moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sokół dla VIP-ów

Kapitanowie Grzegorz Pomykała (dowódca) i Paweł Rybicki (II pilot) przyprowadzili 8 lutego do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie-Okęciu prosto z zakładu PZL-Świdnik pierwszy nowy śmigłowiec Sokół W-3WA w wersji VIP.


Maszyna o numerze 1014 należy do partii pięciu wiropłatów zamówionych w 2011 roku dla jednostki i przeznaczonych do przewozu najważniejszych osób w państwie.  Pozostałe Sokoły będą przekazywane komisji odbiorczej co kwartał. Do końca roku 2013 roku cała piątka – po oblotach i zapisaniu w rejestrze wojskowych statków powietrznych – powinna być już na stanie 1 BLTr.

Maszyna 1014 w porównaniu z dotychczas eksploatowanymi na Okęciu Sokołami jest lepiej wyciszona, lepiej się ją pilotuje ze względu na większe wytłumienie drgań. Poza tym ma elegancką tapicerkę na fotelach i kanapach oraz zmienione wyświetlacze kilku przyrządów w kabinie pilotów. Podróż w klimatyzowanym przedziale pasażerskim uprzyjemni VIP-om system audio-wideo, mogą oni skorzystać z pokładowego telefonu komórkowego.


Wojskowe procedury przewidują, że zanim piloci nowego statku powietrznego zaczną wykonywać loty o statusie HEAD, muszą wylatać nim co najmniej 20 godzin w misjach szkoleniowo-sprawdzających. I tak będzie w przypadku każdego nowego Sokoła dla VIP-ów.

Źródło: ppłk Artur Goławski

O dostawie śmigłowców dla VIP-ów pisał pierwszy portal polska-zbrojna.pl


Nowe śmigłowce do przewozu VIP-ów

Pierwszy z pięciu nowoczesnych Sokołów do przewozu VIP-ów za kilka dni trafi do wojskowej bazy lotniczej. Nowe maszyny mają klimatyzowany salonik dla pasażerów, pokładowe telefony komórkowe, a nawet odtwarzacze audio-wideo. Na ich pokładzie będzie mogło podróżować osiem osób.

PZ

autor zdjęć: st.chor. Adam Roik/Combat Camera DOSZ

dodaj komentarz

komentarze


Po pierwsze: bezpieczeństwo!
 
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Daglezje poszukiwane
Wiedza na czas kryzysu
W obronie wschodniej flanki NATO
Wioślarze i triatlonistka na podium
25 lat w NATO – serwis specjalny
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Czarne oliwki dla sojuszników
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Wojna w świętym mieście, epilog
Pilecki ucieka z Auschwitz
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wytropić zagrożenie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Pływacy i maratończycy na medal
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Husarz na straży nieba
Pierwsi na oceanie
Zmiany w dodatkach stażowych
Ameryka daje wsparcie
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Polki pobiegły po srebro!
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Awanse na Trzeciego Maja
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
NATO on Northern Track
Tragiczne zdarzenie na służbie
Posłowie dyskutowali o WOT
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Pierwszy polski technik AH-64
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Patriotyczny maraton
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Pytania o europejską tarczę
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
NATO na północnym szlaku
Odliczanie do misji na Łotwie
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO