moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Szkoła stewardes w Dęblinie

Od października w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych ruszy nowy kierunek studiów. Uczelnia będzie kształcić przyszłe stewardesy i stewardów. Psychologia, bezpieczeństwo i podstawy dyplomacji – to tylko niektóre z przedmiotów. – Jestem przekonany, że ten kierunek będzie się cieszył dużym powodzeniem – mówi płk nawig. dr inż. Tadeusz Compa, profesor nadzwyczajny dęblińskiej uczelni.

 

 Kandydaci na studia dokumenty będą mogli składać w maju. Władze uczelni planują, że naukę na kierunku bezpieczeństwo i obsługa pasażerów w transporcie lotniczym od nowego roku akademickiego rozpocznie ponad 40 studentów. Warunkiem przyjęcia jest znajomość dwóch języków obcych i bardzo dobre zdrowie. Ci, którzy zmagają się np. z chorobami układu krążenia, alergiami lub mają wadę wymowy – na nowy kierunek się nie dostaną. – Zgłaszać się do nas powinny osoby odporne na stres oraz takie, które łatwo nawiązują kontakty interpersonalne. Poszukujemy ludzi ambitnych, chcących rozwijać się zawodowo, wyróżniających się wysoką kulturą osobistą  – mówi płk Tadeusz Compa, dziekan Wydziału Bezpieczeństwa Narodowego i Logistyki Szkoły Orląt.

Studia na kierunku bezpieczeństwo i obsługa pasażerów będą trwać trzy lata. Potem studenci mogą kontynuować naukę na uzupełniających studiach magisterskich.

Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych będzie kształcić nie tylko przyszłe stewardesy i stewardów, ale też personel naziemny, który pracę znajdzie w portach lotniczych. – Początkowo studenci uczyć się będą wspólnie, podział kierunku nastąpi dopiero po pierwszym semestrze – mówi prof. Compa.

Czego uczyć się będą przyszłe stewardesy? Głównie przedmiotów związanych z psychologią, socjologią i bezpieczeństwem. Nauczą się także ratownictwa medycznego, udzielania pomocy medycznej, zasad ewakuacji pasażerów oraz podstaw dyplomacji.

Oferta szkoły to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Do tej pory stewardesy i stewardzi uczyli się na kursach zawodowych organizowanych przez linie lotnicze. Nie było uczelni, która kształciłaby w tym zawodzie. – Wyższa Szkoła Oficerska w Dęblinie proponuje więc połączenie studiów z praktycznymi umiejętnościami przydatnymi na takich stanowiskach – mówi dziekan. Szkoła nawiązała już porozumienie z jedną linią lotniczą, w której studenci będą odbywać praktyki zawodowe.

Absolwenci kierunku, mimo że dostaną dyplom wojskowej uczelni, będą przygotowani do pracy przede wszystkim w lotnictwie cywilnym. W polskiej armii obecnie służą cztery panie, które jako stewardesy zatrudnione są w 1 Bazie Lotnictwa Transportowego w Warszawie.

mks, ek

autor zdjęć: Bingo Airways

dodaj komentarz

komentarze


Akademia Górniczo-Hutnicza w szeregach Cyber Legionu
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Nowe zasady dla kobiet w armii
Kapral Bartnik mistrzem świata
W gotowości, czyli cywile na poligony
„Horyzont” przeciw dywersji
Pilica w linii
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Bezzałogowy nurek
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Udany start Peruna
Elementy Wisły testowane w USA
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Sukces Polaka w biegu z marines
Niebo pod osłoną
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Mundurowi z benefitami
W krainie Świętego Mikołaja
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Militarne Schengen
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Polska, Litwa – wspólna sprawa
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Gdy ucichnie artyleria
The Darker, the Better
Polski „Wiking” dla Danii
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Wojskowy bus do szczęścia
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Pewna inwestycja w niepewnych czasach
Warto być wGotowości
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Plan na WAM
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Pancerniacy jadą na misję
Ogień z Leopardów na Łotwie
Komplet medali wojskowych na ringu
Buzdygan dowódcy Żelaznej Dywizji wraca do gry
Obywatele chcą być #wGotowości
Krajowa produkcja amunicji
Marynarze podjęli wyzwanie
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Cywile zaskoczyli żołnierzy
Wojsko na Horyzoncie
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Bojowe Rosomaki dla podhalańczyków
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Dzień wart stu lat
Razem na ratunek
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO