moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

WZM S.A. – wczoraj, dziś i jutro

Śmiało można powiedzieć, że bez WZM S.A. nie ma polskiej zbrojeniówki. Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. (Grupa PGZ) działają na polskim rynku zbrojeniowym od 1945 roku – a zatem przeszło 75 lat. Spółka definiuje i wyznacza kierunki rozwoju przemysłu zbrojeniowego w zakresie sprzętu pancernego. WZM S.A. stanowią wzór dla spółek z GK PGZ S.A. pod względem standardów obsługi pancernych pojazdów gąsienicowych – nie tylko co do jakości realizowanych prac, ale także ich terminowości.

Długoletnie doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza wykwalifikowanej kadry pracowniczej stanowią o sile i wartości zakładu, czego potwierdzeniem jest uzyskanie w 2000 roku certyfikatu ISO-9001 i AQAP-110. Obecnie WZM S.A. posiadają certyfikowany system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 i publikacją AQAP-2110:2016 i, nie spoczywając na laurach, podejmują dalsze działania zmierzające do osiągnięcia jeszcze większej sprawności i skuteczności produkcyjnej z coraz wyższymi standardami jakościowymi.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A., choć przed laty zlokalizowane w różnych rejonach Poznania, od 1967 roku są umiejscowione w zachodniej części miasta na powierzchni 280 tys. m2. Spółka dysponuje odpowiednim obszarem do dalszego, dynamicznego rozwoju, gotowa sprostać stawianym oczekiwaniom i potrzebom Sił Zbrojnych RP, w tym także w zakresie nowych typów uzbrojenia. Zakład, położony przy międzynarodowej trasie A-2 Warszawa– Berlin, dysponuje własną bocznicą kolejową i sąsiaduje z międzynarodowym lotniskiem, co sprawia, że WZM S.A. są spółką o dużym potencjale transportowym.

Działalność podstawowa poznańskich zakładów obejmuje: produkcję, modernizację, modyfikację, naprawy i serwis czołgów, transporterów opancerzonych oraz projektowanie i produkcję szybko wymiennych zespołów napędowych do pojazdów wojskowych. WZM S.A. oferują również szkolenia specjalistyczne i wsparcie techniczne użytkownika, gwarantując w ten sposób pełny i kompleksowy wachlarz usług oraz zabezpieczenie obsługiwanych pojazdów w pełnym cyklu życia sprzętu. Historycznie rzecz ujmując, WZM S.A. początkowo związane były z pojazdami kołowymi i o ile te kompetencje są wciąż utrzymywane, o tyle główne działania spółki skupione są teraz wokół jednej z najbardziej majestatycznych części sprzętu wojskowego – czołgów, bez względu na to, czy mówimy o czołgach Leopard 2A5, T-72, czy też innych typach, a nawet ich mniejszych krewniakach – bojowych wozach piechoty BWP-1.

Obecnie zakład oferuje działalność produkcyjną i usługową w bardzo szerokim zakresie, koncentruje się m.in. na tworzeniu wyspecjalizowanych centrów kompetencyjnych, zarówno dla zaspokojenia potrzeb polskiej armii, jak i dla armii zagranicznych (jeśli taka potrzeba się pojawi), a także klientów indywidualnych. Zakłady z Poznania zajmują się również produkcją wybranych części zamiennych do naprawianych pojazdów, a także urządzeń i narzędzi specjalnych, stanowisk kontrolno-pomiarowych, form do wyrobów z tworzyw sztucznych i gumy, przyrządów obróbkowych, wykrojników, wyginaków, szablonów czy tłoczników.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. to obecnie jedyny polski zakład posiadający autoryzowane uprawnienia do napraw czołgów Leopard 2, należących do Sił Zbrojnych RP, w zakresie: serwisu, przeglądów zespołów napędowych, przeglądów technicznych, naprawy, modernizacji jego kluczowych podzespołów. Spółka realizuje także specjalistyczne szkolenia teoretyczne i praktyczne dla użytkowników i służb technicznych m.in. w obszarze obsługi pojazdów wojskowych. Sukces ten nie byłby możliwy bez determinacji i konkretnych działań zmierzających do zdobycia licencji od producentów kluczowych podzespołów w zakresie napraw i remontów głównych.

Dobre zarządzanie spółką przynosi konkretne efekty, które każdego roku zwiększają wolumen obsługiwanych i naprawianych jednostek sprzętowych, co przekłada się na rosnące wyniki finansowe. To optymistyczna perspektywa nie tylko dla zakładu i jego przyszłości, lecz także dla Sił Zbrojnych RP, dla których WZM S.A. są sprawdzonym i godnym zaufania partnerem.

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne

autor zdjęć: WZM

dodaj komentarz

komentarze


Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
 
Ramię w ramię z aliantami
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Mjr rez. Arkadiusz Kups: walka to nie sport
Kurs z dzwonem
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
25 lat w NATO – serwis specjalny
Odstraszanie i obrona
NATO na północnym szlaku
Centrum szkolenia dla żołnierzy WOC-u
Optyka dla żołnierzy
Stoltenberg: NATO cieszy się społecznym poparciem
Święto wojskowego sportu
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Sportowcy podsumowali 2023 rok. Teraz czas na igrzyska olimpijskie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na straży wschodniej flanki NATO
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Kolejni Ukraińcy gotowi do walki
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Przygotowania czas zacząć
Szpej na miarę potrzeb
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Zbrodnia made in ZSRS
Zmiany w dodatkach stażowych
Wojsko inwestuje w Limanowej
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Sprawa katyńska à la española
Rakiety dla Jastrzębi
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Ogień w podziemiu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Głos z katyńskich mogił
Szarża „Dragona”
Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
Wojna w świętym mieście, epilog
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
W Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Wojna w świętym mieście, część druga
Inwestycje w bezpieczeństwo granicy
Ocalały z transportu do Katynia
V Korpus z nowym dowódcą
Prawda o zbrodni katyńskiej
Jeśli nie Jastrząb, to…
Mundury w linii... produkcyjnej
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Barwy walki
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO