moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Szkoła stewardes w Dęblinie

Od października w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych ruszy nowy kierunek studiów. Uczelnia będzie kształcić przyszłe stewardesy i stewardów. Psychologia, bezpieczeństwo i podstawy dyplomacji – to tylko niektóre z przedmiotów. – Jestem przekonany, że ten kierunek będzie się cieszył dużym powodzeniem – mówi płk nawig. dr inż. Tadeusz Compa, profesor nadzwyczajny dęblińskiej uczelni.

 

 Kandydaci na studia dokumenty będą mogli składać w maju. Władze uczelni planują, że naukę na kierunku bezpieczeństwo i obsługa pasażerów w transporcie lotniczym od nowego roku akademickiego rozpocznie ponad 40 studentów. Warunkiem przyjęcia jest znajomość dwóch języków obcych i bardzo dobre zdrowie. Ci, którzy zmagają się np. z chorobami układu krążenia, alergiami lub mają wadę wymowy – na nowy kierunek się nie dostaną. – Zgłaszać się do nas powinny osoby odporne na stres oraz takie, które łatwo nawiązują kontakty interpersonalne. Poszukujemy ludzi ambitnych, chcących rozwijać się zawodowo, wyróżniających się wysoką kulturą osobistą  – mówi płk Tadeusz Compa, dziekan Wydziału Bezpieczeństwa Narodowego i Logistyki Szkoły Orląt.

Studia na kierunku bezpieczeństwo i obsługa pasażerów będą trwać trzy lata. Potem studenci mogą kontynuować naukę na uzupełniających studiach magisterskich.

Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych będzie kształcić nie tylko przyszłe stewardesy i stewardów, ale też personel naziemny, który pracę znajdzie w portach lotniczych. – Początkowo studenci uczyć się będą wspólnie, podział kierunku nastąpi dopiero po pierwszym semestrze – mówi prof. Compa.

Czego uczyć się będą przyszłe stewardesy? Głównie przedmiotów związanych z psychologią, socjologią i bezpieczeństwem. Nauczą się także ratownictwa medycznego, udzielania pomocy medycznej, zasad ewakuacji pasażerów oraz podstaw dyplomacji.

Oferta szkoły to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Do tej pory stewardesy i stewardzi uczyli się na kursach zawodowych organizowanych przez linie lotnicze. Nie było uczelni, która kształciłaby w tym zawodzie. – Wyższa Szkoła Oficerska w Dęblinie proponuje więc połączenie studiów z praktycznymi umiejętnościami przydatnymi na takich stanowiskach – mówi dziekan. Szkoła nawiązała już porozumienie z jedną linią lotniczą, w której studenci będą odbywać praktyki zawodowe.

Absolwenci kierunku, mimo że dostaną dyplom wojskowej uczelni, będą przygotowani do pracy przede wszystkim w lotnictwie cywilnym. W polskiej armii obecnie służą cztery panie, które jako stewardesy zatrudnione są w 1 Bazie Lotnictwa Transportowego w Warszawie.

mks, ek

autor zdjęć: Bingo Airways

dodaj komentarz

komentarze


Drugi wojskowy most
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Abolicja dla ochotników
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Wyspa komandosów i walka z morskim żywiołem
Dzień Bezpieczeństwa na Baltexpo
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
Historia jest po to, by z niej czerpać
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Medicine for Hard Times
Czarna taktyka terytorialsów
Pływali jak morscy komandosi
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
Czarnomorski szlif minerów
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Polskie Bayraktary nad Turcją
Weterani pamiętają
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Jednym głosem w sprawie obronności
„Road Runner” w Libanie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kopuła nad bewupem
Polski „Wiking” dla Danii
Priorytetowe zaangażowanie
Jelcz się wzmacnia
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Zjednoczyć wysiłek w przeciwdziałaniu presji migracyjnej
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Żołnierze testują nowoczesne drony. To polska robota
Okiełznać Borsuka
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Kircholm 1605
Brytyjczycy na wschodniej straży
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Kawaleria pancerna spod znaku 11
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Rój bezzałogowców nad Orzyszem
Speczespół wybierze „Orkę”
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
W poszukiwaniu majora Serafina
Na Baltexpo o bezpiecznym morzu
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego
Deterrence in Polish
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Koniec pewnej epoki
Koniec dzieciństwa
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Terytorialsi w akcji
Leopardy i Rosomaki pokonały Odrę
W wojsku orientują się najlepiej
Carl-Gustaf przemówił
Poligon dla medyków w mundurach
Maratońskie święto w Warszawie
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Czarna taktyka terytorialsów
Wspólne szkolenie żandarmów z NATO
Mity i manipulacje

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO