moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Remontowcy mają pełne ręce roboty

Żołnierze kompanii remontowej batalionu logistycznego nie zwalniają tempa i wykonują planowe przeglądy czołgów F-3.


Wspierani siłami etatowych załóg czołgów 4 kompanii wykorzystywali każdy dzień, aby przygotować pojazdy 1 Batalionu Czołgów do zaplanowanego już w styczniu ćwiczenia taktycznego kompanii, a w dłuższej perspektywie czekającej brygadę Inspekcji Sił Zbrojnych.

1 plutonem remontu pojazdów gąsienicowych dowodził w tym czasie bardzo doświadczony i znający doskonale swoje remontowe rzemiosło sierżant Andrzej Pawiński, który na co dzień jest dowódcą drużyny. Pod jego nadzorem mocno angażował się starszy szeregowy Piotr Terlecki z kompanii remontowej oraz żołnierze 4 kompanii czołgów: starszy szeregowy Marcin Jasiński, starszy szeregowy Adam Sondaj i szeregowy Kamil Maleńczak. – Przegląd F-3 trwa około 200 roboczogodzin, dlatego mając do dyspozycji techniczne środki materiałowe i czołgi w hali remontowej chcemy wykorzystać każdą chwilę, aby te przeglądy wykonać – powiedział sierżant Andrzej Pawiński. – Tym bardziej że już czekają na nas kolejne wozy batalionów czołgów do przeglądu F-3 i F-4.

Należy dodać, że po intensywnym szkoleniu 1 Batalionu Czołgów, jakie miało miejsce w ostatnich miesiącach ubiegłego roku, remontowcy mają pełne ręce roboty. Obok planowych przeglądów F-3 i F-4, specjaliści z kompanii remontowej wykonują również naprawy bieżące, aby przywrócić sprawność intensywnie użytkowanego sprzętu.

W hali remontu pojazdów kołowych również trwały prace obsługowo-remontowe. Plutonem remontu pojazdów kołowych w okresie międzyświątecznym dowodził starszy plutonowy Zawiasa. Remontowcy z plutonu remontu pojazdów kołowych realizowali również naprawy bieżące i obsługowe pojazdów GZM. Przy tym przedsięwzięciu najbardziej widoczne jest zaangażowane starszego szeregowego Mariusz Jakubowicza.

– Jestem dumny ze swoich żołnierzy z kompanii remontowej, którzy przeplanowali posiadane urlopy i dni wolne, aby skoncentrować swój wysiłek na zadaniach obsługowo-remontowych na korzyść pododdziałów brygady – podsumował dowódca batalionu logistycznego ppłk Michał Koniarz. – Oznacza to, że są gotowi do realizacji zadań bez względu na okoliczności i że zawsze można na nich liczyć.

Źródło: ppłk Michał Koniarz/ 10 BKPanc

PZ

autor zdjęć: 10 BKPanc

dodaj komentarz

komentarze


Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
 
„Pierwsza Drużyna” na start
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Ratownicy na medal
Gortat Team vs drużyna NATO
Kremlowska wirtualna korekta
Policjanci szkolą wojsko
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO on Northern Track
Jak rozbito więzienie w Końskich
AW149 wkrótce „made in Poland”
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Inwestycja potrzebna jak tlen
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
„Osiodłać krowę”
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Terroryści na lotnisku
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Zaprojektuj mural o powstaniu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
„Baltops” – moc na Bałtyku
Pokazali swoją siłę
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
AWACS-y dostarczone
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Więcej niż szkolenie TCCC
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Sprawcy powinni zostać należycie ukarani
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Przesmyk w grze
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Dzień, który zmienił bieg wojny
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Latający radar
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Equipment Tailored to the Needs
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
O bezpieczeństwie w Białymstoku
„Czarownice” nad Londynem
Wiedza ratuje życie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ameryka daje wsparcie
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO