moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie wozy dla medyków

W ciągu trzech miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę dla armii pojazdów rozpoznania biologicznego. Do rywalizacji o kontrakt wart kilka milionów złotych zgłosiło się pięć polskich firm i dwa konsorcja. Nowe wozy mają trafić do pięciu wojskowych ośrodków medycyny prewencyjnej oraz do Centrum Reagowania Epidemiologicznego.


Wojsko potrzebuje pojazdów rozpoznania biologicznego, aby na szczegółowe badania przewozić próbki skażonego powietrza, gleby i wody. Obecnie wojskowe zespoły reagowania epidemiologicznego mają jedynie dostawcze fiaty lub karetki zbudowane na podwoziu Iveco, które nie są przystosowane do tego rodzaju transportu, zwłaszcza w trudnym terenie.

Na nowe pojazdy czekają wojskowe ośrodki medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Inspektorat Uzbrojenia MON pod koniec ubiegłego roku ogłosił przetarg na dostawę takich wozów. Firmy, które są zainteresowane zleceniem, mają wykonać specjalistyczną zabudowę na siedmiu dostarczonych przez wojsko podwoziach ciężarówki Jelcz 442.32. Nowe pojazdy rozpoznania biologicznego, poza zbiornikiem na wodę do odkażania, mają być wyposażone m.in. w gazoszczelne kombinezony (z systemem łączności) i chemioodporne obuwie, maski i aparaty tlenowe oraz urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów.

Do walki o kontrakt stanęły wyłącznie polskie firmy: AUTOBOX Sp. z o.o.; „WAWRZASZEK ISS Sp. z o.o.” Spółka Komandytowo-Akcyjna; Dom Samochodowy GERMAZ Sp. z o.o.; SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.; ZAMET – Głowno Adam Pruski Zdzisław Łuczak Spółka Jawna oraz dwa konsorcja. Pierwsze konsorcjum w składzie: KAFAR Bartłomiej Sztukiert, R&D Consulting Przemysław Sztukiert, CAR-POL Marek Rutkowski. Drugie – tworzą: MONREX Sp. z o.o., ME-PRO-TECH oraz PI-W ARMPOL Sp. z o.o.

Wszystkie firmy zakwalifikowały się do drugiej fazy postępowania. – Wskazani wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu i zostaną zaproszeni w drugiej połowie lutego do złożenia ofert – mówi ppłk Szczepan Głuszczak z Sekretariatu Sekretarza Stanu MON.

Plany MON zakładają, że umowa ze zwycięzcą zostanie podpisana za około trzy miesiące. Armia ma dostać nowe pojazdy do końca 2016 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: arch. Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1424253660
Czy załączony na tym zdjęcia anihilator antymaterii został kupiony z pominięciem procedury publicznej ?
4B-26-E9-39

Najdłuższa noc
Operacja „Szpej” nigdy się nie skończy
Combat 56 u terytorialsów
Kolejne AW149 nadlatują
Pancerniacy jadą na misję
Aby granica była bezpieczna
Wojsko ma swojego satelitę!
Bałtycki sojusz z Orką w tle
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Dzień wart stu lat
Pomagaj, nie wahaj się, bądź w gotowości
Trałowce do remontu
Obywatele chcą być wGotowości
Niemieckie wsparcie z powietrza
Nie wyślemy wojsk do Ukrainy
Kalorie to nie wszystko
Mundurowi z benefitami
Polska produkcja amunicji rośnie w siłę
Odnaleziono rozbitego drona w Lubelskiem
Seryjny Heron coraz bliżej
Kto zostanie Asem Sportu?
Militarne Schengen
Nowe zasady dla kobiet w armii
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Unikatowe studia trzech uczelni mundurowych
Gdy ucichnie artyleria
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Odpalili K9 Thunder
Święto sportowców w mundurach
Smak służby
Nowe zdolności sił zbrojnych
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Szwedzi w pętli
Spotkanie liderów wschodniej flanki NATO
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Pływacy i panczeniści w świetnej formie
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Niebo pod osłoną
Kontrakt na ratowanie życia
Amunicja od Grupy WB
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Kadłub ORP „Wicher” w drodze do stoczni
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Cel: zniszczyć infrastrukturę wroga w górskim terenie
W ochronie granicy
Śnieżnik gotowy na Groty
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Gala Boksu na Bemowie
Wojskowo-policyjny patrol ratuje życie
Plan na WAM
Panczeniści na podium w Hamar
Polski Rosomak dalej w produkcji
Dwie umowy licencyjne w programie K2 podpisane
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Najlepsze projekty dronów nagrodzone przez MON
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Niemcy dla Tarczy Wschód
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Służba w kadrze
Nowe K9 w Węgorzewie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO