moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Hala dla Rosomaka

Budowa hali remontowej trwała od 2010 roku i została ukończona w trakcie X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie.

Oddając halę do użytku, wstęgę przecięli: dowódca Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie generał brygady Piotr Błazeusz, dowódca kompanii logistycznej kapitan Michał Cyrklewicz, oficer do spraw kołowego transportera opancerzonego (KTO) kapitan Dariusz Hadała oraz kierownik serwisu KTO Rosomak z Siemianowic Śląskich Krzysztof Kozubik.

Kompleksowe remonty pojazdów uszkodzonych na misji należą do zadań mechaników pracujących w bazie Ghazni. Od początku przyjęcia obowiązków przez X zmianę dokonano niemal 300 napraw, w tym przede wszystkim obsługi półroczne, roczne, dwuletnie i czteroletnie.

Generał Piotr Błazeusz nie krył zadowolenia z otwarcia długo oczekiwanej hali remontowej. „Teraz macie odpowiedni obiekt, ogrzewane i suche pomieszczenie, w którym możecie naprawiać pojazdy niezbędne do służby w tych warunkach”, zwrócił się do mechaników dowódca kontyngentu.

hala2
Konstrukcja kołowego transportera opancerzonego Rosomak pozwala na przywrócenie do służby niemal wszystkich pojazdów, które uległy częściowemu zniszczeniu, głównie w skutek detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych. W trakcie remontu demontuje się wszystkie części pojazdu, ocenia uszkodzenia, a następnie naprawia kadłub i podzespoły użytkowe oraz bojowe transportera.

Hala remontowa wyposażona jest we wszystkie podstawowe elementy logistyczne związane z naprawą KTO. Są zamontowane podnośniki hydrauliczne do podnoszenia pojazdów, a w niedługim czasie zostanie zainstalowana suwnica. Praca w klimatyzowanym pomieszczeniu pozwala na system dwuzmianowy, dzięki czemu naprawy będzie można wykonywać 24 godziny na dobę.

Fot.: Jacek Thomas

dodaj komentarz

komentarze


Marynarze podjęli wyzwanie
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Formoza – 50 lat morskich komandosów
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Gdy ucichnie artyleria
Spadochroniarze do zadań… pod wodą
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Ku wiecznej pamięci
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Dzień wart stu lat
Pięściarska uczta w Suwałkach
Kolejny kontrakt Dezametu
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Zasiać strach w szeregach wroga
Mundurowi z benefitami
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Abolicja dla ochotników
Rusza program „wGotowości”
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Odznaczenia za wzorową służbę
Brytyjczycy na wschodniej straży
Awanse w dniu narodowego święta
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Starcie pancerniaków
Wellington „Zosia” znad Bremy
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Polski „Wiking” dla Danii
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Jesteśmy dziećmi wolności
Arteterapia dla weteranów
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Sukces Polaka w biegu z marines
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
„Road Runner” w Libanie
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Kaman – domknięcie historii
Im ciemniej, tym lepiej
Mity i manipulacje
Nowe zasady dla kobiet w armii
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Czy to już wojna?
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
OPW budują świadomość obronną
Kraków – centrum wojskowej medycyny
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Inwestycja w bezpieczeństwo
Sportowcy na poligonie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Standardy NATO w Siedlcach
Grecka walka z sabotażem

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO