moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jelcze dla wojska. Negocjacje ruszyły

Polska armia chce kupić ponad dwieście samochodów Jelcz P662D43. Jeden będzie ważył ponad dwanaście ton, posiadał napęd na wszystkie osie w systemie 6x6, silnik o mocy 430 koni mechanicznych oraz szesnastobiegową skrzynię biegów. Umowa jest warta kilkaset milionów złotych.


Z prawie pół tysiąca posiadanych przez wojsko trzyosiowych samochodów o dużej ładowności – powiększonej mobilności większość to ciężarówki model 662D43 produkowane przez Jelcza. Są one używane m.in. do przewożenia kontenerów oraz służą jako podwozia pod zabudowę specjalną. Ponieważ jednak do armii niebawem mają trafić nowe zabudowy specjalistyczne, jak np. mobilne stanowiska dowodzenia, chce ona kupić kolejne samochody Jelcz 662.

Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował, że właśnie rozpoczął negocjacje umowy z firmą Jelcz Sp. z o.o. na dostawę stu sześćdziesięciu podwozi dla mobilnych modułów stanowiska dowodzenia (oddział/pododdział), dwudziestu czterech na potrzeby węzłów teleinformatycznych w wersji kontenerowej oraz osiemnastu aparatowni ADR-K. Dostawy mają być realizowane w latach 2015–2022.

Przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia argumentują, że wybór Jelcza jako dostawcy podwozi pod specjalistyczną zabudowę jest podyktowany względami ekonomicznymi. – Zmiana wykonawcy uniemożliwiałaby kontynuację procesu unifikacji samochodów dużej ładowności – powiększonej mobilności w siłach zbrojnych – mówią przedstawiciele MON odpowiedzialni za zakupy.

Nie wiadomo jeszcze, ile wojsko zapłaci za nowe Jelcze. Jednak na podstawie wartości poprzednich dostaw tych samochodów można przypuszczać, iż wartość kontraktu będzie oscylowała w granicach stu pięćdziesięciu milionów złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: st. szer. Łukasz Kermel

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1417784100
~nazg -wojna rozstrzygnie się w ciągu 3 dni a potrwa góra 3 tygodnie .Co ty chcesz do produkować ? p.s. pewni kontraktów robią słabej jakości sprzet.
F0-63-08-27
~nazg
1417711380
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i promuje polski przemysł. Polskie fabryki muszą się rozwijać, a jak maja to robić bez nowych kontraktów. Należy pamiętać, że kraj który nie produkuje towarów strategicznych, jest potencjalnie łatwym celem. Nie doprodukuje sobie niczego w chwili zagrożenia. Musielibyśmy wszystko sprowadzić z zagranicy. Ciekawe jakie byłyby ceny strategicznych towarów w dobie konfliktu.
E9-5A-03-F2
~polo
1417710180
Te jelcze to jedna wielka porażka niestety(rdza non stop awarie układu jezdnego ), oto przykład ze lepiej kupić mniej lepszych nawet z zagranicy albo ścisnąć za kochones producenta i niech robi porządnie , bo to co do tej pory jest to lipa, przy montażu kabiny do określania wymiarów używają drewnianych listewek przyciętych na wymiar
F4-25-C0-7A
~ja
1417707360
I dobrze że w polskiej fabryce w dobie niszczenia wszystkiego co polskie.
4A-57-54-77

Stoltenberg: NATO cieszy się społecznym poparciem
 
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Wojna w świętym mieście, część druga
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, epilog
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Jeśli nie Jastrząb, to…
Byk i lew, czyli hiszpańsko-brytyjska światowa corrida
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Centrum szkolenia dla żołnierzy WOC-u
Prawda o zbrodni katyńskiej
Zbrodnia made in ZSRS
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
V Korpus z nowym dowódcą
Ramię w ramię z aliantami
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
NATO na północnym szlaku
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Mjr rez. Arkadiusz Kups: walka to nie sport
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
W Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Odstraszanie i obrona
Sportowcy podsumowali 2023 rok. Teraz czas na igrzyska olimpijskie
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Mundury w linii... produkcyjnej
Szpej na miarę potrzeb
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na straży wschodniej flanki NATO
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Przygotowania czas zacząć
Sprawa katyńska à la española
Zmiany w dodatkach stażowych
Ocalały z transportu do Katynia
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Optyka dla żołnierzy
Jak wyszkolić pilota F-16?
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Rakiety dla Jastrzębi
25 lat w NATO – serwis specjalny
Wojsko inwestuje w Limanowej
Głos z katyńskich mogił
Kolejni Ukraińcy gotowi do walki
Inwestycje w bezpieczeństwo granicy
Święto wojskowego sportu
Zapomniana Legia Cudzoziemska
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Ogień w podziemiu
Kurs z dzwonem

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO