moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Remont ORP „Lublin” z poślizgiem. Są kary

Za opóźnienie na obecnym, trzecim, etapie remontu okrętu transportowo-minowego ORP „Lublin” Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. poniosła karę w wysokości ponad pół miliona złotych – poinformował wiceminister obrony Wojciech Skurkiewicz w odpowiedzi na interpelację posłów opozycji. Według nowego harmonogramu okręt powinien opuścić doki do 15 marca 2021 roku.

ORP „Lublin” jest jednym z pięciu okrętów transportowo-minowych projektu 767, które wchodzą w skład 8 Flotylli Obrony Wybrzeża. Jednostka została zaprojektowana pod koniec lat 80. w gdańskiej Stoczni Północnej. Ma wyporność 1674 ton i ponad 95 metrów długości. Może zabrać na pokład i – dzięki specjalnemu trapowi – wyładować na brzeg lub w jego pobliżu 9 czołgów lub 17 samochodów oraz 135 żołnierzy desantu. Okręty projektu 767, czyli typu Lublin, bo jednostka użyczyła nazwy całej klasie, są przystosowane również do stawiania morskich min.

Ponieważ ORP „Lublin” wszedł do służby w 1989 roku, jako pierwszy spośród okrętów 767 (pozostałe to ORP „Gniezno” i ORP „Kraków” – 1990 rok, ORP „Poznań” i ORP „Toruń” – 1991). Decyzja o przeprowadzeniu remontu jednostki zapadła w 2017 roku, a modernizacja miała obejmować m.in. unowocześnienie napędu i systemów łączności oraz nawigacji.

REKLAMA

Warty ponad 90 mln złotych kontrakt zdobyła Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Zgodnie z podpisaną w 2018 roku umową okręt miał wrócić do służby w maju 2019 roku. Niestety MSR Gryfia S.A. nie wywiązała się z tego terminu. Jednostka nadal tkwi w dokach remontowych.

Jak poinformował kilka dni temu wiceminister obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz, w odpowiedzi na interpelację posłów PSL: Marka Biernackiego i Jarosława Rzepy, prace naprawcze przy „Lublinie” powinny się zakończyć do 15 marca 2021 roku, a za opóźnienia na ich wykonawcę nałożono kary finansowe.

„W 2020 r. zamawiający naliczył kary umowne za nieterminowe zakończenie prac 1 podetapu III etapu, w kwocie 558 352,02 zł. Wartość ta została potrącona od wartości faktury za realizację zakresu prac zawartych w ww. podetapie” – informuje wiceszef resortu obrony. I zapowiada kolejne sankcje: „Wykonawca nie wywiązał się w terminie określonym w umowie, do 30 listopada 2020 roku, z realizacji podetapu 2 etapu III. Po otrzymaniu dokumentów rozliczeniowych przewiduje się naliczenie odpowiednich kar z tego tytułu – dodaje Wojciech Skurkiewicz.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: 8 FOW

dodaj komentarz

komentarze


Komisje sejmowe o umowie z USA
 
Prezydent Duda: współpraca wojskowa z USA ponad polityką
Zmiana w unijnej misji we Włoszech
Krwawa Olszynka
F-35 wylądują w Łasku
Ukraiński kurs na Zachód
Ostatnia wola bohatera
Po Hucie Pieniackiej nie został ślad
Trudny rok na misjach
Na pomoc Libańczykom
Sprawdzian Krabów z Sulechowa
Controlled Attack
Kuźnie oficerskich kadr
Machina „Irini”
Zimą po Wiśle – dla chorego kolegi
Złoty biatlon żołnierzy
Krwiodawcy w mundurach znów w akcji
Śmierć pułkownika Dekutowskiego
Wojsko kontra COVID-19
Kombatancie – przebadaj się
Rekordowy bieg kaprala Lewandowskiego
Ekstremalny trening dla „Słowika”
NATO o przyszłości misji w Iraku i Afganistanie
Większe uprawnienia dla wojskowych ratowników medycznych
Terytorialsi i Lucas na ratunek
Żołnierze sportowcy nadają ton
Podwodniacy na spluwaczkach
Polsko-amerykański desant na Drawsku
Specjalsi zakończyli dyżur w Siłach Odpowiedzi NATO
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Medalowe „oczko” żołnierzy
Był więźniem aresztu przy ul. Oczki
Szkolenie pilotów wojskowych to nie eksperyment
W kazamatach Informacji Wojskowej
Jak to jest z awansami bez limitu?
Wsparcie dla dzieci poległych żołnierzy
Odnowili powstańcze mogiły
Łowcza-Rega ma być lepsza
Zwiedź online Lotniczą Akademię Wojskową
Awanse generalskie
Admirał Bauer nowym szefem Komitetu Wojskowego NATO
„Orzeł” na Bałtyku
Stalinowski wyrok śmierci na tysiącach Polaków
Grupa V4 na zakupach zbrojeniowych
Jakie zmiany w mundurówce?
Szer. Hojnisz mistrzynią Europy w biatlonie
Pamiętajmy o Wyklętych
Czołgista pod wodą
Topaz w ASzWoj-u
Od roku z pomocą i w gotowości
Amerykanie odmładzają F-16
Będą zmiany w „Regulaminie ogólnym”
Komisja Obrony debatowała o Grotach
Awanse generalskie w Narodowym Dniu Pamięci Żołnierzy Wyklętych
SERE znaczy przetrwać
Laserowa artyleria US Army
Przed 68. laty zgładzono generała „Nila”
Błękitni po raz trzeci w Libanie
Rozpoznanie na medal
Armia kupuje wozy dla strażaków
Opiniowanie po nowemu
Obrady ministrów obrony NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO