moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sokół dla VIP-ów

Kapitanowie Grzegorz Pomykała (dowódca) i Paweł Rybicki (II pilot) przyprowadzili 8 lutego do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie-Okęciu prosto z zakładu PZL-Świdnik pierwszy nowy śmigłowiec Sokół W-3WA w wersji VIP.


Maszyna o numerze 1014 należy do partii pięciu wiropłatów zamówionych w 2011 roku dla jednostki i przeznaczonych do przewozu najważniejszych osób w państwie.  Pozostałe Sokoły będą przekazywane komisji odbiorczej co kwartał. Do końca roku 2013 roku cała piątka – po oblotach i zapisaniu w rejestrze wojskowych statków powietrznych – powinna być już na stanie 1 BLTr.

Maszyna 1014 w porównaniu z dotychczas eksploatowanymi na Okęciu Sokołami jest lepiej wyciszona, lepiej się ją pilotuje ze względu na większe wytłumienie drgań. Poza tym ma elegancką tapicerkę na fotelach i kanapach oraz zmienione wyświetlacze kilku przyrządów w kabinie pilotów. Podróż w klimatyzowanym przedziale pasażerskim uprzyjemni VIP-om system audio-wideo, mogą oni skorzystać z pokładowego telefonu komórkowego.


Wojskowe procedury przewidują, że zanim piloci nowego statku powietrznego zaczną wykonywać loty o statusie HEAD, muszą wylatać nim co najmniej 20 godzin w misjach szkoleniowo-sprawdzających. I tak będzie w przypadku każdego nowego Sokoła dla VIP-ów.

Źródło: ppłk Artur Goławski

O dostawie śmigłowców dla VIP-ów pisał pierwszy portal polska-zbrojna.pl


Nowe śmigłowce do przewozu VIP-ów

Pierwszy z pięciu nowoczesnych Sokołów do przewozu VIP-ów za kilka dni trafi do wojskowej bazy lotniczej. Nowe maszyny mają klimatyzowany salonik dla pasażerów, pokładowe telefony komórkowe, a nawet odtwarzacze audio-wideo. Na ich pokładzie będzie mogło podróżować osiem osób.

PZ

autor zdjęć: st.chor. Adam Roik/Combat Camera DOSZ

dodaj komentarz

komentarze


Inwestycja potrzebna jak tlen
 
SOF Delta Cup 2024: tu liczy się nie tylko celność
NATO on Northern Track
Dzień, który zmienił bieg wojny
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Sprawcy powinni zostać należycie ukarani
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
AWACS-y dostarczone
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
„Czarownice” nad Londynem
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Terroryści na lotnisku
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Pokazali swoją siłę
Ameryka daje wsparcie
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Wiedza ratuje życie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Equipment Tailored to the Needs
Myśliwi na rzecz obronności
AW149 wkrótce „made in Poland”
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Pociski artyleryjskie dla Ukrainy
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Jak rozbito więzienie w Końskich
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
„Baltops” – moc na Bałtyku
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Latający radar
Zaprojektuj mural o powstaniu
Ratownicy na medal
„Pierwsza Drużyna” na start
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
Przesmyk w grze
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Kremlowska wirtualna korekta
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Więcej niż szkolenie TCCC
„Osiodłać krowę”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Policjanci szkolą wojsko
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO