moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie wozy dla medyków

W ciągu trzech miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę dla armii pojazdów rozpoznania biologicznego. Do rywalizacji o kontrakt wart kilka milionów złotych zgłosiło się pięć polskich firm i dwa konsorcja. Nowe wozy mają trafić do pięciu wojskowych ośrodków medycyny prewencyjnej oraz do Centrum Reagowania Epidemiologicznego.


Wojsko potrzebuje pojazdów rozpoznania biologicznego, aby na szczegółowe badania przewozić próbki skażonego powietrza, gleby i wody. Obecnie wojskowe zespoły reagowania epidemiologicznego mają jedynie dostawcze fiaty lub karetki zbudowane na podwoziu Iveco, które nie są przystosowane do tego rodzaju transportu, zwłaszcza w trudnym terenie.

Na nowe pojazdy czekają wojskowe ośrodki medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Inspektorat Uzbrojenia MON pod koniec ubiegłego roku ogłosił przetarg na dostawę takich wozów. Firmy, które są zainteresowane zleceniem, mają wykonać specjalistyczną zabudowę na siedmiu dostarczonych przez wojsko podwoziach ciężarówki Jelcz 442.32. Nowe pojazdy rozpoznania biologicznego, poza zbiornikiem na wodę do odkażania, mają być wyposażone m.in. w gazoszczelne kombinezony (z systemem łączności) i chemioodporne obuwie, maski i aparaty tlenowe oraz urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów.

Do walki o kontrakt stanęły wyłącznie polskie firmy: AUTOBOX Sp. z o.o.; „WAWRZASZEK ISS Sp. z o.o.” Spółka Komandytowo-Akcyjna; Dom Samochodowy GERMAZ Sp. z o.o.; SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.; ZAMET – Głowno Adam Pruski Zdzisław Łuczak Spółka Jawna oraz dwa konsorcja. Pierwsze konsorcjum w składzie: KAFAR Bartłomiej Sztukiert, R&D Consulting Przemysław Sztukiert, CAR-POL Marek Rutkowski. Drugie – tworzą: MONREX Sp. z o.o., ME-PRO-TECH oraz PI-W ARMPOL Sp. z o.o.

Wszystkie firmy zakwalifikowały się do drugiej fazy postępowania. – Wskazani wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu i zostaną zaproszeni w drugiej połowie lutego do złożenia ofert – mówi ppłk Szczepan Głuszczak z Sekretariatu Sekretarza Stanu MON.

Plany MON zakładają, że umowa ze zwycięzcą zostanie podpisana za około trzy miesiące. Armia ma dostać nowe pojazdy do końca 2016 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: arch. Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1424253660
Czy załączony na tym zdjęcia anihilator antymaterii został kupiony z pominięciem procedury publicznej ?
4B-26-E9-39

Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Polski „Wiking” dla Danii
Szansa na nowe życie
Mundurowi z benefitami
Sportowcy na poligonie
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Niespokojny poranek pilotów
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Odznaczenia za wzorową służbę
Mity i manipulacje
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Sukces Polaka w biegu z marines
Kolejny kontrakt Dezametu
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Męska sprawa: profilaktyka
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
„Road Runner” w Libanie
Standardy NATO w Siedlcach
Kircholm 1605
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Marynarze podjęli wyzwanie
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Arteterapia dla weteranów
Zasiać strach w szeregach wroga
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Starcie pancerniaków
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Koniec dzieciństwa
Rusza program „wGotowości”
Pięściarska uczta w Suwałkach
Brytyjczycy na wschodniej straży
Marynarze mają nowe motorówki
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Kaman – domknięcie historii
Pomnik nieznanych bohaterów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Inwestycja w bezpieczeństwo
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Nowe zasady dla kobiet w armii
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Nie daj się zhakować
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Wellington „Zosia” znad Bremy
Abolicja dla ochotników
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO