moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
 
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
NATO on Northern Track
V Korpus z nowym dowódcą
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Mundury w linii... produkcyjnej
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Szarża „Dragona”
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Rakiety dla Jastrzębi
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Kolejni Ukraińcy gotowi do walki
Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Wojna w świętym mieście, część druga
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Strażacy ruszają do akcji
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Szpej na miarę potrzeb
Optyka dla żołnierzy
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Front przy biurku
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
25 lat w NATO – serwis specjalny
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
NATO na północnym szlaku
Przygotowania czas zacząć
Charge of Dragon
Bezpieczeństwo ważniejsze dla młodych niż rozrywka
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Na straży wschodniej flanki NATO
Barwy walki
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
Wojna w świętym mieście, epilog
Zachować właściwą kolejność działań
Odstraszanie i obrona
Zbrodnia made in ZSRS
Prawda o zbrodni katyńskiej
Zmiany w dodatkach stażowych
Kolejne FlyEle dla wojska
Sprawa katyńska à la española
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Ocalały z transportu do Katynia
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Głos z katyńskich mogił
Święto stołecznego garnizonu
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Ramię w ramię z aliantami
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO