moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sojusz z branżowym liderem

Huta Stalowa Wola, która produkuje m.in. moździerze Rak, armatohaubice Krab oraz BWP-y Borsuk, chce samodzielnie wytwarzać do swoich pojazdów zawieszenia oraz skrzynie biegów na licencji niemieckiego koncernu RENK. Firmy podpisały kilka dni temu porozumienie o współpracy w zakresie pojazdów gąsienicowych.

Niemiecki koncern RENK to obecnie jeden z wiodących producentów zespołów napędowych (przede wszystkim przekładni) przeznaczonych do wojskowych pojazdów. Opracowane przez inżynierów ze spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej RENK skrzynie biegów trafiły do dziesiątek modeli sprzętu, w tym do czołgów (m.in. niemieckich Leopardów 2, izraelskich Merkav oraz koreańskich K2 Black Panther), transporterów opancerzonych i bojowych wozów piechoty (m.in. brytyjskich Ajaxów i niemieckich Lynxów oraz Pum), pojazdów zabezpieczenia technicznego (np. amerykańskich M88A2 Hercules), a także armatohaubic (m.in. niemieckich PzH 2000 i tureckich Firtin).

 

REKLAMA

Huta Stalowa Wola SA, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ma zamiar wykorzystywać niemieckie technologie w produkowanych przez siebie systemach uzbrojenia, czyli moździerzach Rak, armatohaubicach Krab oraz bojowych wozach piechoty Borsuk. Co istotne HSW chce nie tylko instalować zawieszenia oraz skrzynie biegów w swoich wyrobach, ale również produkować je na licencji. W tym celu firmy podpisały kilka dni temu porozumienie. – Ta umowa reguluje możliwości współpracy pomiędzy RENK i Hutą Stalowa Wola SA. Naszym zamiarem jest produkcja oraz testy takich elementów jak zespoły napędowe, skrzynie biegów i zawieszenia do naszych pojazdów bojowych, w naszym zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z firmą RENK pozwoli nam w najbliższej przyszłości zrealizować tę wizję – mówi Jan Szwedo, prezes HSW SA.

Ted Trzesniowski, dyrektor generalny RENK America, które z ramienia Grupy Kapitałowej RENK jest jedną ze stron porozumienia i dokona ewentualnego transferu technologii i wiedzy do polskiego przemysłu, podkreślał doskonałe relacje łączące Polskę i Stany Zjednoczone. – Umowa stanowi kolejny etap współpracy zarówno obronnej, jak i przemysłowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Polską. Umożliwia ona RENK America oferowanie opłacalnego, ale przede wszystkim sprawdzonego w boju rozwiązania dla pojazdów produkowanych w HSW SA i otwarcie się na możliwości produkcyjne w Polsce – zapewnił Ted Trzesniowski.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: plut. Tomasz Borsuk, HSW

dodaj komentarz

komentarze


Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
 
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
NATO on Northern Track
Husarz na straży nieba
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Medyczne wnioski z pola walki
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
MON o bezpieczeństwie szkoleń na poligonach
Zmiany w dodatkach stażowych
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Wojna w świętym mieście, epilog
Formoza: tu nie ma ludzi z przypadku
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
W obronie wschodniej flanki NATO
Polki pobiegły po srebro!
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Desant pod osłoną nocy
Trening szturmanów w warunkach miejskich
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wioślarze i triatlonistka na podium
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Pływacy i maratończycy na medal
Pierwsi na oceanie
Ameryka daje wsparcie
Wiosenna burza nad Estonią
Układ nerwowy Mieczników
NATO na północnym szlaku
Pytania o europejską tarczę
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Wiedza na czas kryzysu
Daglezje poszukiwane
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Sztuka ochrony zabytków
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Gry wojenne w szkoleniu
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów
Test współpracy dla bezpieczeństwa
Awanse na Trzeciego Maja
Pierwszy polski technik AH-64
Uwaga, transformacja!
Serwis K9 w Polsce
Więcej hełmów dla żołnierzy
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Odliczanie do misji na Łotwie
Armia Andersa w operacji „Honker”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO