moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Podniebna defilada

Nad stolicą w Święto Wojska Polskiego przelecą w szyku defiladowym śmigłowce, samoloty z jednostek lotnictwa taktycznego i transportowego oraz zespoły akrobacyjne „Orlik” i „Biało-Czerwone Iskry”. Gościnnie pojawią się też dwa amerykańskie śmigłowce Black Hawk. Dziś lotnicy dopinają na ostatni guzik przygotowania do podniebnej defilady.


To ma być największa z dotychczasowych defilad organizowanych w Warszawie w Święto Wojska Polskiego. W nocy z poniedziałku na wtorek odbyła się próba generalna z udziałem ponad tysiąca żołnierzy i około 100 sztuk wojskowego sprzętu. Dziś ostatnie szczegóły dopracowują lotnicy.

Samoloty gotowe do startu

Większość z ponad 50 samolotów i śmigłowców, które wezmą udział w defiladzie, opuściła już swoje bazy. Teraz stacjonują na lotnisku 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Są tam już MiG-i-29 (na co dzień stacjonują w Mińsku Mazowieckim), Su-22, śmigłowce SW-4 Puszczyk, W-3 Sokół, Mi-17 i Mi-24. – Treningi odbywają się codziennie. Piloci ćwiczą układy, jakie zaprezentują podczas powietrznych pokazów na defiladzie – mówi mjr Mirosław Guziel, oficer prasowy 23 Bazy.

Natomiast z lotniska w Dęblinie, oprócz stacjonujących tam samolotów Iskra, loty wykonują także samoloty transportowe. – Od kilku dni są u nas C-295, Herculesy i Bryzy. Trenują też piloci z zespołów akrobacyjnych – mówi kpt. Grzegorz Grabarczuk, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego. Zanim transportowce pojawiły się w Dęblinie, ich załogi przez kilka dni trenowały w okolicach 33 Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu. – Samoloty transportowe na co dzień nie latają w ugrupowaniach. Dlatego zawsze przed tego rodzaju pokazami piloci ćwiczą. Chodzi o to, by zgrać odległości, prędkości, żeby wszystko dopasować – wyjaśnia kpt. Włodzimierz Baran, rzecznik 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego. Podczas defilady cztery Bryzy zaprezentują szyk w kształcie rombu, a trzy Casy C-295 przelecą w szyku „strzały”. Będzie też mieszany klucz pary Herculesów i dwóch C-295.

Zacznie się od Iskier

W piątek powietrzny pokaz w ugrupowaniu „V” otworzą piloci „Biało-Czerwonych Iskier”, którzy wypuszczą także efektownie wyglądające biało-czerwone dymy. Później zaprezentują się wojskowe śmigłowce. Następnie na niebie pojawią się maszyny transportowe. Po nich nad Alejami Ujazdowskimi przeleci sześć Orlików oraz para myśliwców Su-22 z dwoma samolotami MiG-29. Powietrzny pokaz zakończą F-16.

Ppłk Artur Goławski, p.o. rzecznika prasowego Dowództwa Generalnego RSZ, podkreśla, że podniebny pokaz odbędzie się, jeśli dopisze pogoda. – Warunki minimalne dla całej defilady to przede wszystkim podstawa chmur 750 metrów i widzialność 5 kilometrów. Jeśli warunki będą mniej korzystne, odbędzie się jedynie przelot śmigłowców. W przypadku, gdy pogoda nie pozwoli na bezpieczny lot, pokaz może zostać odwołany – zastrzega ppłk Goławski.

PG

autor zdjęć: Marcin Głodzik

dodaj komentarz

komentarze

~scooby
1408006680
Warto zaprosić Żołnierzy stacjonujących w Polsce.
39-FF-C3-6D

Medale dla uczestników walk w Karbali
 
Minister Błaszczak z wizytą w bazie F-35
Curious about Poland
Finansowe wsparcie MON dla weteranów
Tu się zadań nie wybiera
Memoriał Ireny Szewińskiej: żołnierze nie zawiedli
Polski wkład w operację „Overlord”
Rekordowy test natowskich systemów wsparcia dowodzenia
PGZ przyznaje: element fotela był źle zaprojektowany
W NATO o zwiększeniu obecności militarnej USA w Polsce
Mapa z głębin morza
Flota przyszłości
„Air Force One” na Cytadeli
Ekonowinki na poligonie
Jastrzębie wspierają wojska lądowe
Polsko-amerykańska cyberwspółpraca
Unijny dyżur grupy bojowej V4 w 2023 roku
Dowództwo Operacyjne świętuje 15-lecie
Rusza cyberkomponent WOT-u
You Don’t Get to Choose Your Tasks Here
Zmiany w przepisach mundurowych
Posłowie o kondycji polskiego przemysłu obronnego
Pierwszy krok do „Mewy”
Działalność firm na rzecz obronności
Kolejna szabla AFN zdobyta
Fleet of the Future
Chemicy w akcji
Mistrzu ju-jitsu z Błękitnej Brygady
Sukcesy laureatów naszego plebiscytu sportowego
Jak zginął „Ponury”
Ty także możesz zdobyć Buzdygana
SEAD pierwszy raz z Polakami
Trudny sojusz partyzantów
Marynarze pomogli prokuraturze
„Polska” szpica NATO zaliczyła test
Medycy z GROM-u skoczą z pomocą
Zmiana ustawy o weteranach trafiła do Sejmu
Likwidacja komendanta Junka
Raport w sprawie reparacji od Niemiec
NATO pokazało siłę na Bałtyku
„Puma” naciera
Judocy z Czarnej Dywizji najlepsi w armii
Rydwany dżihadu
Z Wehrmachtu do Armii Andersa
Obrady Rady Unii Europejskiej
MON planuje zwiększenie pomocy dla weteranów
Kierunek: Afganistan
„Dragon” na Bałtyku
Memory Gives Us Wings
W Polsce będzie więcej żołnierzy z USA
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Logistyka dla Leopardów
F-16 wracają do Polski
A Half-Open Gate to Hell
Miroslawiec Up
Kontroler na bojowo
Szer. Iga Baumgart-Witan: Patrzę na mundur i czuję dumę
The Chariots of Jihad
Awanse generalskie na koniec „Dragona”

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO