moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Podniebna defilada

Nad stolicą w Święto Wojska Polskiego przelecą w szyku defiladowym śmigłowce, samoloty z jednostek lotnictwa taktycznego i transportowego oraz zespoły akrobacyjne „Orlik” i „Biało-Czerwone Iskry”. Gościnnie pojawią się też dwa amerykańskie śmigłowce Black Hawk. Dziś lotnicy dopinają na ostatni guzik przygotowania do podniebnej defilady.


To ma być największa z dotychczasowych defilad organizowanych w Warszawie w Święto Wojska Polskiego. W nocy z poniedziałku na wtorek odbyła się próba generalna z udziałem ponad tysiąca żołnierzy i około 100 sztuk wojskowego sprzętu. Dziś ostatnie szczegóły dopracowują lotnicy.

Samoloty gotowe do startu

Większość z ponad 50 samolotów i śmigłowców, które wezmą udział w defiladzie, opuściła już swoje bazy. Teraz stacjonują na lotnisku 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Są tam już MiG-i-29 (na co dzień stacjonują w Mińsku Mazowieckim), Su-22, śmigłowce SW-4 Puszczyk, W-3 Sokół, Mi-17 i Mi-24. – Treningi odbywają się codziennie. Piloci ćwiczą układy, jakie zaprezentują podczas powietrznych pokazów na defiladzie – mówi mjr Mirosław Guziel, oficer prasowy 23 Bazy.

Natomiast z lotniska w Dęblinie, oprócz stacjonujących tam samolotów Iskra, loty wykonują także samoloty transportowe. – Od kilku dni są u nas C-295, Herculesy i Bryzy. Trenują też piloci z zespołów akrobacyjnych – mówi kpt. Grzegorz Grabarczuk, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego. Zanim transportowce pojawiły się w Dęblinie, ich załogi przez kilka dni trenowały w okolicach 33 Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu. – Samoloty transportowe na co dzień nie latają w ugrupowaniach. Dlatego zawsze przed tego rodzaju pokazami piloci ćwiczą. Chodzi o to, by zgrać odległości, prędkości, żeby wszystko dopasować – wyjaśnia kpt. Włodzimierz Baran, rzecznik 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego. Podczas defilady cztery Bryzy zaprezentują szyk w kształcie rombu, a trzy Casy C-295 przelecą w szyku „strzały”. Będzie też mieszany klucz pary Herculesów i dwóch C-295.

Zacznie się od Iskier

W piątek powietrzny pokaz w ugrupowaniu „V” otworzą piloci „Biało-Czerwonych Iskier”, którzy wypuszczą także efektownie wyglądające biało-czerwone dymy. Później zaprezentują się wojskowe śmigłowce. Następnie na niebie pojawią się maszyny transportowe. Po nich nad Alejami Ujazdowskimi przeleci sześć Orlików oraz para myśliwców Su-22 z dwoma samolotami MiG-29. Powietrzny pokaz zakończą F-16.

Ppłk Artur Goławski, p.o. rzecznika prasowego Dowództwa Generalnego RSZ, podkreśla, że podniebny pokaz odbędzie się, jeśli dopisze pogoda. – Warunki minimalne dla całej defilady to przede wszystkim podstawa chmur 750 metrów i widzialność 5 kilometrów. Jeśli warunki będą mniej korzystne, odbędzie się jedynie przelot śmigłowców. W przypadku, gdy pogoda nie pozwoli na bezpieczny lot, pokaz może zostać odwołany – zastrzega ppłk Goławski.

PG

autor zdjęć: Marcin Głodzik

dodaj komentarz

komentarze

~scooby
1408006680
Warto zaprosić Żołnierzy stacjonujących w Polsce.
39-FF-C3-6D

A Torn Subcontinent
 
Śląskie sceny z życia
Cienka niebieska linia
Pomyślna certyfikacja PKW w Libanie
Spadochroniarze walczyli o tytuł mistrza Wojska Polskiego
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
Nowa misja i nowy sprzęt
Kosmiczny gość
„Robot” w akcji
Polskie firmy na targach w Londynie
Historia Liberatora wyjaśniona
Thin Blue Line
Irańskie szachy
Pięć medali żołnierzy w Mistrzostwach Polski w Półmaratonie
Klasy wojskowe po nowemu
Oko na Europę
Nowy wiceminister w MON
Natowskie brygady pod polskim dowództwem
Zapal lampkę bohaterom Września’39
„Polsce się poświęcam...” – generał znad Bzury
Stulecie 16 Dywizji Zmechanizowanej
W Pomiechówku pochowano ofiary hitlerowskich zbrodni
Walka i dyplomacja
Terytorialsi – ćwiczą i pomagają
Boxer, czyli waga ciężka na londyńskich targach
Wyspecjalizowany jak nurek, wszechstronny jak zwiadowca
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Z maratonu programowania do wojska
Sprawdzają Brutusa
Cyberprzestrzeń priorytetem MON
Iranian Chess Game
Polscy lekkoatleci mistrzami Europy
Zielone światło z USA na sprzedaż F-35
Głos (z) płonącej Warszawy
Chorwacki test polskich kadetów
Samochód do desantowania
Umarły dla świata
Warszawa – miasto nieujarzmione
Posłowie o kondycji polskiego przemysłu obronnego
„Most współpracy”, czyli polska armia bliżej NATO
Rozpoczynamy nową erę
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Wiceprezydent USA o Polsce: jesteśmy rodziną
Wrzesień ’39 na południu Polski
Zapal światło dla ofiar Katynia
W Indiach mieli swój drugi dom
Podchorąży mistrzem Wojska Polskiego w szachach
Spotkanie szefa MON z doradcą prezydenta USA
Defendery 2019 – część 3
GROM Challenge
Polska nie pozostanie osamotniona
„Operacja Wuhan”: Judo mężczyzn
Jedna misja, jeden zespół
Cztery lata LITPOLUKBRIG
Rok Żelaznej Dywizji
Warsaw Is Fighting, We Must Go Back
Terytorialsi na wysokościach
„Agile Spirit”. Gruziński sprawdzian LITPOLUKRBRIG
Defendery 2019 – część 4

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO