają szkolenia Ukraińców w Polsce
Taktyczne nowości (nie tylko) dla służb
Kluczowa inwestycja dla sojuszników
Kolejne Legwany dla Wojska Polskiego
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Pomoc dla rodziny w Wyrykach
Maratońskie święto w Warszawie
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Od doświadczeń z wojny do pokolenia Z
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Podniebny sprawdzian
Rekompensaty na nowych zasadach
Pięciobojowe duety na medal
Su-22 odleciały. Teraz w Mirosławcu rządzą Bayraktary
„Cichociemni – Pług”. Premiera dokumentu
Jednym głosem w sprawie obronności
Grupa WB rozszerza ofertę Warmate’ów
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Człowiek w pętli
W Sejmie o konsultacjach z sojusznikami
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Szczeciński Korpus rośnie w siłę
Święto w stolicy polskiego pentatlonu
Speczespół wybierze „Orkę”
RAF nad Polską. Cel: patrolować i odstraszać
Umowa na rakiety do F-35 jeszcze w tym roku
Polska nadal będzie finansować Stralinki dla Ukrainy
Szósta generacja myśliwców coraz bliżej
Zawiszacy mają „Zjawę”
Soboty z wojskiem
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Szpej, czyli ma być skrojone na miarę
„Road Runner” w Libanie
W poszukiwaniu majora Serafina
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Jak postępuje modernizacja sił powietrznych?
Przedwczesny triumf

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO