moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Hala dla Rosomaka

Budowa hali remontowej trwała od 2010 roku i została ukończona w trakcie X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie.

Oddając halę do użytku, wstęgę przecięli: dowódca Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie generał brygady Piotr Błazeusz, dowódca kompanii logistycznej kapitan Michał Cyrklewicz, oficer do spraw kołowego transportera opancerzonego (KTO) kapitan Dariusz Hadała oraz kierownik serwisu KTO Rosomak z Siemianowic Śląskich Krzysztof Kozubik.

Kompleksowe remonty pojazdów uszkodzonych na misji należą do zadań mechaników pracujących w bazie Ghazni. Od początku przyjęcia obowiązków przez X zmianę dokonano niemal 300 napraw, w tym przede wszystkim obsługi półroczne, roczne, dwuletnie i czteroletnie.

Generał Piotr Błazeusz nie krył zadowolenia z otwarcia długo oczekiwanej hali remontowej. „Teraz macie odpowiedni obiekt, ogrzewane i suche pomieszczenie, w którym możecie naprawiać pojazdy niezbędne do służby w tych warunkach”, zwrócił się do mechaników dowódca kontyngentu.

hala2
Konstrukcja kołowego transportera opancerzonego Rosomak pozwala na przywrócenie do służby niemal wszystkich pojazdów, które uległy częściowemu zniszczeniu, głównie w skutek detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych. W trakcie remontu demontuje się wszystkie części pojazdu, ocenia uszkodzenia, a następnie naprawia kadłub i podzespoły użytkowe oraz bojowe transportera.

Hala remontowa wyposażona jest we wszystkie podstawowe elementy logistyczne związane z naprawą KTO. Są zamontowane podnośniki hydrauliczne do podnoszenia pojazdów, a w niedługim czasie zostanie zainstalowana suwnica. Praca w klimatyzowanym pomieszczeniu pozwala na system dwuzmianowy, dzięki czemu naprawy będzie można wykonywać 24 godziny na dobę.

Fot.: Jacek Thomas

dodaj komentarz

komentarze


Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Rusza program „wGotowości”
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Nowe zasady dla kobiet w armii
Kolejny kontrakt Dezametu
Wellington „Zosia” znad Bremy
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Sukces Polaka w biegu z marines
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Koniec dzieciństwa
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Pomnik nieznanych bohaterów
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Kaman – domknięcie historii
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Niespokojny poranek pilotów
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Starcie pancerniaków
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Mundurowi z benefitami
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Zasiać strach w szeregach wroga
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Polski „Wiking” dla Danii
Męska sprawa: profilaktyka
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Marynarze podjęli wyzwanie
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Nie daj się zhakować
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Inwestycja w bezpieczeństwo
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Abolicja dla ochotników
Mity i manipulacje
Sportowcy na poligonie
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Odznaczenia za wzorową służbę
Kircholm 1605
Standardy NATO w Siedlcach
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Pięściarska uczta w Suwałkach
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
„Road Runner” w Libanie
Marynarze mają nowe motorówki
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Brytyjczycy na wschodniej straży
Arteterapia dla weteranów
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Szansa na nowe życie
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO