moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

„Orlęta” wracają na lotniska

Na lotniskach 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego rozpoczęło się szkolenie lotnicze podchorążych z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych.


Oficjalnej inauguracji tegorocznych praktyk lotniczych 8 kwietnia 2013 roku dokonał dowódca 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego generał brygady pilot Marian Jeleniewski. W przekazaniu podchorążych Szkoły Orląt w podporządkowanie 4 SLSz uczestniczył rektor-komendant WSOSP generał brygady pilot Jan Rajchel oraz dowódca 41 BLSz pułkownik pilot Waldemar Gołębiowski.

Do 4 SLSz na tegoroczne praktyki lotnicze skierowanych zostało 185 podchorążych WSOSP, z czego 19 to kobiety. 136 z nich szkolenie lotnicze odbędzie w 41 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, a pozostałych 49 praktyki zrealizuje w 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. W 41 BLSz młodzi lotnicy wykonywać będą loty na samolotach TS-11 Iskra oraz śmigłowcach SW-4 i Mi-2. Z kolei w 42 BLSz młodzi adepci lotnictwa do swojej dyspozycji będą mieli samoloty PZL-130 Orlik oraz M-28 Bryza. 22 studentów wojskowych z ogólnej liczby oddelegowanych przez WSOSP na praktyki do 4 SLSz to absolwenci wyższych uczelni cywilnych.

Nalot, jaki w 2013 roku przyznano na realizację szkolenia przyszłych pilotów samolotów odrzutowych, transportowych oraz śmigłowców w 4 SLSz, wynosi łącznie 9800 godzin. Generał Jeleniewski, przedstawiając te dane, podkreślił, że stanowi to ponad dwadzieścia procent ogólnego nalotu Sił Powietrznych. Z tej liczby 2860 godzin przypada na śmigłowce SW-4, 2240 godzin na samoloty TS-11 Iskra, 1800 godzin na samoloty PZL-130 Orlik, 1750 godzin na śmigłowce Mi-2 oraz 1150 godzin na samoloty transportowe M-28 Bryza. W tym roku po raz pierwszy przyszli piloci samolotów transportowych nie będą uczyć się lotniczego rzemiosła na legendarnych Antkach. Po ponad pół wieku eksploatacji w Wojsku Polskim 14 grudnia ubiegłego roku samolot An-2 wykonał swój pożegnalny lot w Siłach Powietrznych.

W związku z inwestycjami realizowanymi na terenie dęblińskiego lotniska planowane jest przebazowanie na dwa letnie miesiące samolotów TS-11 Iskra wraz z instruktorami oraz podchorążymi na inne lotnisko Sił Powietrznych. Podchorążowie w 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego będą przebywać do końca października, po czym wrócą do swojej Alma Mater. Do zakończenia studiów każdy podchorąży powinien wylatać w 4 SLSz w sumie 180 godzin. Taki czas spędzony w powietrzu pozwoli przyszłym lotnikom ubiegać się o 3 klasę pilota wojskowego.

Źródło: kpt. Grzegorz Grabarczuk / oficer prasowy 4 SLSz

PZ

autor zdjęć: Paul Gross

dodaj komentarz

komentarze


Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
 
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Pilecki ucieka z Auschwitz
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Pływacy i maratończycy na medal
Tragiczne zdarzenie na służbie
Awanse na Trzeciego Maja
Wiedza na czas kryzysu
Pierwszy polski technik AH-64
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Posłowie dyskutowali o WOT
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Husarz na straży nieba
Zmiany w dodatkach stażowych
NATO on Northern Track
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Wioślarze i triatlonistka na podium
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Wojna w świętym mieście, epilog
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
W obronie wschodniej flanki NATO
NATO na północnym szlaku
Ameryka daje wsparcie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Daglezje poszukiwane
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Odliczanie do misji na Łotwie
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polki pobiegły po srebro!
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
25 lat w NATO – serwis specjalny
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Czarne oliwki dla sojuszników
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Medyczne wnioski z pola walki
Pierwsi na oceanie
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Więcej hełmów dla żołnierzy
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pytania o europejską tarczę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, część trzecia

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO