moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Pilot rozbitego MiG-a nie katapultował się

Wiemy już, że pilot myśliwca MiG-29 nie katapultował się, lecz na szczegółowe informacje dotyczące przyczyn tego zdarzenia trzeba jeszcze poczekać – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony narodowej. W poniedziałek po południu doszło do wypadku myśliwca. Samolot rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym w Mińsku Mazowieckim.

 

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Obrony Narodowej, są już pierwsze informacje dotyczące przebiegu poniedziałkowego wypadku MiG-a 29. Samolot z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego pilotowany przez 28-letniego lotnika rozbił się w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. – Pilot miał naprawdę dużo szczęścia. Przeżył, mimo że nie opuścił samolotu, zanim ten uderzył w ziemię – mówi polsce-zbrojnej.pl wiceminister Bartosz Kownacki. – Wiemy już, że pilot nie katapultował się, lecz na pozostałe informacje trzeba jeszcze poczekać. Sprawę prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodaje wiceszef resortu obrony.

Do wypadku wojskowego myśliwca z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego doszło w poniedziałek po godzinie 17. – Samolot zniżył wysokość i zniknął z radarów. Pilot nie zgłaszał wcześniej żadnych problemów z  maszyną – mówił kilka godzin po zdarzeniu płk Piotr Iwaszko, dowódca 23 Bazy. – To pierwszy wypadek lotniczy z udziałem MiG-29 w Polsce – dodał.

Samolot miał wylądować na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, ale rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym, w okolicach miejscowości Kałuszyn. W pierwszych komunikatach służby informowały, że pilot zdążył się katapultować, dziś wiadomo już, że tak się nie stało. Ministerstwo obrony prosi, by do czasu wyjaśnienia okoliczności wypadku wstrzymać się ze spekulacjami i ocenami.

Akcja poszukiwawczo-ratownicza rozpoczęła się natychmiast po zniknięciu samolotu z radaru. Uczestniczyło w niej ponad 200 żołnierzy oraz około 60 jednostek sprzętu wojskowego. Wojskowych wspierały także inne służby, m.in. policja i straż pożarna. Poszukiwania prowadzono na obszarze około 15 km kwadratowych, a pilota znaleziono po około 2 godzinach. Ratownicy medyczni podjęli rannego i udzielili mu pierwszej pomocy. Życiu porucznika nie zagraża niebezpieczeństwo. Został przetransportowany do Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, gdzie przeszedł operację stawu skokowego.

Na miejscu zdarzenia działania prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, prokuratura oraz Żandarmeria Wojskowa.

MKS

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Arkadiusz Dwulatek / CC DORSZ

dodaj komentarz

komentarze


NATO pozostaje w Iraku, Polska także
 
Trzy cele na ścieżce
Arsenał talibów rozbity przez polskich żołnierzy
Zostań w domu i czytaj „Polskę Zbrojną”
Żadnej kapitulacji
Nowa misja polskich żołnierzy
Szkoły zainteresowane szkoleniem wojskowym
Edukacja na platformie
Rekrutacyjna cyberinfolinia
Terytorialsi nie stracą dodatku
PGZ pomaga w walce z epidemią
USA nie zacznie wojny z Iranem
„Nagroda specjalna” dla płk. Tomasza Bartkowiaka
Koronawirus nie zagroził żołnierzom na misjach
Bezpłatne turnusy dla weteranów
Defense Without Politics
Słowo oficera Armii Czerwonej…
Sukcesy sportowców w mundurach
Certyfikacja na „Tarczowni”
Sześć dekad pod wirnikiem
Polka będzie pracować nad reformą NATO
Obradowała Rada Gabinetowa
Granice pod kontrolą podhalańczyków
Flaga Macedonii Północnej przed kwaterą NATO
Bomby w Odrze
Żandarmi z Oddziału Specjalnego wspierają lekarzy
Ani z Czechosłowacją, ani z Polską
Dwa oblicza agenta wywiadu
Policja i wojsko kontra COVID-19
Polak ranny w ataku na bazę w Iraku
Wybierzmy najlepszego żołnierza w sporcie powszechnym w 2019 roku
Invictus Games – jeden cel, różne motywacje
Trenażer Liwca dla toruńskiego centrum
„Gwiezdne wojny” Reagana
Sportowcy w mundurach wyróżnieni za sukcesy 2019 roku
Lekarze dostaną wsparcie od wojskowych medyków
Nowy wiceminister w MON
Bądź jak żołnierze – oddaj krew!
Wojskowi i cywilni medycy we Włoszech
Zgrupowanie „Wschód” na granicy
Medycy WOT kontra COVID-19
Wojskowi medycy w gotowości
Logistycy transportują środki ochronne
Kolejne zadania dla 11 Dywizji
Rakiety w celu
Poprad w kolejnej jednostce
„Wilk” pojawił się w Orzyszu
Bez zajęć na wojskowych uczelniach
Starcie hubalczyków pod Huciskiem
PKW Orlik na półmetku
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Początek katyńskiej zbrodni
SP-GIL, czyli polski pionier na niebie
Stocznia: budujemy zgodnie z planem
Skażenia, zasadzki i rajdy BWP, czyli „górale” na szkoleniu
Ochotnik do Polski
Następca RPG-7
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Iran uderza w USA
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
Aplikacja WIM w walce z koranowirusem
Nadmorskie szkolenie przeciwlotników
MON i MSWiA kończą kwalifikację wojskową

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO