moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jubileusz holownika H-8

Spędził około 1200 dni na morzu oraz wykonał około 4000 prac holowniczych. 19 marca minęło 20 lat służby holownika H-8 pod biało-czerwoną banderą. Z okazji jubileuszu na okręcie podniesiono wielką galę banderową. W uroczystości wziął udział dowódca Dywizjonu Okrętów Wsparcia kmdr Krzysztof Jasiński oraz poprzedni dowódcy okrętu.     
Holownik H-8 w Marynarce Wojennej wykonuje zadania związane z zabezpieczeniem zadań ogniowych, jak holowanie tarcz podczas strzelań artyleryjskich lub stawianie pól tarczowych dla strzelań rakietowych. H-8 pełni również dyżury ratownicze oraz na zmianę z dwoma pozostałymi holownikami bierze udział w ćwiczeniach ratowniczych z udziałem Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Wykorzystywany jest również do kruszenia lodu na zamarzniętym Bałtyku. Dowódcą holownika H-8 jest kpt. mar. Aleksander Modrzejewski.

H-8 to holownik portowo-redowy, jednośrubowy, przeznaczony do prac holowniczych w akwenach portowych i na redach portów oraz do holowań między portami. Jest przystosowany do samodzielnej żeglugi w ciągu letniego sezonu nawigacyjnego w Arktyce w rozrzedzonych i pokruszonych lodach oraz przez cały rok na zamarzniętych morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych. Jednostka przewidziana jest do udziału w akcjach ratowniczych obejmujących awaryjne holowanie jednostki na morzu, gaszenie pożarów oraz osuszanie zatopionych przedziałów. Posiada możliwość przewożenia na krótkich trasach 50 osób na otwartych pokładach.


Holownik H-8 projekt typu H-960 został zbudowany przez Stocznię „Nauta" w Gdyni. Stępkę pod okręt położono 21 maja 1991 roku, zaś wodowano go 15 listopada 1992 roku. 19 marca 1993 roku podniesiono na nim biało-czerwoną banderę wojenną.

Dane taktyczno-techniczne:
- długość: 27,80 m
- szerokość: 8,00 m
- zanurzenie: 4,2 m
- wyporność: 332 tony
- moc max: 1300 KM
- autonomiczność pływania: 14 dób lub około 1500 mil morskich
- załoga: 18, w tym: 1 oficer, 5 podoficerów i 12 marynarzy

Źródło: Mariusz Konarski

PZ

autor zdjęć: Mariusz Konarski

dodaj komentarz

komentarze

~swav
1366368060
Gratulacje i pozdrowienia dla Załogi!!!
69-10-CA-36

Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
 
Kremlowska wirtualna korekta
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Ameryka daje wsparcie
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Latający radar
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Więcej niż szkolenie TCCC
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Pociski artyleryjskie dla Ukrainy
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
„Pierwsza Drużyna” na start
AW149 wkrótce „made in Poland”
Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Policjanci szkolą wojsko
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
AWACS-y dostarczone
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
NATO on Northern Track
Zaprojektuj mural o powstaniu
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
„Osiodłać krowę”
O bezpieczeństwie w Białymstoku
SOF Delta Cup 2024: tu liczy się nie tylko celność
Terroryści na lotnisku
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Sprawcy powinni zostać należycie ukarani
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ratownicy na medal
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Wiedza ratuje życie
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Inwestycja potrzebna jak tlen
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Equipment Tailored to the Needs
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Hełmy – nowoczesne i na miarę
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Myśliwi na rzecz obronności
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Dzień, który zmienił bieg wojny
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Przesmyk w grze
Pokazali swoją siłę
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Jak rozbito więzienie w Końskich
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Baltops” – moc na Bałtyku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO