moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

3400 godzin na Bryzach

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap, który przechodzi do rezerwy, wykonał dziś pożegnalny lot samolotem transportowym An-28. W ciągu 22 lat służby w lotnictwie Marynarki Wojennej za sterami tego typu samolotów komandor spędził blisko 3400 godzin.

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap

Szef sekcji rozpoznania 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach kmdr ppor. pil. Sławomir Knap 31 stycznia kończy służbę w lotnictwie morskim. Na samolotach typu Bryza wylatał blisko 3400 godzin. W pożegnalnym locie towarzyszył mu zastępca dowódcy Brygady Lotnictwa MW kmdr pil. Andrzej Szczotka. Na zakończenie lotu kmdr Knap drogą radiową podziękował wszystkim służbom zabezpieczającym loty.

Podczas uroczystej zbiórki na płycie lotniska kmdr Knap odebrał m.in. przyznaną decyzją dowódcy Sił Powietrznych statuetkę Ikara.

******

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap jest absolwentem dęblińskiego Liceum Lotniczego, Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Służbę w lotnictwie morskim w Gdyni-Babich Dołach rozpoczął w 1991 roku jako pilot samolotów transportowych. We wrześniu 1999 r. objął dowództwo klucza samolotów transportowych, a w 2011 r. został szefem sekcji rozpoznania w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Na samolotach typu Bryza wylatał ponad 3400 godzin. Wykonując zadania klucza samolotów transportowych, był w Chania na Krecie (Grecja), Murcia (Hiszpania), Plymuth (Wielka Brytania), Brest (Francja), Trondheim (Norwegia) i Sewastopol na Krymie (Ukraina).

Komandor Knap jest pasjonatem lotnictwa. Każdą wolną chwilę, również poza służbą, poświęcał na latanie. W powietrzu spędził ponad 6500 godzin. Latał na samolotach: TS-11 Iskra, An-2, Zlin- 42M, Zlin-142, PZL-104 Wilga, M-20 Mewa, PA-34, PA-46, Aeroprakt-22, BA-36, TBM 850 Socata, Cessna 206T oraz śmigłowiec HU-269.

Źródło: kmdr ppor. Czesław Cichy/ BLMW

PZ

autor zdjęć: Marian Kluczyński

dodaj komentarz

komentarze


Ostatnia droga Pileckiego
 
WAT-owskie eksperymenty na ISS
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Nowe zadania szefa SKW
By Polska była bezpieczna
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Dwa krążki kajakarki z „armii mistrzów”
Więcej mundurowych na granicy
Mobilne dowodzenie
They Will Check The Training Results in Combat
Tarcza Wschód – odstraszanie i obrona
„Ryś” z laserem
Sejmowa debata o bezpieczeństwie
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Ameryka daje wsparcie
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Barbara wzmocni polską obronę powietrzną
Hełmy – nowoczesne i na miarę
Grupa Północna o wsparciu dla Ukrainy
Pamiętamy o bohaterach innych narodów
Podróż po AWACS-ie
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Centrum Szkolenia WOT świętuje
„Pierwsza Drużyna” na start
NATO on Northern Track
Nie szpital, a instytut
Honor weteranom misji!
WAM wraca po latach
Ratownicy na medal
Żołnierz ranny na granicy z Białorusią
„Grand Quadriga ‘24”
Walka o bezpieczne niebo nad krajem
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pociski artyleryjskie dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW
„Sarex”, czyli jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Sukcesy reprezentantek CWZS-u
Los infiernos picadores, czyli piekielni lansjerzy
Pokazali bojowego ducha
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Flota Bayraktarów w komplecie
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wielki triumf 2 Korpusu Polskiego
„Tannenberg” poszedł na dno
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Cień atomowej zagłady
Cyberatak w PAP-ie
Piedimonte – samobójcza misja
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Dodatkowe siły do ochrony granicy
Wojsko wraca do ćwiczeń z użyciem materiałów wybuchowych
„Sarex ’24”: razem w czasie kryzysu
Wojna w świętym mieście, epilog
Dwa srebrne medale kajakarzy CWZS-u
Szachownice nie dotarły nad Finlandię

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO