moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


Chorwacki test polskich kadetów
 
Zapal lampkę bohaterom Września’39
Irańskie szachy
Natowskie brygady pod polskim dowództwem
Festiwal Orkiestr w Mundurach
Zawodnicy z Czarnej Dywizji zwycięzcami Spartakiady
Oko na Europę
Modernizacja Sokołów
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Terytorialsi na wysokościach
Sprawdzają Brutusa
„Górale” zdobywają miasto
Spadochroniarze walczyli o tytuł mistrza Wojska Polskiego
Boxer, czyli waga ciężka na londyńskich targach
20 lat temu powstał Korpus Północno-Wschodni
Walka i dyplomacja
Modernizacja starów 266
Posłowie o kondycji polskiego przemysłu obronnego
„Operacja Wuhan”: Judo mężczyzn
„Most współpracy”, czyli polska armia bliżej NATO
Wyspecjalizowany jak nurek, wszechstronny jak zwiadowca
Spotkanie szefa MON z doradcą prezydenta USA
Brawurowa ucieczka „Orła”
Cienka niebieska linia
Spadochroniarze znów wylądują pod Arnhem
Umowa na Feniksy
Thin Blue Line
Debiuty MSPO: Mistrz misji
Polscy nurkowie na Islandii
Szer. rez. Szymon Sajnok na podium w Madrycie
Z maratonu programowania do wojska
Głos (z) płonącej Warszawy
Polska nie pozostanie osamotniona
Groźny jak Tallboy
Iranian Chess Game
Stulecie 16 Dywizji Zmechanizowanej
Pomyślna certyfikacja PKW w Libanie
Rozpoczynamy nową erę
GROM Challenge
Klasy wojskowe po nowemu
Terytorialsi – ćwiczą i pomagają
Pamięć o tragedii
Pięć medali żołnierzy w Mistrzostwach Polski w Półmaratonie
W Indiach mieli swój drugi dom
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Polscy weterani i książę Harry
Cztery lata LITPOLUKBRIG
Nowy wiceminister w MON
Stalin czekał i kalkulował
Amerykański żołnierz z … pilotem w ręku
Pylon dla śmigłowca Black Hawk
Agresja sowieckiego kolosa
Wojsko wraca do Łomży
A Torn Subcontinent
Podchorąży mistrzem Wojska Polskiego w szachach
Nowa misja i nowy sprzęt
Dead to the World
Samochód do desantowania
Selekcja w pigułce
Jedna misja, jeden zespół
Wiceprezydent USA o Polsce: jesteśmy rodziną

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO