moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie wozy dla medyków

W ciągu trzech miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę dla armii pojazdów rozpoznania biologicznego. Do rywalizacji o kontrakt wart kilka milionów złotych zgłosiło się pięć polskich firm i dwa konsorcja. Nowe wozy mają trafić do pięciu wojskowych ośrodków medycyny prewencyjnej oraz do Centrum Reagowania Epidemiologicznego.


Wojsko potrzebuje pojazdów rozpoznania biologicznego, aby na szczegółowe badania przewozić próbki skażonego powietrza, gleby i wody. Obecnie wojskowe zespoły reagowania epidemiologicznego mają jedynie dostawcze fiaty lub karetki zbudowane na podwoziu Iveco, które nie są przystosowane do tego rodzaju transportu, zwłaszcza w trudnym terenie.

Na nowe pojazdy czekają wojskowe ośrodki medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Inspektorat Uzbrojenia MON pod koniec ubiegłego roku ogłosił przetarg na dostawę takich wozów. Firmy, które są zainteresowane zleceniem, mają wykonać specjalistyczną zabudowę na siedmiu dostarczonych przez wojsko podwoziach ciężarówki Jelcz 442.32. Nowe pojazdy rozpoznania biologicznego, poza zbiornikiem na wodę do odkażania, mają być wyposażone m.in. w gazoszczelne kombinezony (z systemem łączności) i chemioodporne obuwie, maski i aparaty tlenowe oraz urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów.

Do walki o kontrakt stanęły wyłącznie polskie firmy: AUTOBOX Sp. z o.o.; „WAWRZASZEK ISS Sp. z o.o.” Spółka Komandytowo-Akcyjna; Dom Samochodowy GERMAZ Sp. z o.o.; SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.; ZAMET – Głowno Adam Pruski Zdzisław Łuczak Spółka Jawna oraz dwa konsorcja. Pierwsze konsorcjum w składzie: KAFAR Bartłomiej Sztukiert, R&D Consulting Przemysław Sztukiert, CAR-POL Marek Rutkowski. Drugie – tworzą: MONREX Sp. z o.o., ME-PRO-TECH oraz PI-W ARMPOL Sp. z o.o.

Wszystkie firmy zakwalifikowały się do drugiej fazy postępowania. – Wskazani wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu i zostaną zaproszeni w drugiej połowie lutego do złożenia ofert – mówi ppłk Szczepan Głuszczak z Sekretariatu Sekretarza Stanu MON.

Plany MON zakładają, że umowa ze zwycięzcą zostanie podpisana za około trzy miesiące. Armia ma dostać nowe pojazdy do końca 2016 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: arch. Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1424253660
Czy załączony na tym zdjęcia anihilator antymaterii został kupiony z pominięciem procedury publicznej ?
4B-26-E9-39

Formoza – 50 lat morskich komandosów
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Gdy ucichnie artyleria
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Krajowa produkcja amunicji
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Warto być wGotowości
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Drony w szkołach
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Dostawa Homarów-K
Is It Already War?
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Nieoceniona siła edukacji
Plan na WAM
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Elementy Wisły testowane w USA
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Marynarze podjęli wyzwanie
Wojsko na Horyzoncie
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Wojskowy bus do szczęścia
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Razem na ratunek
Militarne Schengen
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Nowe zasady dla kobiet w armii
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kapral Bartnik mistrzem świata
Pilica w linii
Ogień z Leopardów na Łotwie
Mundurowi z benefitami
„Horyzont” przeciw dywersji
Polski „Wiking” dla Danii
„Zamek” pozostał bezpieczny
My, jedna armia
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Niebo pod osłoną
Sukces Polaka w biegu z marines
Merops wdrażany natychmiast
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
W gotowości, czyli cywile na poligony
Brytyjczycy na wschodniej straży
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Dzień wart stu lat

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO