moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wypadek wojskowego Stara. Ranni żołnierze

Ośmiu żołnierzy zostało rannych w wypadku, do którego doszło dziś rano na trasie Międzyrzecz – Pieski w województwie lubuskim. Ciężarowy Star zjechał do rowu. Ranni służą w 17 Wielkopolskiej Brygadzie Zmechanizowanej. – Rano jechali na zajęcia do Międzyrzecza – mówi por. Martyna Fedro-Samojedny, rzecznik jednostki.


O 8.15 na prostym odcinku drogi w okolicach miejscowości Pieski ciężarowy Star, którym podróżowali, zjechał do rowu i przewrócił się na bok. Rannych zostało ośmiu żołnierzy znajdujących się na pace pojazdu. Trafili oni do szpitali w Zielonej Górze, Sulęcinie i Międzyrzeczu. Po jednego z nich przyleciał śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. – Stan tego żołnierza jest najcięższy. Nadal przebywa on w zielonogórskim szpitalu, gdzie przechodzi szczegółowe badania. Pozostali poszkodowani zostali już wypisani do domów – tłumaczy por. Fedro-Samojedny.

Na razie nie wiadomo, jaka była przyczyna wypadku. Na miejscu pracują policjanci i żołnierze Żandarmerii Wojskowej. – W chwili wypadku droga była mokra po wczorajszych opadach. Deszczu jednak nie było, a warunki można określić jako dobre – zaznacza mł. asp. Justyna Łętowska z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu. Przyznaje też, że odcinek drogi, na którym doszło do wypadku, nie należy do szczególnie niebezpiecznych. Kierowca ciężarówki wyszedł ze zdarzenia bez szwanku. Wiadomo, że był trzeźwy.

– Jak wynika ze wstępnych ustaleń, do wypadku mogła się przyczynić usterka techniczna pojazdu. Ale na tym etapie nie można jeszcze niczego przesądzać – podkreśla ppłk Paweł Durka, rzecznik Żandarmerii Wojskowej. Według nieoficjalnych na razie informacji Star miał pękniętą oś. Jednak, jak tłumaczy ppłk Durka, na ustalenia ekspertów będzie trzeba trochę poczekać.

Żandarmeria Wojskowa wszczęła już dochodzenie w sprawie zdarzenia. – Będzie ono prowadzone pod kątem spowodowania wypadku drogowego – zaznacza i dodaje: – Żołnierze podróżowali bez broni. Nie ma więc ryzyka, że podczas wypadku mogła ona zostać zagubiona.

Łukasz Zalesiński

autor zdjęć: www.prk.pl

dodaj komentarz

komentarze

~ToYa
1411464960
na pace pojazdu......poprawnie będzie na skrzyni ładunkowej ale cóż jaka Armia takie pismaki
7D-59-07-C8
~kuklak
1411391040
Niemozlie! To byl nowy star 266.bezawaryjna maszyna
28-D0-46-A3

W Italii, za wolność waszą i naszą
 
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Posłowie dyskutowali o WOT
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Wojna na detale
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Kolejne FlyEye dla wojska
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
NATO on Northern Track
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Na straży wschodniej flanki NATO
25 lat w NATO – serwis specjalny
Gunner, nie runner
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ramię w ramię z aliantami
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Szpej na miarę potrzeb
NATO na północnym szlaku
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Rekordziści z WAT
Charge of Dragon
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Front przy biurku
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Sandhurst: końcowe odliczanie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
SOR w Legionowie
Wojna w świętym mieście, część druga
Pod skrzydłami Kormoranów
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Wytropić zagrożenie
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Święto stołecznego garnizonu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Kadisz za bohaterów
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Szybki marsz, trudny odwrót
Wojna w świętym mieście, epilog
Zmiany w dodatkach stażowych
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Sprawa katyńska à la española
Zachować właściwą kolejność działań
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO