moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PZL Mielec ukończył produkcję jednego z komponentów F-16

Pracownicy PZL Mielec, firmy należącej do koncernu Lockheed Martin i jednego z najdłużej działających w Polsce producentów statków powietrznych, świętowali dziś ukończenie produkcji pierwszej struktury tylnej części kadłuba do najnowszej wersji myśliwca F-16 w wersji Block 70/72.

To symboliczny powrót do produkcji wojskowych samolotów odrzutowych. Elementy F-16 powstają w wyremontowanej hali, w której ponad 20 lat temu produkowano samoloty szkolno-bojowe. Ukończona struktura tylnej części kadłuba F-16, podobnie jak pozostałe, mniejsze komponenty F-16, również produkowane w PZL Mielec, trafi na linię montażu końcowego Lockheed Martin w Greenville w Południowej Karolinie, gdzie myśliwce F-16 Block 70/72 są obecnie produkowane dla klientów z Europy i Bliskiego Wschodu.

„Produkcja struktur F-16 Block 70/72 w PZL Mielec jest prowadzona w kompleksowo zmodernizowanej hali, o łącznej powierzchni 14 tysięcy metrów kwadratowych. W przeszłości produkowano tu wojskowe samoloty odrzutowe” – powiedział Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor naczelny PZL Mielec. „Cieszę się, że Lockheed Martin docenił kompetencje naszych pracowników oraz potencjał tego miejsca i zdecydował się ulokować tu produkcję struktur F-16. To także dowód zaangażowania Lockheed Martin w rozwój PZL Mielec i potencjału przemysłowego naszego kraju”.

REKLAMA

W 2022 roku blisko 50 przedstawicieli PZL Mielec, pracowników produkcyjnych i liderów wyjechało do zakładu produkującego F-16 w Greenville w Południowej Karolinie. Przez sześć miesięcy załoga z Mielca pracowała wspólnie z kadrą Lockheed Martin, aby zdobyć doświadczenie i poznać proces produkcji F-16, przygotowując się do wykonywania swoich zadań w Polsce.

„Współpraca przy programie F-16 w Polsce jest świadectwem naszego zaangażowania we wspieranie potencjału krajowego przemysłu” - powiedział Orlando Sanchez, wiceprezes i dyrektor generalny Integrated Fighter Group w Lockheed Martin. „Dzisiejsze wydarzenie, czyli ukończenie pierwszej struktury tylnej sekcji kadłuba samolotu F-16 Block 70/72 jest ukoronowaniem prac, które rozpoczęły się w 2021 roku. Poprzez transfer technologii i rozwój kompetencji pracowników pomogliśmy PZL Mielec powrócić do tradycji produkcji myśliwców”.

Myśliwce F-16 są strategicznym wyborem dla klientów na całym świecie poszukujących najwyższej jakości wśród samolotów wielozadaniowych czwartej generacji, partnerstwa na poziomie regionalnym i globalnym, jak i przystępnych kosztów eksploatacji. F-16 to jeden z filarów systemu bezpieczeństwa XXI wieku i kluczowy komponent realizacji zadań operacyjnych na całym świecie, umożliwiający dominację w przestrzeni powietrznej.

Tekst: Mateusz Rolewski/ PZL Mielec

red. PZ

autor zdjęć: PZL Mielec

dodaj komentarz

komentarze


Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
 
AWACS-y dostarczone
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Gortat Team vs drużyna NATO
Podróż w ciemność
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Jak rozbito więzienie w Końskich
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Dzień, który zmienił bieg wojny
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Przesmyk w grze
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Kremlowska wirtualna korekta
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Terroryści na lotnisku
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Pokazali swoją siłę
„Baltops” – moc na Bałtyku
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Equipment Tailored to the Needs
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
„Czarownice” nad Londynem
Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
Ratownicy na medal
Inwestycja potrzebna jak tlen
„Pierwsza Drużyna” na start
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
AW149 wkrótce „made in Poland”
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
„Osiodłać krowę”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zaprojektuj mural o powstaniu
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Wkrótce certyfikacja WOT-u
Policjanci szkolą wojsko
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Więcej niż szkolenie TCCC
Ameryka daje wsparcie
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
Latający radar
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
NATO on Northern Track

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO