moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Samoloty dla VIP-ów będą od nowego roku

Dwie firmy złożyły oferty na czarter samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Zanim Inspektorat Uzbrojenia MON wybierze wykonawcę usługi, dokona weryfikacji złożonych dokumentów. Trzyletnia umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2014 roku. Jej wartość jest wyceniana na kilkaset milionów złotych.


MON chce wyczarterować cztery samoloty, które mają przewozić najważniejsze osoby w państwie. Dwa z nich mają być maszynami średniej wielkości, z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Wyczarterowaniem VIP-owskich samolotów armii są zainteresowani dwaj przewoźnicy. Blue Jet sp. z o.o. oferuje samoloty „małe” , Polskie Linie Lotnicze LOT SA samoloty „średnie”. Trzecia firma – Enter Air sp. z o.o. – choć złożyła wniosek o udział w postępowaniu, ostatecznie nie przedstawiła swojej propozycji.

– Oferty są analizowane pod kątem wymagań formalnoprawnych. Kolejnym etapem będzie wybór najkorzystniejszej – mówi kmdr Janusz Walczak, dyrektor Departamentu Prasowo-Informacyjnego MON. Umowa ma zostać podpisana do 21 grudnia 2013 roku. W praktyce najważniejsze osoby w państwie zaczną latać nowymi samolotami od 1 stycznia 2014 roku. „Wynajem” maszyn ma potrwać do końca 2017 roku.

Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina. Będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji zamawiającego. Na czas wynajmu zostaną przemalowane w biało-czerwone barwy.

Zgodnie z warunkami przetargu, załoga obsługująca samolot musi wykazać się udokumentowaną znajomością języka polskiego, a personel techniczny i operacyjny (m.in. piloci) ma się legitymować certyfikatami dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone” lub ich odpowiednikiem w kraju wykonawcy.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od należącej do LOT-u spółki Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja 2013 r. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn.

PG

autor zdjęć: kpt. Maciej Nojek

dodaj komentarz

komentarze


Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
 
Wojna w świętym mieście, epilog
Charge of Dragon
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
NATO on Northern Track
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Zmiany w dodatkach stażowych
Kadisz za bohaterów
NATO na północnym szlaku
Ramię w ramię z aliantami
Wojna na detale
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Sandhurst: końcowe odliczanie
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Rekordziści z WAT
Wytropić zagrożenie
Kolejne FlyEye dla wojska
Pod skrzydłami Kormoranów
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Wojna w świętym mieście, część druga
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Na straży wschodniej flanki NATO
Wojna w świętym mieście, część trzecia
W Italii, za wolność waszą i naszą
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Szybki marsz, trudny odwrót
Front przy biurku
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Święto stołecznego garnizonu
25 lat w NATO – serwis specjalny
Gunner, nie runner
SOR w Legionowie
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zachować właściwą kolejność działań
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szpej na miarę potrzeb
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Sprawa katyńska à la española
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO