moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Hala dla Rosomaka

Budowa hali remontowej trwała od 2010 roku i została ukończona w trakcie X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie.

Oddając halę do użytku, wstęgę przecięli: dowódca Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie generał brygady Piotr Błazeusz, dowódca kompanii logistycznej kapitan Michał Cyrklewicz, oficer do spraw kołowego transportera opancerzonego (KTO) kapitan Dariusz Hadała oraz kierownik serwisu KTO Rosomak z Siemianowic Śląskich Krzysztof Kozubik.

Kompleksowe remonty pojazdów uszkodzonych na misji należą do zadań mechaników pracujących w bazie Ghazni. Od początku przyjęcia obowiązków przez X zmianę dokonano niemal 300 napraw, w tym przede wszystkim obsługi półroczne, roczne, dwuletnie i czteroletnie.

Generał Piotr Błazeusz nie krył zadowolenia z otwarcia długo oczekiwanej hali remontowej. „Teraz macie odpowiedni obiekt, ogrzewane i suche pomieszczenie, w którym możecie naprawiać pojazdy niezbędne do służby w tych warunkach”, zwrócił się do mechaników dowódca kontyngentu.

hala2
Konstrukcja kołowego transportera opancerzonego Rosomak pozwala na przywrócenie do służby niemal wszystkich pojazdów, które uległy częściowemu zniszczeniu, głównie w skutek detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych. W trakcie remontu demontuje się wszystkie części pojazdu, ocenia uszkodzenia, a następnie naprawia kadłub i podzespoły użytkowe oraz bojowe transportera.

Hala remontowa wyposażona jest we wszystkie podstawowe elementy logistyczne związane z naprawą KTO. Są zamontowane podnośniki hydrauliczne do podnoszenia pojazdów, a w niedługim czasie zostanie zainstalowana suwnica. Praca w klimatyzowanym pomieszczeniu pozwala na system dwuzmianowy, dzięki czemu naprawy będzie można wykonywać 24 godziny na dobę.

Fot.: Jacek Thomas

dodaj komentarz

komentarze


Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Kluczowa inwestycja dla sojuszników
Para ratowników i pies w kopalni złota
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Rozwijanie śmigłowcowych zdolności
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Brytyjczycy żegnają Malbork
Speczespół wybierze „Orkę”
RAF nad Polską. Cel: patrolować i odstraszać
Pomoc dla rodziny w Wyrykach
WOT na froncie walki w cyberprzestrzeni
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Pięciobojowe duety na medal
Od doświadczeń z wojny do pokolenia Z
Jak skutecznie szkolić polskie wojsko?
Na tropie Bursztynowej Komnaty
W obronie gazoportu
„Road Runner” w Libanie
Medale na ściance i na torze regatowym
Grupa WB rozszerza ofertę Warmate’ów
Szpej, czyli ma być skrojone na miarę
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Przedwczesny triumf
Nurkowie kontra dywersanci
Dawka wiedzy od kadry AWL-u, czyli jak reagować w kryzysie
Koniec dzieciństwa
Su-22 odleciały. Teraz w Mirosławcu rządzą Bayraktary
Bohaterowie, których etos trwa
Rozkaz: zatankować kompanię Abramsów
„Cichociemni – Pług”. Premiera dokumentu
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Szczeciński Korpus rośnie w siłę
Europa ma być zdolna do obrony
Zawiszacy mają „Zjawę”
Cios w plecy
Maratońskie święto w Warszawie
Wojsko podzieli się Merkurym 2.0
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Umowa na rakiety do F-35 jeszcze w tym roku
Szósta generacja myśliwców coraz bliżej
Rosja eskaluje napięcie w Europie Wschodniej
Jak postępuje modernizacja sił powietrznych?
Dwie agresje, dwie okupacje
Podniebny sprawdzian
Bądźcie zawsze gotowi!
Unia chce zbudować „mur dronowy"
K2 bardziej polski i... bezpieczny dla załogi
Sk@rp do ochrony wybrzeża
„Gaudeamus igitur” u wojskowych medyków
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
15 lat pomocy i pamięci
Soboty z wojskiem
Nielekka budowa kompleksu dla 21 Lekkiego Batalionu Górskiego
Rekordowy rocznik rozpoczął naukę na WAT
Taktyczne nowości (nie tylko) dla służb
Koniec pewnej epoki
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
Polska nadal będzie finansować Stralinki dla Ukrainy
Jednym głosem w sprawie obronności
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Śmierć żołnierza Wojsk Obrony Terytorialnej
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Polskie wojsko na Gotlandii
Cichociemni w oczach swoich następców
Człowiek w pętli
Rekompensaty na nowych zasadach
Wioślarze mistrzami świata, a pięcioboiści znów na podium
Polski „Wiking” dla Danii
W poszukiwaniu majora Serafina
Kircholm 1605
Norwegowie zaczynają szkolenia Ukraińców w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO