moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

„Orlęta” wracają na lotniska

Na lotniskach 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego rozpoczęło się szkolenie lotnicze podchorążych z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych.


Oficjalnej inauguracji tegorocznych praktyk lotniczych 8 kwietnia 2013 roku dokonał dowódca 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego generał brygady pilot Marian Jeleniewski. W przekazaniu podchorążych Szkoły Orląt w podporządkowanie 4 SLSz uczestniczył rektor-komendant WSOSP generał brygady pilot Jan Rajchel oraz dowódca 41 BLSz pułkownik pilot Waldemar Gołębiowski.

Do 4 SLSz na tegoroczne praktyki lotnicze skierowanych zostało 185 podchorążych WSOSP, z czego 19 to kobiety. 136 z nich szkolenie lotnicze odbędzie w 41 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, a pozostałych 49 praktyki zrealizuje w 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. W 41 BLSz młodzi lotnicy wykonywać będą loty na samolotach TS-11 Iskra oraz śmigłowcach SW-4 i Mi-2. Z kolei w 42 BLSz młodzi adepci lotnictwa do swojej dyspozycji będą mieli samoloty PZL-130 Orlik oraz M-28 Bryza. 22 studentów wojskowych z ogólnej liczby oddelegowanych przez WSOSP na praktyki do 4 SLSz to absolwenci wyższych uczelni cywilnych.

Nalot, jaki w 2013 roku przyznano na realizację szkolenia przyszłych pilotów samolotów odrzutowych, transportowych oraz śmigłowców w 4 SLSz, wynosi łącznie 9800 godzin. Generał Jeleniewski, przedstawiając te dane, podkreślił, że stanowi to ponad dwadzieścia procent ogólnego nalotu Sił Powietrznych. Z tej liczby 2860 godzin przypada na śmigłowce SW-4, 2240 godzin na samoloty TS-11 Iskra, 1800 godzin na samoloty PZL-130 Orlik, 1750 godzin na śmigłowce Mi-2 oraz 1150 godzin na samoloty transportowe M-28 Bryza. W tym roku po raz pierwszy przyszli piloci samolotów transportowych nie będą uczyć się lotniczego rzemiosła na legendarnych Antkach. Po ponad pół wieku eksploatacji w Wojsku Polskim 14 grudnia ubiegłego roku samolot An-2 wykonał swój pożegnalny lot w Siłach Powietrznych.

W związku z inwestycjami realizowanymi na terenie dęblińskiego lotniska planowane jest przebazowanie na dwa letnie miesiące samolotów TS-11 Iskra wraz z instruktorami oraz podchorążymi na inne lotnisko Sił Powietrznych. Podchorążowie w 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego będą przebywać do końca października, po czym wrócą do swojej Alma Mater. Do zakończenia studiów każdy podchorąży powinien wylatać w 4 SLSz w sumie 180 godzin. Taki czas spędzony w powietrzu pozwoli przyszłym lotnikom ubiegać się o 3 klasę pilota wojskowego.

Źródło: kpt. Grzegorz Grabarczuk / oficer prasowy 4 SLSz

PZ

autor zdjęć: Paul Gross

dodaj komentarz

komentarze


Pociski artyleryjskie dla Ukrainy
 
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
„Sarex”, czyli jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Więcej mundurowych na granicy
Cyberatak w PAP-ie
Dodatkowe siły do ochrony granicy
Żołnierz ranny na granicy z Białorusią
Wojsko wraca do ćwiczeń z użyciem materiałów wybuchowych
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Walka o bezpieczne niebo nad krajem
Dwa srebrne medale kajakarzy CWZS-u
Sejmowa debata o bezpieczeństwie
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Dwa krążki kajakarki z „armii mistrzów”
Wojna w świętym mieście, epilog
NATO on Northern Track
Nowe zadania szefa SKW
Barbara wzmocni polską obronę powietrzną
Flota Bayraktarów w komplecie
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
„Ryś” z laserem
Ameryka daje wsparcie
Hełmy – nowoczesne i na miarę
Tarcza Wschód – odstraszanie i obrona
Ratownicy na medal
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Ostatnia droga Pileckiego
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
WAT-owskie eksperymenty na ISS
Pokazali bojowego ducha
Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW
Honor weteranom misji!
Mobilne dowodzenie
Wielki triumf 2 Korpusu Polskiego
Sukcesy reprezentantek CWZS-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
„Tannenberg” poszedł na dno
„Sarex ’24”: razem w czasie kryzysu
Centrum Szkolenia WOT świętuje
Grupa Północna o wsparciu dla Ukrainy
By Polska była bezpieczna
Los infiernos picadores, czyli piekielni lansjerzy
„Pierwsza Drużyna” na start
Cień atomowej zagłady
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Pamiętamy o bohaterach innych narodów
Podróż po AWACS-ie
They Will Check The Training Results in Combat
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Piedimonte – samobójcza misja
„Grand Quadriga ‘24”
Szachownice nie dotarły nad Finlandię
Nie szpital, a instytut
WAM wraca po latach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO