moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Pilot rozbitego MiG-a nie katapultował się

Wiemy już, że pilot myśliwca MiG-29 nie katapultował się, lecz na szczegółowe informacje dotyczące przyczyn tego zdarzenia trzeba jeszcze poczekać – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony narodowej. W poniedziałek po południu doszło do wypadku myśliwca. Samolot rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym w Mińsku Mazowieckim.

 

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Obrony Narodowej, są już pierwsze informacje dotyczące przebiegu poniedziałkowego wypadku MiG-a 29. Samolot z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego pilotowany przez 28-letniego lotnika rozbił się w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. – Pilot miał naprawdę dużo szczęścia. Przeżył, mimo że nie opuścił samolotu, zanim ten uderzył w ziemię – mówi polsce-zbrojnej.pl wiceminister Bartosz Kownacki. – Wiemy już, że pilot nie katapultował się, lecz na pozostałe informacje trzeba jeszcze poczekać. Sprawę prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodaje wiceszef resortu obrony.

Do wypadku wojskowego myśliwca z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego doszło w poniedziałek po godzinie 17. – Samolot zniżył wysokość i zniknął z radarów. Pilot nie zgłaszał wcześniej żadnych problemów z  maszyną – mówił kilka godzin po zdarzeniu płk Piotr Iwaszko, dowódca 23 Bazy. – To pierwszy wypadek lotniczy z udziałem MiG-29 w Polsce – dodał.

Samolot miał wylądować na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, ale rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym, w okolicach miejscowości Kałuszyn. W pierwszych komunikatach służby informowały, że pilot zdążył się katapultować, dziś wiadomo już, że tak się nie stało. Ministerstwo obrony prosi, by do czasu wyjaśnienia okoliczności wypadku wstrzymać się ze spekulacjami i ocenami.

Akcja poszukiwawczo-ratownicza rozpoczęła się natychmiast po zniknięciu samolotu z radaru. Uczestniczyło w niej ponad 200 żołnierzy oraz około 60 jednostek sprzętu wojskowego. Wojskowych wspierały także inne służby, m.in. policja i straż pożarna. Poszukiwania prowadzono na obszarze około 15 km kwadratowych, a pilota znaleziono po około 2 godzinach. Ratownicy medyczni podjęli rannego i udzielili mu pierwszej pomocy. Życiu porucznika nie zagraża niebezpieczeństwo. Został przetransportowany do Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, gdzie przeszedł operację stawu skokowego.

Na miejscu zdarzenia działania prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, prokuratura oraz Żandarmeria Wojskowa.

MKS

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Arkadiusz Dwulatek / CC DORSZ

dodaj komentarz

komentarze


„Defender Europe 20”, czyli amerykańskie manewry w Europie
 
Armia Czerwona w fabryce śmierci
Stepping out of the Shadow
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Aby pamięć o Monte Cassino była zawsze żywa
Zdobywcy „Pen Y Fan”
Żołnierze najlepsi na festiwalu sztuk walki
Jastrzębie przechwyciły rosyjskie myśliwce
Beagle dla żołnierzy?
Klasy wojskowe po nowemu
Iran uderza w USA
Żołnierze w dziesiątce najlepszych sportowców Polski
Bohaterskie Orlęta
Nowy wiceminister w MON
„Polski Czołg”, czyli żołnierz niepokonany w oktagonie
Gen. Piotrowski: zagrożenie w Iraku nie wzrasta
Komandos postrzelony podczas ćwiczeń
Ottokar-Brzoza będzie kołowy?
Nowa jednostka do szkolenia specjalsów
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Buzdygan Internautów – czas na głosowanie
Kpr. Danuta Dmowska-Andrzejuk ministrem sportu
Sojusznicze siły ponownie pod polskim dowództwem
Kajak idealny dla komandosa
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Ostatni samochód Marszałka
Obradowała Rada Gabinetowa
Arsenał Iranu
We Are All Darfur
Dragoni na poligonie
95 lat temu zdecydowano o budowie Grobu Nieznanego Żołnierza
To nie mogło się udać, ale…
Podhalańczycy rozpoczynają natowski dyżur
Network Intelligence
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Defense Without Politics
Powstanie bez sukcesu
Misje na dłużej
Klasy wojskowe – MON czeka na wnioski szkół
Głosuj na wojskowego sportowca roku
Pomnik zwycięstwa 1920 roku
Jak gra dowódca, grają wszyscy
Projekt MON dla szkół
Mobilne moździerze dla armii
PGZ i Lockheed Martin zacieśniają współpracę
Podoficer po nowemu
Polscy żołnierze niosą pomoc w Libanie
Weterani trenują MMA
Prezydent Duda w Hucie Stalowa Wola
PKW Orlik na straży bałtyckiego nieba
Wszyscy jesteśmy Darfurczykami
Wojsko wzywa na kwalifikację
USA nie zacznie wojny z Iranem
32 samoloty F-35A za 4,6 mld dolarów
Polsko-łotewska „Zima”
Czas na Strategię Bezpieczeństwa Morskiego
They Train Together, They Fight Together

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO