moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie wozy dla medyków

W ciągu trzech miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę dla armii pojazdów rozpoznania biologicznego. Do rywalizacji o kontrakt wart kilka milionów złotych zgłosiło się pięć polskich firm i dwa konsorcja. Nowe wozy mają trafić do pięciu wojskowych ośrodków medycyny prewencyjnej oraz do Centrum Reagowania Epidemiologicznego.


Wojsko potrzebuje pojazdów rozpoznania biologicznego, aby na szczegółowe badania przewozić próbki skażonego powietrza, gleby i wody. Obecnie wojskowe zespoły reagowania epidemiologicznego mają jedynie dostawcze fiaty lub karetki zbudowane na podwoziu Iveco, które nie są przystosowane do tego rodzaju transportu, zwłaszcza w trudnym terenie.

Na nowe pojazdy czekają wojskowe ośrodki medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Inspektorat Uzbrojenia MON pod koniec ubiegłego roku ogłosił przetarg na dostawę takich wozów. Firmy, które są zainteresowane zleceniem, mają wykonać specjalistyczną zabudowę na siedmiu dostarczonych przez wojsko podwoziach ciężarówki Jelcz 442.32. Nowe pojazdy rozpoznania biologicznego, poza zbiornikiem na wodę do odkażania, mają być wyposażone m.in. w gazoszczelne kombinezony (z systemem łączności) i chemioodporne obuwie, maski i aparaty tlenowe oraz urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów.

Do walki o kontrakt stanęły wyłącznie polskie firmy: AUTOBOX Sp. z o.o.; „WAWRZASZEK ISS Sp. z o.o.” Spółka Komandytowo-Akcyjna; Dom Samochodowy GERMAZ Sp. z o.o.; SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.; ZAMET – Głowno Adam Pruski Zdzisław Łuczak Spółka Jawna oraz dwa konsorcja. Pierwsze konsorcjum w składzie: KAFAR Bartłomiej Sztukiert, R&D Consulting Przemysław Sztukiert, CAR-POL Marek Rutkowski. Drugie – tworzą: MONREX Sp. z o.o., ME-PRO-TECH oraz PI-W ARMPOL Sp. z o.o.

Wszystkie firmy zakwalifikowały się do drugiej fazy postępowania. – Wskazani wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu i zostaną zaproszeni w drugiej połowie lutego do złożenia ofert – mówi ppłk Szczepan Głuszczak z Sekretariatu Sekretarza Stanu MON.

Plany MON zakładają, że umowa ze zwycięzcą zostanie podpisana za około trzy miesiące. Armia ma dostać nowe pojazdy do końca 2016 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: arch. Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1424253660
Czy załączony na tym zdjęcia anihilator antymaterii został kupiony z pominięciem procedury publicznej ?
4B-26-E9-39

„Zamek” pozostał bezpieczny
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nieoceniona siła edukacji
Ułani szturmowali okopy
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Dodatkowe zapory
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Dzień wart stu lat
„Road Runner” w Libanie
Is It Already War?
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Kapral Bartnik mistrzem świata
Elementy Wisły testowane w USA
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Pilica w linii
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Dywersja na kolei. Są dowody
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Merops wdrażany natychmiast
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Brytyjczycy na wschodniej straży
Studenci ewakuowali szpital
Nowe zasady dla kobiet w armii
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Niebo pod osłoną
Militarne Schengen
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Wojsko na Horyzoncie
W gotowości, czyli cywile na poligony
Razem na ratunek
Mundurowi z benefitami
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Dostawa Homarów-K
Gdy ucichnie artyleria
„Horyzont” przeciw dywersji
Ogień z Leopardów na Łotwie
Drony w szkołach
Plan na WAM
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Sukces Polaka w biegu z marines
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Marynarze podjęli wyzwanie
Wojskowy bus do szczęścia
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
My, jedna armia
Polski „Wiking” dla Danii
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO